hva er det som skjer??

lillesmule

Glad i forumet
jeg er første gangsfødene og det er mye jeg ikke vet hva er ennå.. er enten i uke 16+6 eller 18+4.
men det jeg lurer på er, hva er det som skjer når magen blir helt hard og du kjenner en merkelig følelse, det er ikke vondt eller ubehagelig bare rart egentlig [:)]

Håper noen har et svar på dette siden jeg føler jeg har lært mye av å lese en del av det som blir skrevet her inne [;)]

Kanskje luft i magen?
Det har jeg hatt mye..føles stappfull og blir hard, men det kommer ikke ut noe særlig luft heller liksom..hehe :P

Kan være kynnere.. Noen får de tidlig i svangerskapet, mens det hos noen bygger seg opp etterhvert [:)]

Det har jeg og. Er nok kynnere ja. Her er det ikke direkte ubehagelig når jeg får det, men etterhvert som magen blir større og mot fødselen så er det lettere å merke det ja[:D]

tusen takk for svarene [:)] hjelper veldig mye siden jeg er så usikker på så mye [:'(] hehe

Du har, som de andre sier, kynnere [:D] Ikke noe farlig, det er bare livmora di som "øver" seg til fødselen.
Noen merker de tidligere enn andre, men en liten tommelfingerregel er at de blir noe sterker rundt ca uke 30, for de som har født tidligere så kan det komme før.

Kjempefint at du syntes du lærer litt her inne, det fantes ikke slike sider da jeg ventet min første for snart 17 år siden og jeg husker det var masse rart man lurte på og man følte vel nesten at man hadde klippekort på føden for det var jo dit man dro hvis man var usikker [:)]

Jeg venter min nr 5 så er det noe du lurer på så er det bare å sende en PM hvis du har lyst [;)]  Er ikke noen ekspert for det sånn sett, men jeg har vært gjennom litt av hvert så har du lyst har du lov[;)]

Masse lykke til og kooooos deg i tiden som venter[:D][:D]

Back
Topp