Hva er det mest irriterende du hører/opplever nå som du er gravid?

Er egentlig mest forundret over at når man er gravid så er man enten stor eller liten!
Ingen som kan si at du er normal eller midt i mellom. Må være enten eller!
Også er det litt irriterende at alle andre skal vite om jeg har det godt eller vondt. For eksempel hvis jeg sitter på en vanlig spisestol, eller på en tømmerstokk, noe som ikke er et problem da jeg ikke sliter med hverken rygg eller bekken eller noe annet, så skal alle beordre meg til å sitte en annen plass! Er jo bare omtenksom, men føler meg ganske teit som skal "kapre" den beste sitteplassen hele tiden. Spesielt når det er andre der som sliter med rygg eller noe annet.
 
I dag da jeg var og trente kom det en fremmed dame bort til meg og mente jeg ikke burde trene for da ville jeg føde prematurt, samtidig som hun begynte å tørke svette fra pannen min med hånden sin!

Får også kommentarer på magen. Stort sett veldig hyggelige kommentarer altså, men når folk kommenterer at den er liten og lurer på om det er noe galt, så synes jeg ikke så mye om det. Jeg vet at alt så langt har vært normalt på undersøkelsene, vært til hyppige vekstkontroller hvor baby vokser fint og har normal mengde fostervann, så er overhodet ikke bekymret for at SF målet mitt ligger langt under nederste grense. Men folk bør tenke seg om før de spør gravide om det er noe galt for å unngå engstelse.

Fikk en kommentar på at jeg drakk cola som gravid. Jeg spiser stort sett sunt, litt godteri på lørdag, og unnet meg is i sommer (med god samvittighet siden jeg ikke har lagt på meg så mye som anbefalt), men i det daglige sunn mat og cola er kanskje en halv liter på en helg (ingen mengde å snakke om altså). Så får man kritikk for å drikke cola - stakkars unge som får i seg alt det sukkeret! Er så mye man ikke skal spise som gravid, og jeg er nøye på dette (og litt engstelig for å være ærlig rundt mat) og da synes jeg det er unødvendig å si sånt..
Vilt hvordan folk tar seg til rette. Ja, de mener det sikkert godt, men ærlig talt å si at du ikke kan trene er uvitende og å tørke svette av pannen eller kjenne på magen til en fremmed gjør man jo bare ikkeo_O
Jeg får også hele tiden kommentarer på at jeg er så slank (jeg har lagt på meg nokså lite andre steder enn på magen) og at magen er liten. Jeg blir litt ukomfortabel av det hele for jeg føler jo selv at jeg spiser godt og er stor nok, og selv om kontrollene viser at ting er fint så hjelper jo ikke slike kommentarer akkurat på en nervøs gravid.. :rolleyes:
 
Vilt hvordan folk tar seg til rette. Ja, de mener det sikkert godt, men ærlig talt å si at du ikke kan trene er uvitende og å tørke svette av pannen eller kjenne på magen til en fremmed gjør man jo bare ikkeo_O
Jeg får også hele tiden kommentarer på at jeg er så slank (jeg har lagt på meg nokså lite andre steder enn på magen) og at magen er liten. Jeg blir litt ukomfortabel av det hele for jeg føler jo selv at jeg spiser godt og er stor nok, og selv om kontrollene viser at ting er fint så hjelper jo ikke slike kommentarer akkurat på en nervøs gravid.. :rolleyes:

Går fint an å være gravid og ha er normalt svangerskap uten å ese ut, så synes det er unødvendig å påpeke størrelse.. Er førstegangs så skjønner godt hva du mener med å være nervøs gravid! Nå bekymrer jeg meg ikke for størrelsen fordi jeg vet at alt er bra med baby, men på andre områder blir jeg lett mer usikker når folk mener noe :p
 
Er egentlig mest forundret over at når man er gravid så er man enten stor eller liten!
Ingen som kan si at du er normal eller midt i mellom. Må være enten eller!
Også er det litt irriterende at alle andre skal vite om jeg har det godt eller vondt. For eksempel hvis jeg sitter på en vanlig spisestol, eller på en tømmerstokk, noe som ikke er et problem da jeg ikke sliter med hverken rygg eller bekken eller noe annet, så skal alle beordre meg til å sitte en annen plass! Er jo bare omtenksom, men føler meg ganske teit som skal "kapre" den beste sitteplassen hele tiden. Spesielt når det er andre der som sliter med rygg eller noe annet.

Vet!!!!

Man kan jo ikke være akkurat passe for seg selv å vær, eller?? Hvorfor skal alle ha en mening om hvordan man ser ut når man er gravid?
og det ene eller det andre er jo feil. "Du skulle jo vært større/mindre?". "Jeg var sånn og sånn".
 
Folk blander seg inn i mye rart! Alle har hver sin måte å gjøre ting på.. Rart at folk ikke klarer å respektere det! Jeg blir irritert når folk kommenterer utstyret jeg velger å kjøpe eller når de kommenterer måten jeg forbereder meg på.. Det som funket for dem trenger nødvendigvis ikke å funke for meg! Rett å slett :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ble litt irritert når ei på jobben spurte meg i går om jeg hadde kjøpt baby bjørn vippestol.
Jeg svarte nei at jeg har arvet en annen. Da fikk jeg beskjed om at den kunne jeg bare kaste for unger liker bare baby bjørn vippestoler.
 
2 ganger har jeg blitt så irritert over reglene for deponering av klær! "Avtale deponering når jeg kjøper klærne!?" Jeg visste da vel ikke at vi hadde planer om å bytte de igjen, dagen etter, med lappen på OG kvittering!! Fikk da bare tilgodelapp igjen, når jeg ikke ville ha noe annet på den butikken.. Det irriterte meg noe helt utrolig! Trodde jeg skulle begynne å grine etterpå, når jeg fortalte det til samboeren min! Som fikk mesteparten av skylden!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Svigerbestemor ønsker meg hele tiden "God bedring"... Det irriterer meg, for jeg er absolutt IKKE syk...

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Ble litt irritert når ei på jobben spurte meg i går om jeg hadde kjøpt baby bjørn vippestol.
Jeg svarte nei at jeg har arvet en annen. Da fikk jeg beskjed om at den kunne jeg bare kaste for unger liker bare baby bjørn vippestoler.
Hahahah :p


Sent from my iPad using BV Forum
 
Å
Ble litt irritert når ei på jobben spurte meg i går om jeg hadde kjøpt baby bjørn vippestol.
Jeg svarte nei at jeg har arvet en annen. Da fikk jeg beskjed om at den kunne jeg bare kaste for unger liker bare baby bjørn vippestoler.
Åh så irriterende. Har aldri hatt baby bjørn vippestol, men 2 andre og de funket serdeles bra;)
 
Ble litt irritert når ei på jobben spurte meg i går om jeg hadde kjøpt baby bjørn vippestol.
Jeg svarte nei at jeg har arvet en annen. Da fikk jeg beskjed om at den kunne jeg bare kaste for unger liker bare baby bjørn vippestoler.
Hørt sånn tull! Jeg har ikke hatt Baby Bjørn vippestol til ungen mine. Og vi overlevde uten! Den vippestolen vi har likte ungene veldig godt. Og billig var den også. Brukte den hele tiden, og den er like fin. Så veslejenta skal få arve den.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det har ikke vært så mange ting jeg har irritert meg over, men her er noen jeg kommer på i farten:

Skulle ta toget, og det var stappfullt. Var gravid i 7 måned, og kom i tillegg meg krykker på grunn av ryggen. Og så gikk jeg forbi sikkert 20 unge mennesker (som både satt i vanlige seter, og i sånne seter som går vannrett med togets retning), og det var ingen som tilbydde meg setet sitt. Etter 10 minutt, så var det en dame som snudde seg, og så meg, og ga beskjed til en bekjent mann. Han reiste seg opp og sa at jeg måtte sette meg. Når jeg skulle gå av, så kom det flere unge og ville ta plassen min. Jeg vinket bort mannen som hadde gitt meg setet sitt og som stod svett i midtgangen, og jeg sa høyt og tydelig at "tusen takk for at du lånte meg setet ditt, nå kan du får det tilbake".

Jeg liker ikke at noen tar på magen min uten å spør om det har greit. Det har skjedd flere ganger, og også av mennesker som jeg nesten aldri har snakket med.

Jeg blir litt oppgitt når mennesker sier at jeg ikke må lese noe som helst om graviditet, fødsel, amming eller noen ting som har meg det å ha baby å gjøre, fordi "det står så mye rart på nettet".
Jeg leser masse. Det er ikke noe galt i at jeg både leser meg opp på informasjon om utstyr, fødsel, andre sine opplevelser og anbefalinger, amming etc.
 
Det har ikke vært så mange ting jeg har irritert meg over, men her er noen jeg kommer på i farten:

Skulle ta toget, og det var stappfullt. Var gravid i 7 måned, og kom i tillegg meg krykker på grunn av ryggen. Og så gikk jeg forbi sikkert 20 unge mennesker (som både satt i vanlige seter, og i sånne seter som går vannrett med togets retning), og det var ingen som tilbydde meg setet sitt. Etter 10 minutt, så var det en dame som snudde seg, og så meg, og ga beskjed til en bekjent mann. Han reiste seg opp og sa at jeg måtte sette meg. Når jeg skulle gå av, så kom det flere unge og ville ta plassen min. Jeg vinket bort mannen som hadde gitt meg setet sitt og som stod svett i midtgangen, og jeg sa høyt og tydelig at "tusen takk for at du lånte meg setet ditt, nå kan du får det tilbake".

Jeg liker ikke at noen tar på magen min uten å spør om det har greit. Det har skjedd flere ganger, og også av mennesker som jeg nesten aldri har snakket med.

Jeg blir litt oppgitt når mennesker sier at jeg ikke må lese noe som helst om graviditet, fødsel, amming eller noen ting som har meg det å ha baby å gjøre, fordi "det står så mye rart på nettet".
Jeg leser masse. Det er ikke noe galt i at jeg både leser meg opp på informasjon om utstyr, fødsel, andre sine opplevelser og anbefalinger, amming etc.
Huff, enig med deg, kollektivtrafikk er et @#%$ om dagen.. Jeg tar buss til og fra jobb hver dag, og høygravid med lavt blodtrykk er det ikke særlig gøy å stå sild i tønne og prøve og holde balansen.. Virker som de fleste med sitteplass gjør sitt beste for å late som de ikke har sett deg. Jeg fikk en gradert sykemelding de to siste ukene for å kunne ta det litt mer med ro om morgenen (sover dårligere nå) og slippe å reise i den verste rushtida, så det hjelper litt, men gleder meg til å begynne permisjonen om to dager!
 
Irriterer meg over at man ikke kan si i fra til folk når de gjør noe som ikke er greit, uten at de skal skylde på at det er gravidhormonene som snakker. Det er enkelte ting som ikke er greit å si/gjøre uansett om jeg er gravid eller ikke! F.eks bryte avtaler og la meg vente i 1,5 time først. Det er en ting jeg hadde reagert på uansett!
 
Sto å så på noe dilldall i en trang glitter butikk, og d var knapt nok plass til to i bredden der fra før, men ei dame måtte på død og liv gå gjennom der jeg sto å pressa meg helt inn i reolene så magen rev ned flere hårbånd..
Hun kunne gått rundt reolen og kommet på samme plass for å se på hva d nå enn var hun skulle, slikt irriterer meg :p
 
Det er vell ikke til å stikke under en stol at man blir mer hormonell og irritabel i svangerskapet! Så, hva er det mest irriterende du vet om nå? ;)

Jeg selv har en ganske så lang liste over dette;
- siden jeg venter tvillinger er det veeldig mange som kommer med kommentarer om hvor synd de syns i meg. Hvorfor?! Klarer ikke å skjønne det.

- når folk kommenterer at jeg har så liten mage til at det er to stk der inne. Jeg føler meg likevell som en ku!!

- folk som ikke tar hensyn! Jeg ble nærmest kjørt over med en handlevogn på butikken for noen dager siden.. Damen ga meg bare ett stygt blikk å gikk videre! Hvor er folkeskikken blitt av?

- når folk jeg ikke kjenner absolutt skal ta på magen min!

- når folk sier at jeg skal nyte den siste tiden fordi det blir mye jobb med tvillinger. Hvordan kan dere si dette når dere ikke har tvillinger selv?? Det er ingen som vet hvordan mine barn kommer til å bli.. Den tid den sorg!

- folk som sier at jeg kommer til å bli dobbelt så stor som jeg er nå. Jotakk, nå følte jeg meg myyye bedre :)

- når folk spør hvordan jeg skal klare å presse ut to babyer på samme tid. Hvor er huet?! Halloo? :eek:

- haaater At folk absolutt skal STIRRE på magen min!! Har dere ikke sett en gravid jente før??



Sent from my iPhone using BV Forum
Blei det KS på dg i går? :) :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
At jeg har liten mage
At jeg har stor mage
At jeg må klare å føde før barnehagefristen, som om det er opp til meg. (termin 31.8)
 
Asrgh folk kommer med mye rart "hadde du ikke vært på ul og sett det var en der, så hadde jeg trodd det var to der inne." Personlig syntes jeg ikke jeg er så stor, jeg er glad det syntes at jeg skal få baby, men har ikke mega mage. Også "stakkars baby som blir født så sent på året" Gud a meg altså :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp