Hva er det mest irriterende du hører/opplever nå som du er gravid?

karolineth

To små hjertegull i magen <3
Det er vell ikke til å stikke under en stol at man blir mer hormonell og irritabel i svangerskapet! Så, hva er det mest irriterende du vet om nå? ;)

Jeg selv har en ganske så lang liste over dette;
- siden jeg venter tvillinger er det veeldig mange som kommer med kommentarer om hvor synd de syns i meg. Hvorfor?! Klarer ikke å skjønne det.

- når folk kommenterer at jeg har så liten mage til at det er to stk der inne. Jeg føler meg likevell som en ku!!

- folk som ikke tar hensyn! Jeg ble nærmest kjørt over med en handlevogn på butikken for noen dager siden.. Damen ga meg bare ett stygt blikk å gikk videre! Hvor er folkeskikken blitt av?

- når folk jeg ikke kjenner absolutt skal ta på magen min!

- når folk sier at jeg skal nyte den siste tiden fordi det blir mye jobb med tvillinger. Hvordan kan dere si dette når dere ikke har tvillinger selv?? Det er ingen som vet hvordan mine barn kommer til å bli.. Den tid den sorg!

- folk som sier at jeg kommer til å bli dobbelt så stor som jeg er nå. Jotakk, nå følte jeg meg myyye bedre :)

- når folk spør hvordan jeg skal klare å presse ut to babyer på samme tid. Hvor er huet?! Halloo? :eek:

- haaater At folk absolutt skal STIRRE på magen min!! Har dere ikke sett en gravid jente før??



Sent from my iPhone using BV Forum
 
"Oi!! Nå er du stor! Sikker på at det ikke er to?".
Ligger midt på streken på det skjemaet vi har på helsekort , likevel er folk tydeligvis sjokkert over hvor "stor" jeg er !

Hva svarer de av dere som får denne kommentaren ? Jeg blir litt paff gang på gang .


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg irriterer meg over folk som blander seg i forberedelser og mener noe om alt vi planlegger. Vår baby, vårt ansvar! Og jeg vil kose meg med forberedelser selv, på min måte :p

Ellers blir jeg oppgitt over usaklige, sinte og masete folk! Haha..
 
Mange som lurer og er skeptisk til at jeg jobber. Jeg burde jo sitte pent i en stol og bli større. Eller min kjære mor som mener jeg kan da ikke være i stand til å passe mine egne barn når jeg har ferie. Ungene burde være i Bhg slik at jeg kunne vasket/ryddet. Jeg burde i allefall ikke gå tur med barna og leke med dem. At jeg jobber 100% som ped leder har jo ingenting og si;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan ikke si jeg har opplevd noe irriterende eller fått dumme kommentarer!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg irriterer meg over folk som blander seg i forberedelser og mener noe om alt vi planlegger. Vår baby, vårt ansvar! Og jeg vil kose meg med forberedelser selv, på min måte :p

Ellers blir jeg oppgitt over usaklige, sinte og masete folk! Haha..
Kjenner meg igjen der! Å spesielt hvis de kommer med "jeg gjorde det sånn å sånn, dette funket for meg"!!
Alle har hver sin måte å gjøre ting på :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mange som lurer og er skeptisk til at jeg jobber. Jeg burde jo sitte pent i en stol og bli større. Eller min kjære mor som mener jeg kan da ikke være i stand til å passe mine egne barn når jeg har ferie. Ungene burde være i Bhg slik at jeg kunne vasket/ryddet. Jeg burde i allefall ikke gå tur med barna og leke med dem. At jeg jobber 100% som ped leder har jo ingenting og si;)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja husk, man skal ikke røre seg de 9 mnd man er gravid ;) strengt forbudt! Hehe..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
"Oi!! Nå er du stor! Sikker på at det ikke er to?".
Ligger midt på streken på det skjemaet vi har på helsekort , likevel er folk tydeligvis sjokkert over hvor "stor" jeg er !

Hva svarer de av dere som får denne kommentaren ? Jeg blir litt paff gang på gang .


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg har fått en slik kommentar en eneste gang.. Da sa jeg bare "hva annet forventet du? At jeg skulle bli tynnere?"

Man får mange kommentarer man blir litt paff av ja! Til tider litt utrolig hva folk får seg selv til å si..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag da jeg var og trente kom det en fremmed dame bort til meg og mente jeg ikke burde trene for da ville jeg føde prematurt, samtidig som hun begynte å tørke svette fra pannen min med hånden sin!

Får også kommentarer på magen. Stort sett veldig hyggelige kommentarer altså, men når folk kommenterer at den er liten og lurer på om det er noe galt, så synes jeg ikke så mye om det. Jeg vet at alt så langt har vært normalt på undersøkelsene, vært til hyppige vekstkontroller hvor baby vokser fint og har normal mengde fostervann, så er overhodet ikke bekymret for at SF målet mitt ligger langt under nederste grense. Men folk bør tenke seg om før de spør gravide om det er noe galt for å unngå engstelse.

Fikk en kommentar på at jeg drakk cola som gravid. Jeg spiser stort sett sunt, litt godteri på lørdag, og unnet meg is i sommer (med god samvittighet siden jeg ikke har lagt på meg så mye som anbefalt), men i det daglige sunn mat og cola er kanskje en halv liter på en helg (ingen mengde å snakke om altså). Så får man kritikk for å drikke cola - stakkars unge som får i seg alt det sukkeret! Er så mye man ikke skal spise som gravid, og jeg er nøye på dette (og litt engstelig for å være ærlig rundt mat) og da synes jeg det er unødvendig å si sånt..
 
Uff, kjenner meg igjen i mye her!
Jeg irriterer meg egentlig ikke så lett, men har reagert på:

- folk som tenner opp røyken sin inni feks busskuret der jeg sitter, eller sperrer innganger... ikke bare lukter det dritt, men syns det er respektløst når de tydelig kan se jeg har babymage.

- var på marked med masse folk, og magen min dultet naturlig nok borti en og annen. Litt tåler jo babyen, men reagerte når jeg fikk en albue i magen av en uforsiktig mann. Det gjorde ikke vondt, men det går an å se seg for synes jeg.

- kommentarer som "du er jo ikke sååå stor, da" eller "jeg forventet at du skulle være større". Hvorfor??

- når folk lar meg stå lenge i kø, eller verre; sniker foran. Spesielt i dokø. Det provoserer det.
 
"Eg ser du veks å trives" e vest en standard kommentar her lokalt.
Ka dem mein lissom, at eg bi større for at d veks ein beibi inni der, eller at eg veks meir enn eg burde???
Har d nå sammenheng at eg bi større og større og trivsel? Ironi?
Skjønn ikke spørsmålet!!!! :p
Eg veks ufrivillig, trives ikke så mye med det, men helt nødvendig, ikke kommenter d TAKK!!!... :p hahahahaha
 
"Du må spise"!! Jeg har ikke lagt på meg noe sted utenom selve magen/babyen, veldig spinkel, både bein og armer, så når magen kom, så ser armene og beina enda mindre ut. Som om jeg ikke spiser, samme som at de tror at jeg vil sette babyen min for en sånn fare med ikke spise.

Var med ei venninne på besøk, der starta så og si alle å røyke, INNE!!!

Ble mast på hele døgnet om å spise, drikke, sove, ta på solkrem..blir skikkelig passa på, der jo en god tanke, men hvis jeg har tatt valget å bli mamma, så burde jeg vel være voksen nok til å bestemme om jeg vil bade i sjøen eller å ta på solkrem. Får spørsmål: "er det så lurt da?" ofte...Og det er av andre kom ikke engang har vært gravide selv... Jeg er gravid ikke evneløs :p
 
Får mest hyggelige kommentarer egentlig. Og alle er stort sett hjelpsomme og snille. Mange som er ektra hjelpsomme og hyggelige når man kommer vaggende med stor mage. :)

Men blir litt lei alle kommentarene om så stor magen min er. Jeg er ikke så høy og magen strutter. Fått mange sånne.. Er du sikker på at det ikke er to? Og har du ikke født ennå?...

Svigers er helt håpløse.
Matlysta mi har ikke vært på topp under dette svangerskapet. Jeg spiser lite og ofte og er ingen storspiser i fra før heller. Blir så lei når jeg er sammen med dem.
Alltid noe mas om at jeg må spise.. spiser jo for to. Blir sure når jeg svarer at det er nok ikke sånn det funker.
Og kan du ikke spise det og det? Nei, for noe tull.. I "gamledager" spiste de nå alt og det var ingen som døde av det... bla..bla! :p
(Særlig spekemat, som de alltid må sette fram..Enda hvor mange ganger jeg har sagt at jeg IKKE kan spise det..!!)
Det var da ikke sånn når svigermor gikk gravid.. (Og det er jo bare 31 år siden liksom...) :p


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Får mest hyggelige kommentarer egentlig. Og alle er stort sett hjelpsomme og snille. Mange som er ektra hjelpsomme og hyggelige når man kommer vaggende med stor mage. :)

Men blir litt lei alle kommentarene om så stor magen min er. Jeg er ikke så høy og magen strutter. Fått mange sånne.. Er du sikker på at det ikke er to? Og har du ikke født ennå?...

Svigers er helt håpløse.
Matlysta mi har ikke vært på topp under dette svangerskapet. Jeg spiser lite og ofte og er ingen storspiser i fra før heller. Blir så lei når jeg er sammen med dem.
Alltid noe mas om at jeg må spise.. spiser jo for to. Blir sure når jeg svarer at det er nok ikke sånn det funker.
Og kan du ikke spise det og det? Nei, for noe tull.. I "gamledager" spiste de nå alt og det var ingen som døde av det... bla..bla! :p
(Særlig spekemat, som de alltid må sette fram..Enda hvor mange ganger jeg har sagt at jeg IKKE kan spise det..!!)
Det var da ikke sånn når svigermor gikk gravid.. (Og det er jo bare 31 år siden liksom...) :p


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Akkurat det der med feks spekemat er utrolig teit at folk skal ha en mening om. Ja, det gikk bra med mange i gamledager, men det var de det ikke gikk bra med og. Jeg lever til tross for at min mor røyket i svangerskapet (fordi de ikke visste hvor farlig det var), men det er de fleste i mot nå (heldigvis).
Men når det kommer til mat så skal folk liksom si at det var ikke farlig før så hvorfor er det det nå. Nei, det er vel bare noen som har bestemt det for gøy. For å plage gravide.... :p
Det er jo som med sikring av barn i bil feks. Der er det mange som mener vi omtrent er hysteriske når vi sier vi vil ha barnet vårt bakovervendt så lenge som mulig. "I gamledager sto vi bak i baksetet og det gikk bra". Ja, med dem! Er en grunn til at ulykkestallene er såpass lave som de er nå i forhold til "gamledager".

Har egentlig tenkt hele tiden at jeg ikke har opplevd noen irriterende kommentarer i svangerskapet. :) Det folk sier er velmenende og hyggelig. Heldigvis! :D
Men akkurat det at noen skal blande seg inn i at jeg vil sikre barnet mitt så godt som mulig i bilen, eller hva jeg velger å la være å spise (feks spekemat, mat som ikke er gjennomstekt osv), det irriterer meg litt.... mye. ;)
 
Får mest hyggelige kommentarer egentlig. Og alle er stort sett hjelpsomme og snille. Mange som er ektra hjelpsomme og hyggelige når man kommer vaggende med stor mage. :)

Men blir litt lei alle kommentarene om så stor magen min er. Jeg er ikke så høy og magen strutter. Fått mange sånne.. Er du sikker på at det ikke er to? Og har du ikke født ennå?...

Svigers er helt håpløse.
Matlysta mi har ikke vært på topp under dette svangerskapet. Jeg spiser lite og ofte og er ingen storspiser i fra før heller. Blir så lei når jeg er sammen med dem.
Alltid noe mas om at jeg må spise.. spiser jo for to. Blir sure når jeg svarer at det er nok ikke sånn det funker.
Og kan du ikke spise det og det? Nei, for noe tull.. I "gamledager" spiste de nå alt og det var ingen som døde av det... bla..bla! :p
(Særlig spekemat, som de alltid må sette fram..Enda hvor mange ganger jeg har sagt at jeg IKKE kan spise det..!!)
Det var da ikke sånn når svigermor gikk gravid.. (Og det er jo bare 31 år siden liksom...) :p


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Så enig i det med maten! Ja, er kanskje litt nøye på å følge rådene, men blir stadig stemplet som hysterisk.. Og har også hørt at "var ikke sånn da vi var gravide og ble jo født friske barn da også". Disse rådene er jo ikke noe noen har funnet på for moroskyld, de er der jo for en grunn!!! Ja, sjeldne sykdommer man kan få om man er riktig uheldig, men hvis jeg ved hjelp av kosten kan hindre alvorlig sykdom hos mitt barn, så synes jeg ikke det er hysterisk! Tenk om alle andre sykdommer var så "lett" å forebygge :)
 
Uff, kjenner meg igjen i mye her!
Jeg irriterer meg egentlig ikke så lett, men har reagert på:

- folk som tenner opp røyken sin inni feks busskuret der jeg sitter, eller sperrer innganger... ikke bare lukter det dritt, men syns det er respektløst når de tydelig kan se jeg har babymage.

- var på marked med masse folk, og magen min dultet naturlig nok borti en og annen. Litt tåler jo babyen, men reagerte når jeg fikk en albue i magen av en uforsiktig mann. Det gjorde ikke vondt, men det går an å se seg for synes jeg.

- kommentarer som "du er jo ikke sååå stor, da" eller "jeg forventet at du skulle være større". Hvorfor??

- når folk lar meg stå lenge i kø, eller verre; sniker foran. Spesielt i dokø. Det provoserer det.

Den med røyken er jeg SÅ enig i!!!! Hater at folk røyker i nærheten til vanlig, men synes det er ekstra ille nå! Noen ganger har jeg sagt i fra eller gått!
 
Den med røyken er jeg SÅ enig i!!!! Hater at folk røyker i nærheten til vanlig, men synes det er ekstra ille nå! Noen ganger har jeg sagt i fra eller gått!
Ja, røyk er pyton!! Stod flere utenfor ett kjøpesenter å røyka så det var helt grått rundt dem. Flere på hver side av døra. Måtte jo bare gå i mellom dem for å komme inn..
Jeg måtte holde armen forann nesa for ikke å spy. Klarte ikke anna enn å si fysj! Da jeg gikk forbi. Og fikk de sure blikka.
Reagerer på røyk til vanlig også. Tåler det rett og slett ikke. Får migrene av lukta. Og dette iriterer meg til vanlig også. :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Akkurat det der med feks spekemat er utrolig teit at folk skal ha en mening om. Ja, det gikk bra med mange i gamledager, men det var de det ikke gikk bra med og. Jeg lever til tross for at min mor røyket i svangerskapet (fordi de ikke visste hvor farlig det var), men det er de fleste i mot nå (heldigvis).
Men når det kommer til mat så skal folk liksom si at det var ikke farlig før så hvorfor er det det nå. Nei, det er vel bare noen som har bestemt det for gøy. For å plage gravide.... :p
Det er jo som med sikring av barn i bil feks. Der er det mange som mener vi omtrent er hysteriske når vi sier vi vil ha barnet vårt bakovervendt så lenge som mulig. "I gamledager sto vi bak i baksetet og det gikk bra". Ja, med dem! Er en grunn til at ulykkestallene er såpass lave som de er nå i forhold til "gamledager".

Har egentlig tenkt hele tiden at jeg ikke har opplevd noen irriterende kommentarer i svangerskapet. :) Det folk sier er velmenende og hyggelig. Heldigvis! :D
Men akkurat det at noen skal blande seg inn i at jeg vil sikre barnet mitt så godt som mulig i bilen, eller hva jeg velger å la være å spise (feks spekemat, mat som ikke er gjennomstekt osv), det irriterer meg litt.... mye. ;)
Sikring i bil er det mange eldre som har reagert på.
Vi hadde ett "gammelt" babysete. Det er 7 år. Og det måtte jo byttes ut, siden det begynte å gå i oppløsning. Nei, fy det var tull! Kjøpe nytt når vi hadde i fra før????
Og er det så farlig?
Så måtte vi ha ny bil, siden den vi har ble for liten med tre barneseter.
Og det er vanskelig å forstå for mange.
Hva skal dere med den andre bilen da? Er ikke den bra nok?
Neida.. får liksom ikke igjen døra! :p
Neimen det må da gå. Og eldstemann på 7 trenger vel ikke bilsete?
Er jo liksom anbefalt å bruke barnesete lengst mulig svare jeg. Han er jo ikke så stor. Er jo bedre beskytta i bilsete.
:p Så vanskelig å forstå at tiden har forandret seg. Og noen særlig svigers står litt fast i åttitallet, og tror alt alt er sånn fortsatt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Sikring i bil er det mange eldre som har reagert på.
Vi hadde ett "gammelt" babysete. Det er 7 år. Og det måtte jo byttes ut, siden det begynte å gå i oppløsning. Nei, fy det var tull! Kjøpe nytt når vi hadde i fra før????
Og er det så farlig?
Så måtte vi ha ny bil, siden den vi har ble for liten med tre barneseter.
Og det er vanskelig å forstå for mange.
Hva skal dere med den andre bilen da? Er ikke den bra nok?
Neida.. får liksom ikke igjen døra! :p
Neimen det må da gå. Og eldstemann på 7 trenger vel ikke bilsete?
Er jo liksom anbefalt å bruke barnesete lengst mulig svare jeg. Han er jo ikke så stor. Er jo bedre beskytta i bilsete.
:p Så vanskelig å forstå at tiden har forandret seg. Og noen særlig svigers står litt fast i åttitallet, og tror alt alt er sånn fortsatt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, sant. Det er godt vi klarer å tenke selvstendig så vi ikke hører på dem. :) Så får de bare tro hva de vil. De fleste bruker setebeltet selv om de aldri har hatt bruk for det, så hvorfor ikke sikre barna best mulig også, liksom? :)
 
Har egentlig ikke irritert meg over så mye jeg.... Mange som kommenterer at magen min er stor og lurer på om han snart kommer fordi om jeg ikek har termin før 27. september, men det irriterer meg egentlig ikke det heller.... Ellers er folk veldig snille og har nok knapt bært handleposene ut i bilen selv en eneste gang den siste mnd for folk ser jo jeg vagger som ei gås og tilbyr seg å bære for meg...... ;)
 
Back
Topp