Hva er det med katter?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Katten min vil ikke drikke av skåla si, men stjeler vann fra glasset mitt. Slik var den forrige katten min og. Hva er greia med det? Er det sosialt, eller liker de bare ikke plastskåler? Katten var helt desperat etter vann nå, men hun hadde da rikelig med vanni skålen sin :p

Katten min vil ikke drikke av skåla si, men stjeler vann fra glasset mitt. Slik var den forrige katten min og. Hva er greia med det? Er det sosialt, eller liker de bare ikke plastskåler? Katten var helt desperat etter vann nå, men hun hadde da rikelig med vanni skålen sin :p

Høres ut som en egenrådig katts natur for meg det der :hilarious:
Du kan jo prøve å sette frem et vannglass i stedet for skål?

Høres ut som en egenrådig katts natur for meg det der :hilarious:
Du kan jo prøve å sette frem et vannglass i stedet for skål?

Ja jeg har tenkt det ^^ Jeg digger katter, men det er ikke alltid jeg forstår dem ^^

Min katt nekter å drikke fra skål, så vi kjøpte fontene. Beste kjøpet ever. Drikker masse nå :D

Vi har og fontene :p Men det var fordi min forrige katt badet i vannskålen men ikke i fontenen :hilarious:

Katta til søstra mi har en stor glassvase hun drikker vann fra :hilarious: Nekter å drikke fra skåla hun også

Det er instinktivt. De vil ikke drikke fra stillestående vannkilder, særlig ikke om vannskåla er i nærheten av maten deres. Det er for å unngå å drikke vann som potensielt kan være fullt av bakterier og skit.
Og mange katter er allergiske mot plast faktisk, de kan få utslett rundt munnen av å spise og drikke av plastskåler.

Anbefaler vannskål i kjeramikk eller metall, og å ha den et annet sted enn det maten er. Fontene er det beste, men det passer ikke i alle hjem såklart :)

Pusen min foretrekker vann direkte fra springen. Nå som han er blitt nesten 15 år så drikker han mer fra vannbollen sin, men det er vel mest når det ikke er noen der til å løfte han opp til vasken

Back
Topp