hva er det MEST nødvendige

Piikachu

Glad i forumet
til den nyfødte? (jeg er 1. gangsgravid)

jeg venter barn i januar, jeg har et problem. vi får vogn, stellebord, seng.. også er det hva pappa skal få bidra med. han skulle i bunn og grunn kjøpe stellebord, men det har broren min gjort. og jeg vil at pappaen min skal kjøpe noe man trenger.

dette skal hver enkelt kjøpe
- mamma: simo kombivogn med vognteppe
- svigerforeldrene: seng og madrass
- broren min: stellebord med kommode, badekar og stellematte

hva kan pappa bidra med?? bilstol skal vi mest sannsynlig leie på butikken.

gjerne gi meg en liste over det nødvendigste man trenger til den nyfødte..

Hva med å kjøpe en bilstol da?
Eller ei bæresele?

En god vognpose! [:)]

babycall?
vogge/grind til å ha i stua?

alt er relativt med hva som er nødvendig.. men jeg hadde ønsket meg fischer price gynge om jeg var deg.. vi fikk hvile i kolikktid pga den, og nå er gullet 6 mnd og bruker den fortsatt og trives godt i den. vil ofte sitte der å sove på dagen [:D] heller det enn teite mamma/pappa når man er grisetrøtt... hihi

eventuelt skinnpose til vogna [:)]

Madrass til sengen vis ikke svigerforeldre kjøper dette og..
En vippestol er velidigt kjekt og ha.
Vognpose.
Dyne.
kommode til klær.
Babycall.

litt av det jeg kom på i farten ;)

Har du madrass til senga?

vugge
vippestol
skinn til å ha i vogna
babycall

jeg hadde kjøpt min egen blistol da..
Og så signer jeg alt det som Bollak har skrevet...
Her er vippestolen og babygymen GULL verdt...

Babycall og vippestol [:D]

Blei sjølv førstegongsmamma i januar i år, og eg må sei at skinnposen me hadde i vogno var heilt uvurderlig, og e da endo. Så varm og god! Dessuten e de ganske dyre, og e ein investering i seg sjøl :)

Bare send PM om du lura på noko ang å få barn i januar! [:)]

For meg var det mest nødvendige bæresjalet. Gjerne ett par ulike, sånn at man kan bytte på de.

lekegrind, bilstol, vugge, vippestol, lekematte, tripptrappstol, trille, pumpe.....

e hadde i vogno var heilt uvurderlig, og e da endo. Så varm og god! Dessuten e de ganske dyre, og e ein investering i seg sjøl :)
ORIGINAL: strøkenfrøken

alt er relativt med hva som er nødvendig.. men jeg hadde ønsket meg fischer price gynge om jeg var deg.. vi fikk hvile i kolikktid pga den, og nå er gullet 6 mnd og bruker den fortsatt og trives godt i den. vil ofte sitte der å sove på dagen [:D] heller det enn teite mamma/pappa når man er grisetrøtt... hihi

eventuelt skinnpose til vogna [:)]

vi tenker veldig på sånn gynge [:D] men så er det, hvor lenge kan den brukes før barnet vokser ut av den?

ORIGINAL: SivK

Hvis dere har et kaldt hus så kan det være godt å ha saueskinn i senga og i vogna. Hvor skal dere ha småen sovene på dagtid? Skal dere ha vugge eller bagen til vogna?

Det som jeg var glad for og bruker masse enda er en skikkelig ammepute. Vi har kjøpt hos reflex og den er jo ikke ut av de billigste men gud så god den er. Også nå når hun har passert 5 kg. Jeg bruker også MeiTai mye. (bæresele) Når vesla mi var liten ville hun ikke ligge alene så da tok jeg henne i bæreselen og fikk gjort litt småting hjemme og laget mat osv

vi får en liten kurvseng til svigerforeldrene som småen skal bruke til den er stor nok til å sove i senga i og med at den er liten og lun. [:)]

Jeg ville ønska meg et saueskinn fra Nøstebarn til å ha i senga, eller i vogna. StoreBror på 2 år bruker sitt enda, det er godt og varmt om vinteren og lunt og deillig om sommeren. Trenger jo ikke være fra Nøstebarn, selvfølgelig, men de er iallfall veldig gode:)

Back
Topp