Hva er det rareste "mamma-rådet" du har fått?

Ikke rart, men veldig frustrerende!

Mini gråt mye da hun ble født! Alle besteforeldre sa at alle babyer gråter mye, noe jeg bare måtte regne med.
( hadde 1 fra før som gråt ved sult/misnøye, men ikke flere timer i strekk om dagen). Ble fortalt at det var bortkastet penger og dra til kiropraktor for og sjekke om det kunne være noe.

Fekk time, og det viste seg at det var låsing i nakke, rygg og bekken! Da vi fikk vite det, kom kommentarene: "ja, det måtte jo være noe..så mye som hun gråt" . :p

Er flere av de der 'du må gjøre sånn, onger er sånn' og lignende... Det er irriterende når de ikke kjenner mitt barn, de snakker jo om sitt eget!!

Og litt samme som bompibomp, at alle rundt sier at alle barn gråter - når jeg i ettertid ser at sønnen min gråt nok for 10 barn sitt første halve år!!
Og når folk sier at alle barn blir forskjølet - når det i ettertid viser seg at sønnen min har astma og sliter med pust og hørsel og alt som er!!

Vet ikke hvorfor folk alltid tror at andre foreldre overdriver, eller om det er at de forsøker å snakke for å vise at de kjenner seg igjen i det jeg sier.. Men jeg har lært meg og ikke fortelle noe særlig om hvordan det går, folk vil egentlig ikke høre sjøl om de spør :p

Og litt samme som bompibomp, at alle rundt sier at alle barn gråter - når jeg i ettertid ser at sønnen min gråt nok for 10 barn sitt første halve år!!
Og når folk sier at alle barn blir forskjølet - når det i ettertid viser seg at sønnen min har astma og sliter med pust og hørsel og alt som er!!

Vet ikke hvorfor folk alltid tror at andre foreldre overdriver, eller om det er at de forsøker å snakke for å vise at de kjenner seg igjen i det jeg sier.. Men jeg har lært meg og ikke fortelle noe særlig om hvordan det går, folk vil egentlig ikke høre sjøl om de spør :p

Veldig enig i siste her, slik med unntak så sier jeg alltid at det bare går bra, både når det gjelder graviditet og baby, for egentlig er det bare det de vil høre :-P (litt avsporing kanskje)

Men ellers gode råd, hmm fikk jo mange fra de eldre generasjonene som var litt så som så (la ungen skrike hele natta fra fødsel for å unngå nattmating osv) men de er jo litt utdatert :-P men ellers tror jeg faktisk jeg bare fikk ålreite råd fra andre mødre :-) ei sa jeg absolutt ikke måtte gi babyen smokk for det ga så mye jobb i fremtiden, men jeg syns egentlig smokk bare er supert :-)

At alt ved meg kom til å forfalle når eg fikk barn,,alle penger gikk til barna og alt kom til å dreie seg om å være husmor fra nå av..

Vell ..eg nekte å bli grå husmor :-P
. Har aldri tatt bedre vare på mitt utseende før nå-
Har bikka 35 år, er opptatt av trening og kosthold.liker å holde meg fresh og være sosial :-P

-Du får ingen tid til deg selv eller venner etter at du har fått barn
-du vil aldri bli slank igjen
-du kan aldri reise noen steder uten barnet
-du får aldri sove en hel natt frem til barnet er 10 år
-"hakke du ødelagt livet ditt nå a?"
-Du kommer aldri til å få råd til å kjøpe noe til deg selv.

Dette sa folk til meg, 17 år gammel og gravid.

Da jeg hadde født så gråt jenta mi mye, folk mente at hun var sulten... "åå, er det en som er sulten her?" Nei! Hun har spist! eller når de tok jenta ut av armene mine og skulle "vise meg hvordan barn liker å bli holdt" Det som funka her, var høy hastighet over dørterskelen, eller svaie frem og tilbake i 8 tall, ikke den derre "sh sh sh sh-hompe forsiktig opp og ned metoden"

"Bare vent...." standard og maks irriterende! Bare vent til ungen blir så gammel. Bare vent til den perioden kommer. Mye av det jeg fortsatt venter på kan du si!

Det var en som ba meg gi sterk hostesaft til babyen min så hun skulle sove gjennom natten. Ble faktisk veldig sint på henne da hun kom med det forslaget.

Eller fikk et råd fra en pappa for noen mnd siden, hvis barnet blir forstoppet skulle jeg ha lunket vann med mye zalo i endetarmen ..

Eller fikk et råd fra en pappa for noen mnd siden, hvis barnet blir forstoppet skulle jeg ha lunket vann med mye zalo i endetarmen ..
Haha, tippar han meinar grønnsåpe, for det kan jo faktisk brukes, men det er jo gjerne av spl da;) håpar ikkje han har prøvd med zalo!!

Sent from my iPhone using BV Forum

tja har jo hørt en det forskjell men det jeg i husker akkurat nå er at jeg måtte kaste smokken til snuppa, tommelbarn er jo så søtt! og hun forkynte over hvor mye hun hadde prøvd å få jenta si til å ta tommelen men til hennes misnøye ville ikke jenta ha noen ting!

Vel heller smokk som kastes enn avhengighet til en tommel ;) kan jo ikke bare kaste den heller :p

også fått beskjed ifra samme person at jeg ikke kunne la jenta mi bestemme ting selv!
(hun fikk velge mellom grøt og brød) da ville jeg få en ufordragelig unge som bare skulle sette seg opp mot det som ble planlagt!

Haha, tippar han meinar grønnsåpe, for det kan jo faktisk brukes, men det er jo gjerne av spl da;) håpar ikkje han har prøvd med zalo!!

Sent from my iPhone using BV Forum
Jo det var nettopp det han hadde gjort på sin egen unge, det var visst noe han hadde lært i militæret :-P mulig han mente grønnsåpe, men han sa da virkelig zalo flere ganger :-P uansett ikke tenkt til å prøves ut, men tanken bak rådet var godt tenker jeg :-P

At alt ved meg kom til å forfalle når eg fikk barn,,alle penger gikk til barna og alt kom til å dreie seg om å være husmor fra nå av..

Vell ..eg nekte å bli grå husmor :p
. Har aldri tatt bedre vare på mitt utseende før nå-
Har bikka 35 år, er opptatt av trening og kosthold.liker å holde meg fresh og være sosial :p
Oida :P Er jo mye hva man gjør det til selv ;)

Ikke strekk øra på ungen, han har så fine ører! Akkurat som om jeg skulle gjøre det??? Er det noen som tenker på å skal strekke ut øra på barna sine?

Jeg fikk Raynauds fenomen under amming som gjorde at jeg ikke greide amme mer enn åtte uker før jeg gav opp. Da begynte vi med MME, og endte opp med merket HIPP. Dette likte ikke svigermor fordi det hadde hun aldri hørt om før! Fikk streng besked om å lytte til hennes råd, for hun er trossalt gammel og har erfaring! :P Vi brukte HIPP uansett da, men vi fikk også høre det i maaaange måneder fremover. Denne gangen sa hun til meg "Håper du greier å amme denne gangen da, så vi slipper å fore denne ungen også på sånn nymotens morsmelkerstatning som sikkert er stappa med sukker og ulumskheter!"

Min svigermor er ganske ekstrem altså! Har fler eksempler på "råd" hun har kommet med, men kommer ikke på noen i farta :D

Tja.. Dama til svigerfar er ganske rasende for at ikke vi kasta sutten til ungene når dem var ni mnd, og bare lot dem hyle noen dager.. Jeg har forklart at vi slutter med sutt når det passer for oss, og at eldste slutta med sutt uten problem når hun var 3 år, da vi kunne forklare henne hvorfor, sende sutten avgårde å få pakke.
Samme driver hu med nå. Jenta er 18 mnd, og vi slutter når vi kan forklare, å prate om ting.

Svigermor skjønner ikke hva vi skal med slike nymotens bilstoler, for hun satt jo bak på lasteplanet på bilen dems når hun var liten.

Jaja. . :p

Back
Topp