Hva er det som er «tidløst»?

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Vi står midt oppe i oppussing og valg av alt med kjøkken, bad og interiør om dagen. Noen av de gode rådene vi får er å velge tidløst. Jeg anser dog ingenting som tidløst, for alt har sine epoker, og du kam bli dritt lei alt, og ønske forandring etter 10 år.

Hva anser du som tidløst? Hva har du kjøpt som du anser som det motsatte av tidløst og blitt lei kjapt/aldri lei. Kom gjerne med bilder :)

Jeg tenker jo litt lyse farger på frontene. Går du for noe som er veldig spesielt, så vil du nok fortere gå lei. Og så går det jo an å male veggene i en litt mindre tidløs farge, for vegger kan du male og fornye oftere. Vi har f.eks ingen overskap og blå vegger på kjøkkenet. Vårt kjøkken er ca 10 år gammelt, men syns det er tidløst. Det er hvite profilerte fronter.

Vi har valgt lyse fronter på kjøkkenet, dog ikke hvite eller grå av den enkle grunn at så mange har det :) vi har et ønske om å skille oss litt ut, men ikke mye fordi vi er redde for å gå lei. Var egentlig og tittet på «harmony dark» til HTH, synes den er ufattelig kul, men kjørte på et «tryggere» valg :)
Vi kjører ikke trygge valg på veggene, vi kjører spreke kule farger! Har fått mange reaksjoner på at vi kjører på med farger som er sterke, og fått beskjed om å velge tryggere... feks cafe latte [emoji849] jeg spyr snart av den fargen!

Interiør derimot lurer jeg på hva vi gjør med.... hva kan vare i mange år som er trygge valg, men kult? Og Hva passer til de fleste veggfarger?

Tidløst er ofte kjedelig for meg [emoji85]
Lyse farger med glatte overflater, nesten litt sånn institusjonspreget til msn fyller på med puter/gardiner/pyntegjenstander

Vi har valgt lyse fronter på kjøkkenet, dog ikke hvite eller grå av den enkle grunn at så mange har det :) vi har et ønske om å skille oss litt ut, men ikke mye fordi vi er redde for å gå lei. Var egentlig og tittet på «harmony dark» til HTH, synes den er ufattelig kul, men kjørte på et «tryggere» valg :)
Vi kjører ikke trygge valg på veggene, vi kjører spreke kule farger! Har fått mange reaksjoner på at vi kjører på med farger som er sterke, og fått beskjed om å velge tryggere... feks cafe latte [emoji849] jeg spyr snart av den fargen!

Interiør derimot lurer jeg på hva vi gjør med.... hva kan vare i mange år som er trygge valg, men kult? Og Hva passer til de fleste veggfarger?

Nei, du må ikke finne på å male veggene med cafe latte! Stygg farge som var populær for minst 15 år siden. Veldig lite populær farge nå, og så absolutt ikke tidløs! Maling er uansett lett å gjøre noe med! Det går faktisk fort å male om man blir lei!

Tidløst er for meg rene toner, grå, hvitt og beige, da kan du alltid supplere med farger i form av puter, duker, lys og gardiner[emoji5]

Hvite fronter MED knotter og en enkel benkeplate på kjøkkenet (og en helt normal vask, ikke disse svære som man ofte ser).

På badet er det tidløst så lenge du går for nøytrale fliser (hvitt helst, eller lysegrått på gulvet), hvit innredning og lite "dilldall".

Nei, du må ikke finne på å male veggene med cafe latte! Stygg farge som var populær for minst 15 år siden. Veldig lite populær farge nå, og så absolutt ikke tidløs! Maling er uansett lett å gjøre noe med! Det går faktisk fort å male om man blir lei!

Haha, jeg veeeeeeit! Får helt fnatt av den faren [emoji851][emoji23] jeg har jo lyst til å male med sterke tøffe farger, cafe latte er jo helt på den andre skalaen! Jeg har så lyst på en gammelrosa stue.... folk tror jeg er gærn[emoji28]

Haha, jeg veeeeeeit! Får helt fnatt av den faren [emoji851][emoji23] jeg har jo lyst til å male med sterke tøffe farger, cafe latte er jo helt på den andre skalaen! Jeg har så lyst på en gammelrosa stue.... folk tror jeg er gærn[emoji28]

Mal sånn du vil! Og blir dere lei, så tar det ikke mange timene å male over!

Tidløs er ikke trender. Nå er trenden med mørke, dype farger, tunge gardiner, gull som farge osv.
Tidløse er det som går igjen gjennom alle trendene, som f.eks hvitt kjøkken, duse farger på bad osv :) Bad og kjøkken er greit at det er tidløs, for det er ikke noe man pusser opp hver gang trendene endres. Men male vegger kan du gjøre når som helst, bytte ut møbler og osv.
Jeg hadde tatt litt ett tidløs kjøkken, men hadde da brukt farger på vegger, gardiner og andre tekstiler [emoji16]

Forrige eier pusset opp badet med beige og røde fliser. Det er det motsatte av tidløst. Nå har vi hvite fliser på veggene og lysegrått gulv. Definitivt mer tidløst. Mye rimeligere å bytte farge på håndkle enn å pusse opp badet i tide og utide.

Fliser, gulv og kjøkken er lurt å velge i farger som er nøytrale. Husker et hus i området der vi bor som lå ute til salgs i over 1 år pga et rødt kjøkken... Ellers var huset nydelig! Men et kjøkken er dyrt å pusse opp... Både hvis man ombestemmer seg og hvis man skal selge.

Drit i tidløst- JA til digge farger! vi skal pusse opp bad og kjøkken kommende år, og her blir det å male vegger i kule farger, og innredning som ikke nødvendigvis er hvit eller grå :) stua vår er mintgrønn, har en sjøgrønn gang, retroblått soverom, rosa kontor. Osv. Elsker det!

Back
Topp