Hva er det mest spesielle navnet du har hørt?

Ungene til Martha Louise har jo også veldig spesielle navn [emoji28] Emma Tallulah, Maud Angelica og Leah Isadora.
 
Helt ærlig så synes jeg alle disse nye poppisnavna er helt på trynet [emoji12] Aaron Leandro og Chrisander og Triana Desirè og Milan og alt det andre dumme de finner på [emoji12]
 
Men ser jeg skal være forsikrig med å si slikt høyt her inne for det KRYR av dem [emoji23]
 
Tinus, Sofus, etc... sånne «altfor søte» navn klarer jeg ikke helt... tenker bare på stakkaren som skal ut i jobbmarkedet en dag og må presentere seg med et navn som virker litt useriøst
 
Olve, Amandius, Kaspara, Elver.. spesielle navn etter min mening hvertfall [emoji12]
 
Enig i at Marianne Auli sine yngste døtre har veldig spesielle navn. Det samme har Odd Nedrum sine barn: Øde, Bork, Aftur, Morgunn. I nabolaget jeg vokste opp i var det ei jente som het Kitty, det syntes jeg og var litt i overkant spesielt.
 
Enig i at Marianne Auli sine yngste døtre har veldig spesielle navn. Det samme har Odd Nedrum sine barn: Øde, Bork, Aftur, Morgunn. I nabolaget jeg vokste opp i var det ei jente som het Kitty, det syntes jeg og var litt i overkant spesielt.

Ja, og så har han tre eldre døtre med ganske normale navn, eller to av dem da; Nora og Oda. Den tredje datteren heter Amo - det er uvanlig, men veldig fint. Aftur skulle egentlig hete Kveldur, uten at det er noe bedre. Ho ho. Inspirert av årene på Island.

Auli har mye rare navn, eller det er så innmari pretensiøst og smør på flesk.

Det finnes jo mange spesielle navn for øvrig, noen er fine, andre ikke. Et par av de mer spesielle variantene jeg har hørt som jeg heller ikke synes er særlig fine er for eksempel dobbeltnavnet Olga Palma eller enkeltnavnet Steveline. Ellers er jeg borti mange meget spesielle navn gjennom jobben min, men da snakker vi f.eks navn der noen har lagt til nye navn selv og får navn som sammen høres helt merkelige ut, f.eks noen som heter Hjorth til etternavn tar mellomnavnet Kron, eller de har lagt til et mellomnavn at typen "Happy" og "Smiley". Og mye annet sært.
 
Det tror jeg. Men tror ikke de som ikke er samer synes det er er vanlig navn ;)
Åja, sånn sett, ja. Ja, litt sært på et norsk (ikke-samisk) barn, ja.

Jeg tenkte generelt, jeg. Det er jo så mange kulturer i barnehage og skole nå...
 
Jeg har jobbet på gamlehjem i mange år så har hørt en del rare navn. Men rareste jeg har hørt er Dorit
 
Da jeg var 18 år, kjørte jeg avis på natta. Da var det et ektepar på ruta mi som het zvirbliss og zvirbline. At de to fant hverandre og gifta seg er et under [emoji23]
 
Back
Topp