Hva er det nyeste ordet?

Zerlina

Glad i forumet
Hva er det nyeste /siste ordet junibarnet ditt har lært å si? Noen sier et par-tre ord, andre har en hel haug. Klumpen har en liten håndfull, men er mest glad i dyrelyder. I helga lærte han seg å si et nytt ord, nemlig øye . Nå kikker han i dyrebøkene sine og leter etter øyne han kan peke på og benevne [:D]

ORIGINAL: Fru Katthult
"nen-nen" er det nyeste her. Tror det skal være den eller denna(dialekt).

Den nyeste fakten derimot er mye morsommere. Han "løper" med henden bakover, akkurat som hovmesteren [:D]

Hehehe, søte lille E

Her er det nye ord hver dag, men i dag var hun veldig opptatt av "skjei" og ikke knø om hun gav den fra seg, hun skulle spise yoghurten helt selv[X(] Også sier hun navnet sitt tydligere og tydeligere[:D] Hun hadde et ord hun brukte for mer, Marie, meg og melk, men nå er det forskjell! "Maij skjei!"

ORIGINAL: Kaffikåno

Her er det nye ord hver dag, men i dag var hun veldig opptatt av "skjei" og ikke knø om hun gav den fra seg, hun skulle spise yoghurten helt selv[X(] Også sier hun navnet sitt tydligere og tydeligere[:D] Hun hadde et ord hun brukte for mer, Marie, meg og melk, men nå er det forskjell! "Maij skjei!"

Åh, to-ordsytringer! Flinka [:D] Her heter skje "røre røre røre".

Min sier ikke så mye forståelig enda, er kanskje litt treg [8D]
Men det nyeste ordet er "kjeks", som da er både kjeks og knekkebrød tydligvis. Potetgull var visst også kjeks ifølge han, for det fikk han smake av tanta mi på fredag, og da ble de visst bestevenner etterpå [:D]

ORIGINAL: LilleSubi

Men det nyeste ordet er "kjeks", som da er både kjeks og knekkebrød tydligvis. Potetgull var visst også kjeks ifølge han, for det fikk han smake av tanta mi på fredag, og da ble de visst bestevenner etterpå [:D]

Spørs om ikke kjeks er "spiselige, tørre ting som knaser" [:)] Min har ingen forståelige ord for mat eller drikke, bare nam. Det kommer nok mer fra dem etter hvert, ordforrådet øker jo kraftig framover.

ORIGINAL: Zerlina

ORIGINAL: LilleSubi

Spørs om ikke kjeks er "spiselige, tørre ting som knaser" [:)] Min har ingen forståelige ord for mat eller drikke, bare nam. Det kommer nok mer fra dem etter hvert, ordforrådet øker jo kraftig framover.

Ja, er sikkert det [:)] Ordet nam brukes om riskaker her, ellers kaller han alt som er spiselig mat.
Men merker jo han snakker mer og mer etter han begynte i barnehagen, så blir nok snart flere ord [:)]

ORIGINAL: Tuten
bamm = vann
Det er vel det siste... Han har hatt en kraftig ord-tørke i sommer, så det har ikke kommet noen nye før nå i barnehagen, nå kommer de som perler på snor [:)] Men han er ikke spesielt raskt ute på språkfronten

Tipper Tuten tar dette i sitt eget tempo [:)] Lurt av ham! Men barnehagetilværelsen setter nok en språkutviklingsrakett i rompa på ungene våre [:D]

ORIGINAL: Jadasåneida
Bæ, men han mener egentlig bø.[8D]

Hehe, det gjør han nok, min bruker de to om hverandre. Vi klappet for øvrig de store sauene i dyreparken i går. De sier definitivt ikke bæ, de brøler BØ! [:D] Skvetter hver gang [X(]

ORIGINAL: Zerlina

ORIGINAL: Jadasåneida
Bæ, men han mener egentlig bø.[8D]

Hehe, det gjør han nok, min bruker de to om hverandre. Vi klappet for øvrig de store sauene i dyreparken i går. De sier definitivt ikke bæ, de brøler BØ! [:D] Skvetter hver gang [X(]

Jeg tenkte først det kanskje var bæ, siden de syner bæ bæ lille lam i barnehagen, men han driver å leker borte bø med oss, og da er det "bæææææææææææ" det går i.[8D] Hehe...

ORIGINAL: Fru Katthult

"nen-nen" er det nyeste her. Tror det skal være den eller denna(dialekt).

Den nyeste fakten derimot er mye morsommere. Han "løper" med henden bakover, akkurat som hovmesteren [:D]

hahaha, det gjør Nicoline også[:D]

Her elsker hun navn, så det siste på den fronten er Marte.. Det rare med denne snuppa er at hun har helt tydelig r, en bokstav som ofte kommer seint. Trakor (traktor) er også noe hun sier....og det er ikke jeg som har øvd det ordet med henne så de har sikkert en bok i barnehagen.

Det siste ordet er nok "natten" som betyr godnatt :) Nå endelig begynner ordene å komme her også. Max 1 til dagen, kanskje litt mindre. Såå koselig![:)]

I dag har vi utvidet reportoaret med bask (plask, det har regnet kattunger i dag), og en nøff-nøff lyd[:D]

ORIGINAL: karaoke

Her elsker hun navn, så det siste på den fronten er Marte.. Det rare med denne snuppa er at hun har helt tydelig r, en bokstav som ofte kommer seint. Trakor (traktor) er også noe hun sier....og det er ikke jeg som har øvd det ordet med henne så de har sikkert en bok i barnehagen.

R-lyden kommer vanligvis seint, ja. Min har en skarre-r av og til, men det er jo vesentlig lettere å produsere. Traktor, hehe, så flink [:D] Her holder vi oss til traktormotorlyden foreløpig. Den lagde han da han kjørte traktor på Kutoppen (Dyreparken) på søndag, gjennom hele løypa [:)]

ORIGINAL: Kaffikåno
I dag har vi utvidet reportoaret med bask (plask, det har regnet kattunger i dag), og en nøff-nøff lyd[:D]

Griselyder er kule [:D]

her går det i hæææ? awesome og hei hei

Back
Topp