Hva er det som egentlig IKKE er skadelig??

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Jeg synes det er flott at det er mye fokus på barn, og hvordan man på best mulig måte kan være gode foreldre. Men jeg må si at jeg blir en smule oppgitt av hvor mye alle eksperter mener er skadelig. Feks nå kom jeg over denne nyheten på P4: http://www.p4.no/story.aspx?id=567830
Jeg skjønner hva denne eksperten mener, men er det feks undersøkt hva som skjer hvis de IKKE får ros? Og det er da mange måter å gi ros på. Det trenger ikke å være at de er flinke. Det kan være at de er gode, og flotte barn...Trenger vel ikke å oppstå prestasjonspress?
Og det som irriterer meg enda mer er at de sier i slike innlegg hva du ikke skal gjøre, og hva som er skadelig. Men de sier jo aldri hva man bør gjøre istedet. Bah...Heldigvis føler jeg meg ganske kompetent og sikker på hva som jevnt over er godt for mitt barn og ikke.. Kunne jo blitt forvirra av mindre :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Haha, så utrolig sprøtt...Nå er det en mann ved navn David Eberhard på God morgen Norge, som er psykiater og seksbarnsfar. Han synes folk bør stole mindre på eksperter, og mer på seg selv. Sammentreff :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Tenkte det samme selv...så overskriften på avisa i butikken:rolleyes:
Det får da være grenser?! Har de gått tom for smarte ting å forske på???

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
 
Tenkte det samme selv...så overskriften på avisa i butikken:rolleyes:
Det får da være grenser?! Har de gått tom for smarte ting å forske på???

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Ja, kan nesten begynne å lure på det :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kan tenke meg hva det var, hørte det på radioen.

Jeg er på en måte enig med dem, jeg ser i jobbsammenheng at altfor mye ros ikke er bra. De er ikke flinke til alt mulig, og det er isåfall bare selvtilliten vi bygger oppunder.

Er mye bedre å rose handlinger som han sa på slutten der, rett og slett å bygge oppunder selvfølelsen ;-)

Har ikke tid til å skrive mer, pause mi er slutt ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Og så handler det ikke om å IKKE gi dem ros, men vurdere HVA de skal få ros for å i hvilke situasjoner. Og HVOR OFTE.

;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Kan tenke meg hva det var, hørte det på radioen.

Jeg er på en måte enig med dem, jeg ser i jobbsammenheng at altfor mye ros ikke er bra. De er ikke flinke til alt mulig, og det er isåfall bare selvtilliten vi bygger oppunder.

Er mye bedre å rose handlinger som han sa på slutten der, rett og slett å bygge oppunder selvfølelsen ;-)

Har ikke tid til å skrive mer, pause mi er slutt ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Kjære vene, jeg fikk ikke med meg at det var er lydklipp i tillegg. Leste bare det korte som sto under:p Hvis det ble nevnt at man heller bør rose handlinger etc så er det greit..Derfor jeg ble litt irritert, for jeg trodde ikke det ble nevnt noe om hva man BØR rose. Enig med deg ang flinkhet, og at det bare bygger selvtillit.
Selvtillit er jo bra det, men ikke i ubegrenset grad og på alle mulige vis:) Men jeg mener fortsatt generelt at eksperter mener alt for mye om alt mulig...:p


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Og så handler det ikke om å IKKE gi dem ros, men vurdere HVA de skal få ros for å i hvilke situasjoner. Og HVOR OFTE.

;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Absolutt, men det kom jo ikke frem i det lille jeg leste. Hihi:p


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Ikke skal man rose, ikke skal man si at de er fine, ikke ditt og ikke datt. Jaja, jeg gir blaffen i de fleste sånne type artikler og bruker sunn fornuft i stedet. Funker foreløpig veldig bra ;)
 
har ikke sett det og kommer ikke til å gjøre heller :p
er så mange ting som spiller inn at man kan ikke forske ordentlig på det, man får heller ha sunn fornuft og følge en gyllen middelvei ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
har ikke sett det og kommer ikke til å gjøre heller :p
er så mange ting som spiller inn at man kan ikke forske ordentlig på det, man får heller ha sunn fornuft og følge en gyllen middelvei ;)

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
Enig! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Ikke skal man rose, ikke skal man si at de er fine, ikke ditt og ikke datt. Jaja, jeg gir blaffen i de fleste sånne type artikler og bruker sunn fornuft i stedet. Funker foreløpig veldig bra ;)
Sunn fornuft har jeg funnet ut at man kommer langt med her i livet, så holder en knapp på den jeg og;)


Sent from my iPhone using Tapatalk -
 
Back
Topp