Hva er det mest unødvendige du har kjøpt(til babyen)?

FruAH

Glad i forumet
Tenkte plutselig at vi kunne dele våre mest unødvendige og bomkjøp til babyen. Lett å gå i fella som førstegangsforeldre Man vil jo gjerne ha alt :-p

På grunn av liten plass kjøpte vi et stellebord som lignet litt på dette til å ha over senga, kosta 599,- Og det passa ikke på senga vår i allefall! Sniglar fra i IKEA gjorde bedre nytte for oss...

For ikke å snakke om denne tåteflaska.. Kjekt på tur, varmer melka til 37 grader på noen få minutter. MEN hver patron koster 15 kr!!! Har fortsatt noen patroner igjen... Men skal man på kafe og bruke litt penger så kan man jo spandere på seg en patron til 15 kr. Unødvendig, men veldig kult der og da...

Det mest unødvendige jeg kjøpte til nr en var vel den aller minste dyna. Jeg brukte den litt på sofaen, hun lå oppå den en liiten stund. Hadde holdt med 80x100 dyne. Det andre må være uro til sengen, hang bare i veien og ble aldri brukt. Ellers så tok jeg ikke såå av, overdrev kanskje med klær og det gjør jeg for så vidt enda;)

Det første som popper opp i hodet mitt av unødvendig kjøp eller ting vi fikk,
er GENSERE faktisk :p

Jeg kjøpte et par gensere og fikk noen, men de ble aldri brukt
-likte ikke ting som måtte dras over hodet da han var liten, og de "stive" dongeribuksene ble heller aldri brukt.

Ellers tror jeg ikke vi hadde så mange bomkjøp, heldigvis :)

-alle de bade og pleie produktene som man liksom må ha...
hadde jo kjøpt masse og kasta de etterpå.. en god salve trenger du mot såre stumper( som min sønn aldri har hatt...)
og allle de såpene og styr skal ikke brukes på så små barn.. ( min har atopisk eksem, så jeg kan fortsatt ikke bruke noe..)
-vippe stolen, men det er individuelt fra barn til barn(min nekta å bruke den)
- en heil haug med babyleker.. De trenger ikke så mye...

Mest ubrukelige er jakker med hette på. Ellers så er jeg kjempe glad for at jeg aldri brukte penger på uro. 

Den første babycallen min var DET bom kjøpet, den hadde så lang rekkevidde at den fikk inn min vennines barn som bor 1000m borte.. men mitt eget barn, ikke sjangs!
 Ellers fikk jeg en kjempe fin flis lue som jeg aldri kunne bruke for gutten ble for varm selv om han er født midt i januar..

- Nesesuger som en får kjøpt på apoteket til 100kr.... Funka ikke. Virka mye bedre med sånne saltvanns-dingser om saltvannsdråpene kommer i (bare klemme ut/bruke opp saltvannet og så klemme de flate for å dra ut snørr av nesen).

- Stellekommode med badekar oppi. (Brukte badekaret oppi en gang og så løsnet slangen (fordi den var jo ikke tett i skjøten - ingen av de er det). Så alt i kommoden ble vått, bleiene måtte kastes og enden på visa var/er at vi satte badekaret i dusjen for å unngå flere sånne episoder.

- Manuell brystpumpe er noe herk! Denne gangen skal jeg ha Avent sin elektriske.

Det mest unødvendige innkjøpet til nr 1, var stellekommode med badekar i, og den var ganske dyr også. Selve stellekommoden er velbrukt da, men badekaret var fullstendig unødvendig. Bruk heller en balje man får kjøpt rimelig på Rema. En annen unødvendig ting vi kjøpte til nr 2, var et sånt "spisenett" med håndtak for å f.eks putte fruktbiter i så barnet kan spise fra ca 6 min. Brukte det en gang, skikkelig drittarbeid å få ut all fruktgugga fra nettet etterpå. Lettere å mose frukt og gi med skje.

Ellers har vi kjøpt veldig lite og arvet mye, og fullstendig unødvendige ting vi har arvet, så er gensere til barn under 1 år, stive dongeribukser/ trange bukser i alle størrelser, og en babybjørn bæresele (auau for skuldrene mine, takk gud for at det finnes bedre bæretøy), og en vippestol (aldri brukt)

chirripo skrev:
Det mest unødvendige innkjøpet til nr 1, var stellekommode med badekar i, og den var ganske dyr også. Selve stellekommoden er velbrukt da, men badekaret var fullstendig unødvendig. Bruk heller en balje man får kjøpt rimelig på Rema. En annen unødvendig ting vi kjøpte til nr 2, var et sånt "spisenett" med håndtak for å f.eks putte fruktbiter i så barnet kan spise fra ca 6 min. Brukte det en gang, skikkelig drittarbeid å få ut all fruktgugga fra nettet etterpå. Lettere å mose frukt og gi med skje.

Ellers har vi kjøpt veldig lite og arvet mye, og fullstendig unødvendige ting vi har arvet, så er gensere til barn under 1 år, stive dongeribukser/ trange bukser i alle størrelser, og en babybjørn bæresele (auau for skuldrene mine, takk gud for at det finnes bedre bæretøy), og en vippestol (aldri brukt)

Den syntes jeg var genial første gang vi var i syden!! :-) Vi putta på alt mulig rart av frukt på den :-)

STELLEBORD! :p
Bruker det jo aldri, ble til at jeg kjøpte sånn matte fra IKEA for det var mye koseligere sitte på varmekablene og bare kose masse enn å stå til det bordet. Merket også at jeg skiftet bleier over alt utenom på badet ^^

Samme med vippestol, skjønte aldri helt når jeg skulle bruke den.. Hadde henne enten i sengen eller i babygym på gulvet.

Også alle de kremene folk sier man trenger. Her er hun 3 år snart og vi har kun brukt sinksalve og solkrem.. Alt annet er bare penger ut vinduet ;)

Lekegrind! Hadde det bare til førstemann, den ble bare brukt til oppbevaring av leker..

Back
Topp