Har frontkollidert to ganger. Den ene ganga var det en elg vi krasjet med. Bilen ble totalkondemnert, elgen døde, men det gikk heldigvis forholdsvis greit med meg, min bror og mine foreldre.
Andre gangen var på glatta i voksen alder. Krasjet med noen dansker uten gode vinterdekk. den danske mora brakk tommelen og svigermor fikk brist i brystbeinet.
Rett før jul 2007 fjernet jeg en svulst i ørespyttkjertelen (like under øret, inn mot kjeven). Heldigvis var den godartet! Men, den var stor (4 cm) og de brukte fire timer på operasjonen. Julaften ble jeg så rar i ansiktet (smakte metall i munnen, og følte jeg var litt dradd). Våknet første juledag helt skjev i ansiktet! Hadde da fått virus på ansiktsnerven!
Var lam i venstre del av ansiktet i tre-fire måneder! Kunne ikke smile, lukke øyet eller bevege munnen noe særlig.
I løpet av de neste månedene ble jeg gradvis bedre, men jeg var så hardt rammet så jeg er enda ikke helt god, tre år etter.
Ser det spes når jeg lager trutemunn eller skal blåse opp ballonger. Da henger øyet og muskelaturen rundt munnen er ikke helt god.
Men, må nok bare leve med det.
Var heilt for JÆVLIG de første månedene! Hadde akkurat startet i ny jobb (bhg) og ungene lurte på hvorfor jeg så slik ut[:(]. Var så forferdelig og miste smilet sitt skal jeg si dere. Mistet min identitet følte jeg.
Enda er jeg ganske hårsår på akkurat dette når jeg ser meg selv på bilder. Har blitt litt mer forfengelig merker jeg.

---
Det mest fantastiske som har skjedd meg ser dere her;