Hva er det rareste folk rundt har gjort sagt etter baby kom?

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Sto i kø i en klesbutikk. En dame brøytet seg frem i køen, kikket oppi vognen for så å gå tilbake der hun sto. Akkurat som hun skulle sjekke om hun levde *ler* spurte ikke eller noe.
Og jeg synes det er rart at både kjente og ukjente spør om hun legger på seg og hvor mye hun har lagt på seg :sour: ja jeg fôrer babyen min altså...

Har det skjedd noe rart hos dere?

Har ikke vært så mye rundt enda, så har ikke hørt noe sånn. Det som irriterer meg er når folk spør om babyen er snill. Alle babyer er snille! Hvis de lurer på om babyen sover så spør du heller om babyen har godt sovehjerte! Førstemann sov dårlig, men han var jo verdens snilleste fordet om [emoji4]

Traff en dame på butikken som lurte på hvor gammel han var. Svarte han var tre uker. Hennes oppfølgingsspørsmål var om jeg måtte sy etter fødselen :oops::confused:

Møtte ei dame på butikken som lurte på hvor gammel han var. Jeg sa han var 5 uker, og da var oppfølgingsspørsmålet; «blør du fortsatt da?»..

Vi var på en restaurant der mannen min kommer fra for å spise lunsj, da en eldre dame tok kontakt og sa: den der kan ikke være gammel?! Jeg svarte som så han hun er snart fire uker. Jasså! Kom dere rett hit dere da?! (Har aldri sett dama før, så det måtte være til resturanten hun mente)

Farmor lurte på ang mme, om jeg halvblanda helmelk og vann [emoji23]
Det var visst det hun gjorde da hun fikk onkel og ikke fikk gitt nok melk selv.
Ellers har hun mye tips fra da hun fikk barn, men forstår ikke selv at disse tipsene er 55 år gamle og ekstremt utdaterte. Selv når bebis svetter så han er våt i nakkehårene ber hun meg kle på han...

Vi bor i nytt boligfelt med rekkehus hvor vi flyttet inn i sommer og har ikke snakket så mye med naboer her enda, men siden vi bor i Danmark, der det er vanlig familie setter en stork utenfor døren med blå eller rød sløyfe i munnen mens man er på sykehuset for å vise vi har fått baby... Så vet jo alle her at det er baby i hus! Bare smilt og hilst på denne naboeb før men igår på vei til bilen kom hun løpende etter meg og halvveis på vei inn i bilen spurte hun om å se.. Sa selvfølgelig jaja, der sto de å stirret hun og mannen også spurte de om hun var flink til å sove... Folk er litt babygale, spesielt eldrd føler jeg! Fikk også en "god opplæring" om barn av frisøren og ang. Samsoving av kiropraktoren, må le litt

Følte meg litt slem da jeg var ute i går med familie ut til 4 mening. Da standar spm var; er hun snill og har du nok mat? Så jeg svarte tilslutt, hun har ikke biti enda og kjøleskapet er fullt av mat! Knis
Og rart hvor fort babysyke folk blir, må bort å pirke selvom det kun er en legg de pirker borti så blir de fornøyd! (Heldigvis)

Det rareste må nok være når jeg gikk inn i dagligstuen på sykehuset (der en kan finne seg frokost) morgenen etter han var født ( han var født 01:20 på natten) og en av de ansatte kommenterte: er du oppe og går. Kunne ikke svare annet enn: kan ikke ligge i sengen hele dagen. Er liksom vant til å være oppe kl 5/6 hver morgen. Da var kl 8 og laaangt forbi frokost tid. Hadde vell og merke ikke sovet da de vandret ut og inn flere ganger.

Og når jeg leverte de to eldste i bhg når han var ca 14 dager og en av foreldrene på eldste sin avd Kommenterte: har du fått en til?? Da tenkte jeg nei du jeg driver å bærer med meg en tom babybilstol. [emoji13] og da hadde jeg levert og hentet i bhg siden vi kom hjem 3 dager etter fødsel.

Vår nærmeste nabo(som jeg har sett hver dag siste halvår) sa "jeg visste ikke dere skulle ha et barn til"..... Da lurer jeg litt på hva hun trodde jeg hadde hengende på magen så lenge i tillegg til jeg parkerte på handicap plassen siden jeg så vidt kunne gå:p folk er så fjerne virker det som.. Jeg ville hvertfall lagt merke til en høygravid nabo med eller uten vinterjakke!

Farmor lurte på ang mme, om jeg halvblanda helmelk og vann [emoji23]
Det var visst det hun gjorde da hun fikk onkel og ikke fikk gitt nok melk selv.
Ellers har hun mye tips fra da hun fikk barn, men forstår ikke selv at disse tipsene er 55 år gamle og ekstremt utdaterte. Selv når bebis svetter så han er våt i nakkehårene ber hun meg kle på han...

Nesten som å høre om min mor (69 år gammel) ;) jeg er yngst av 6 og attpåklatten, og mamma er en stor bedreviter.

Hun var her forrige helg og det var ikke så koselig. Hun kommenterte alt og boikottet hva jeg sa. Det var galt at han ikke hadde pute, jeg kledde på han for lite, han skulle ligge å skrike.

Selvom jeg sa nei han skal ikke ha pute, kom hun plutselig å la en pute under han. Selvom ungen var god og varm, kledde hun mere på han så snart hun fikk sjangsen. Og når jeg kom fra matbutikken og hun pssa lå han å skrek, uten at hun gjorde noe. Hun sa man kan ikke skjemme dem bort med å plukke dem opp når ingenting er galt :mad: og sånn forsatte det hele helga. Og gni det inn at hun har 6 barn,og jeg bare en, så hun vet best mener hun :wtf:

Og nå er hun fornærmet fordi vi sa hun får ikke komme på besøk mer med der første:banghead: men når hun ikke respektere våre avgjørelser og meninger som foreldre i det hele tatt, må det desverre bli slik.

I tillegg til alt min bedrevitende mor sa (svaret over dette)
Fikk jeg mange spørsmål om «hvorfor startet aldri fødselen din da?» fra venner og bekjente :(. Vel det skulle jeg også likt æ vist:oops: sårt punkt

Gikk 13 dager over og han kom med akutt keisesnitt fordi igangsettelsen ikke fungerte. 17 timer med 3 cm Ååh i h

Nesten som å høre om min mor (69 år gammel) ;) jeg er yngst av 6 og attpåklatten, og mamma er en stor bedreviter.

Hun var her forrige helg og det var ikke så koselig. Hun kommenterte alt og boikottet hva jeg sa. Det var galt at han ikke hadde pute, jeg kledde på han for lite, han skulle ligge å skrike.

Selvom jeg sa nei han skal ikke ha pute, kom hun plutselig å la en pute under han. Selvom ungen var god og varm, kledde hun mere på han så snart hun fikk sjangsen. Og når jeg kom fra matbutikken og hun pssa lå han å skrek, uten at hun gjorde noe. Hun sa man kan ikke skjemme dem bort med å plukke dem opp når ingenting er galt :mad: og sånn forsatte det hele helga. Og gni det inn at hun har 6 barn,og jeg bare en, så hun vet best mener hun :wtf:

Og nå er hun fornærmet fordi vi sa hun får ikke komme på besøk mer med der første:banghead: men når hun ikke respektere våre avgjørelser og meninger som foreldre i det hele tatt, må det desverre bli slik.

Jeg ser flere her skriver om folk som mener ungene skal skrike. Jeg blir helt sjokkert! Instinktet til mor er å ta opp barnet, det er en grunn for det! Ingen babyer blir bortskjemte på omsorg! De burde lese litt om tilknytning!

At hun lot babyen ligge å gråte er jo en god indikasjon på at hun ikke kan passe. Skjønner godt at dere sa ifra om at dere ikke ønsker besøk, der gikk hun langt over streken for da kan dere jo ikke stole på henne som barnevakt. Og å ha flere barn, betyr ikke at man har gjort alt rett..

Var på shopping med farmor i går, og da hun møtte på en mor med sin 2 mnd gamle sønn som skreik så hun "ja de skal skrike, da får de sterke lunger".. noe hun har repetert til gangs med meg da Henrik har vært veldig urolig de siste 5 ukene. Ja, hva gjør man med barn som aldri skriker da? Gjør dem ukomfortable slik at de kanskje kan klare å puste de neste 90 årene? :s Dette med sterke lunger er vel bare noe som ble sagt før for p trøste mor til å se noe positivt i det hele [emoji14]
Eneste knøttlille "positive" jeg så i det var at han kom til å bli sliten og sovne til slutt da jeg ikke klarte å trøste han [emoji14]

Var på butikken, og en fremmed dame begynte å følge etter meg og pratet mens jeg handlet. Lille våknet og begynte å gråte, så jeg plukket henne opp for å trøste, og hun dama begynte å forklare at hun sikkert var for varm, selv om jeg hadde kledd av henne så mye som jeg kunne. Var ikke frekt eller noe, men bare veeeldig merkelig! Hun gikk sammen med meg fra jeg kom inn til vi kom i kassa [emoji28]

Var vell og merke med nr 2. Men det rareste jeg har fått høre, må være når vi var på kjøpesenter når han var ca 2 mnd. Han hadde skikkelig besjebleie. Mye og tynt både foran og bak, hadde vi vært hjemme hadde jeg vasket han i rennende vann i vasken. På dette senteret har de stelle krok med to stellematter. Jeg står da der og tørker han, og vedsiden av står en annen og steller sin noe eldre jente. Han hadde jo besj rundt og under tissen. Så jeg tok et lett pinsettgrep og løftet tissen for å vaske under den. Hvor på hun ved siden av kommenterer. Tar du på tissen hans. Skulle jo spurt hvordan hun mente jeg skulle få det rent under tissen uten å ta på den. Men ble så satt ut at jeg starte. Ja jeg har desverre glemt pølseklypen.

Gikk tur en dag og møtte på ei dame som jeg aldri har sett før. Hun spurte om hun ikke kunne få se oppi vogna for å se babyen. Merkelig...

Vår nærmeste nabo(som jeg har sett hver dag siste halvår) sa "jeg visste ikke dere skulle ha et barn til"..... Da lurer jeg litt på hva hun trodde jeg hadde hengende på magen så lenge i tillegg til jeg parkerte på handicap plassen siden jeg så vidt kunne gå:p folk er så fjerne virker det som.. Jeg ville hvertfall lagt merke til en høygravid nabo med eller uten vinterjakke!
Samme her... Naboen vår sa også " viste ikke at du var gravid en gang jeg".
Viser mitt poeng hvor "glade" naboene er i oss.. vi har prøvd og prøvd å skape et naboforhold siden vi har barn på samme alder men atter nei. Heldigvis så leier vi bare og flytter her ifra så fort vi kan.

Jeg synes det er rart at folk tar for gitt at jeg koser meg i permisjonen. Kolikk, ammeproblemer, reynauds og tette melkeganger med tilhørende smerter, og klistremerkebaby som ikke kan ligge alene et sekund uten å hyle.. kos? NEI!!! Er jeg heldig får jeg 4 timer søvn i døgnet.

Jeg synes det er rart at folk tar for gitt at jeg koser meg i permisjonen. Kolikk, ammeproblemer, reynauds og tette melkeganger med tilhørende smerter, og klistremerkebaby som ikke kan ligge alene et sekund uten å hyle.. kos? NEI!!! Er jeg heldig får jeg 4 timer søvn i døgnet.

God klem til deg [emoji173]️

Back
Topp