Hva er det med helse Norge???

Frk.Knerten

Forumet er livet
P.g.a blødningene mine er jeg selvfølgelig bekymret,og derfor ringte jeg litt rundt i dag. En liten undersøkelse og ul hadde vært fint,slik at jeg kunne roe meg ned eller eventuelt få bekreftet at spiren er død.
Den gang ei. Jeg har kun møtt på grinete mennesker med null respekt[:@] "vi kan ikke gjøre noe" Neivel? så dere kan ikke ta inn bekymrede foreldre? er det ikke jobben deres? Legen på legevakten her i kommunen ringte oss tilbake nå nettopp og det eneste han sa var at jeg skulle ta en test om en uke. JAVEL!? Så jeg skal gå i en uke og ikke vite en dritt?
GLEM DET!

jeg ringte inn til Oslo jeg og fikk privat ul på onsdag. Såpass greier jeg og vente,og dessuten møtte jeg på verdens herligste jente[:D] Synd man skal måtte gå privat for og få snakke med hyggelige mennesker og få litt hjelp,men takk Gud for at de finnes[:)] Nå skal jeg bare krysse fingrene for at alt står bra til med lille spiren vår og at vi ser en liten knert med bankende hjerte på onsdag kl 16.00[:)]

så jævli piss a!! typisk at man må betale for å få service vettu, hatt blødninger lenge eller? smerter å?? lykke til på onsdag da[;)]

enig med deg!
syns det er dårlig oppfølging på de som bør og er bekymret under svangerskapet.
godt du kom over ei snill dame som ville hjelpe deg[:)]
lykke til til onsdag!

ORIGINAL: BTM85

så jævli piss a!! typisk at man må betale for å få service vettu, hatt blødninger lenge eller? smerter å?? lykke til på onsdag da[;)]

Ja det er ikke til og tro. Jeg klikker!!!!Er på dag 3 nå. hadde pause med blødninger også så er liksom ikke 3 sammenhengende dager. ikke noen smerter,kjenner magen strekker seg og får noen stikkninger men det er ikke vondt[:)] Tusen takk for det

ORIGINAL: camillajenta86

enig med deg!
syns det er dårlig oppfølging på de som bør og er bekymret under svangerskapet.
godt du kom over ei snill dame som ville hjelpe deg[:)]
lykke til til onsdag!

Det er helt sykt. De sier kun at de ikke kan gjøre noe. De vil liksom ikke akkuratt roe med ned heller,lar meg heller sitte igjen mer bekymret enn jeg var før jeg ringte[&:] Ringt til flere private klinikker og alle de var hyggelige som bare det,så er tydeligvis den veien man bør gå om man er bekymret[:)] Er ikke første gang det skjer heller..

Oii! Herlighet, det er ikke til å tro!
Har heldigvis vært heldig med oppfølging og behandling når jeg har vært bekymret! Er jo ikke bra å gå rundt å bekymre seg!

Sykt at du må gå privat for å bli beroliget!! [:@]

Ønsker deg masse lykke til på onsdag! og håper du får se en liten herlig knert med bankende hjerte!! [:D]

ORIGINAL: Cameleon

Oii! Herlighet, det er ikke til å tro!
Har heldigvis vært heldig med oppfølging og behandling når jeg har vært bekymret! Er jo ikke bra å gå rundt å bekymre seg!

Sykt at du må gå privat for å bli beroliget!! [:@]

Ønsker deg masse lykke til på onsdag! og håper du får se en liten herlig knert med bankende hjerte!! [:D]

Skulle ikke tro det var sånn i Norge ,men den gang ei. Men glad det finnes private klinikker med hyggelige mennesker[:)] Håper alt står bra til[:D]

Nei helsenorge er helt håpløst... Folk må sluuutte å stemme på Arbeiderpartiet. Det er derfor det blir sånn.

Skjønner deg godt jeg. Hadde revet av meg håret hvis jeg hadde fått bare negative tilbakemeldinger fra de i andre enden av tlf.Det er faktisk ikke til å tro. Tydeligvis jobbet der for lenge og er blitt kalde og kyniske.

Blir skikkelig irritert. Hadde "klikket" selv hvis jeg hadde vært i din posisjon.
Det er snakk om kun en enkel UL som kan enten bekrefte eller avkrefte.Det kan ta kun 10 min å få se eller ikke se ett bankende hjerte.

Håper ikke du må gjennom dette en gang til. Ingen fortjener å miste ett barn. Krysser alle fingre for deg og håper du ser ett lite bankende hjerte og at spiren din klorer seg godt fast.

Klem [:D]

Har desverre like dårlig erfaring med helsenorge:/ Her må vi betale massvis av tusen kr for at jeg skal få skikkelig oppfølging og medisiner.
Det er helt tragisk at man må betale så mye for å få skikkelig service! Men jaggu får man bra oppfølging privat også:)
Sender deg masse lykkeønskninger, og håper UL går bra!

får tårer i øya av å lese dette jeg[:(] Vi bor i Norge og det burde absolutt ikke være sånn her. Statistikkene viser at Norge er det beste landet å bo i når det gjelder helsehjelp, men den lista der tror jeg jaggu ikke før jeg ser den. Det er jo helt bak mål at de kan holde på sånn. Tenkt hvis det var dems egne unger, trokke de hadde klart å vente så lenge selv. Heldigvis er det private tjenester som kan hjelpe. Lykke til. Vi krysser alle fingre og tær her hjemme[;)]

Ja der nevner jeg bare Arbeiderpartiet igjen... Se bare på Bjarne Håkon Hansen som er helseminister.. Når en venn/familiemedlem av ham ble lagt inn på sykehus så fikk han panikk og ringte til sykehuset for at han måtte forsikre seg om at sykehuset gjorde jobben sin...  Det er helt sykt. Vi betaler sykt mye skatt så litt respekt burde man få igjen. Norge er som sagt ett av verdens beste land, Men jeg vet ikke jeg.. De surrer bort aaaaalllt for mye  penger på ting som nordmenn aldri skulle brukt penger på i det hele tatt.

Kan man si man blir provosert,,, ja [:D]

Synd det skal være slik ja[:'(] Men det er vel spinking og sparing som avgjør dette kan jeg tenke meg, dessverre!

Og grunnen til at private behandler deg pent er jo fordi de gladlig tar imot penger fra deg![;)] Hadde nok fått like elendig service der om det ikke hadde kostet flesk!

Jeg skal IKKE stemme Ap for og si det sånn. J**** idioter!!![:@]
Selvom man kun er 7+6 på vei(eller mindre) så er det fortsatt et liv det er snakk om. Men virker ikke som om folkene jeg har pratet med i dag "skjønner" dette..
blir så provosert og lei meg på andres vegne. jeg vet godt at jeg ikke er den første som opplever dette,og det er syyyyyykt[&:]

Line;tuusen takk,dere er herlige alle 3<3[:D][:D]

ORIGINAL: Ida123

Synd det skal være slik ja[:'(] Men det er vel spinking og sparing som avgjør dette kan jeg tenke meg, dessverre!

Og grunnen til at private behandler deg pent er jo fordi de gladlig tar imot penger fra deg![;)] Hadde nok fått like elendig service der om det ikke hadde kostet flesk!

du har nok et poeng,men norge hadde hatt flust av penger om ikke de sendte så mye til andre land..er synd på folk i hele verden som sliter,men hva med og ta seg av Norge før vi bruker opp pengene som er beregnet til innbyggerne her? sånt som provoserer meg. [&:][8D]og det er legene jeg har snakket med som er sure,sekretærene osv har bare gitt meg positivt[:)] Kunne selvsagt valgt og ikke gått privat,men vi vil jo vite noe og syns det er verdt pengene,uansett utfall..

jeg synes det er trist at ikke folk kan svare deg på en ordentlig og høflig måte!! hvis de ikke har mulighet til å hjelpe deg der og da, så gjør de det jo ikke bedre av å svare surt og uten medfølelse!!! og når det er sagt, vil jeg bare oppuntre alle som ikke er fornøyd med legene sin til å bytte fastlege... Det er gjort på 3 min, og det er stoooor forskjell fra lege til lege!! Vet at det er mange som kvier seg for å bytte lege, men når legen/legekontoret er så ubrukelig at man er nødt til å ty til private for å få den hjelpen man trenger, så der jeg ingen grunn til å la denne legen beholde deg på lista i og få penger!!! for de får penger for deg uansett om du går til legen eller ikke så lenge du står på lista hans. min lege er super, og jeg får det jeg ber om der. Han har også ultralyd på kontoret og det er jo en god bonus. Ikke meningen å gjøre dette til en sak, men jeg jobber selv på legevakten, og ser at dersom fastlegene hadde gjort jobben sin og tatt imot pasientene sine, så hadde legevakten fungert mye bedre, og hatt kapasitet til å ta imot de pasientene som faktisk er akutt og alvorlig syke eller skadet... Og jeg prøver å svare så høfflig og godt jeg kan når vi ikke har mulighet til å hjelpe alle.... :)

ORIGINAL: ynna

Skjønner at du er frustrert og bekymret, men på en måte kan jeg skjønne at du ikke får komme inn også. Det er jo ingenting de kan gjøre, og når du er såpass kort på vei...det er ikke meningen å lage en fillesak ut av dette altså, men jeg mener nå at vi er heldige som bor i et land som Norge, hvor vi faktisk har gratis oppfølging på det meste innenfor helse og utdanning. Men godt du fikk privat UL da[:)] Så slipper du å bekymre deg...

Jeg for min del skjønner ikke at hun IKKE kom inn. Det er snakk om en ny statsborger som skal komme til verden. De kan hvertfall ta en ultralyd som er unnagjort på 10 minutter, det er alt hun trenger. Såklart alle vil at det skal gå bra med spiren, og når det oppstår blødninger er det helt klart at man vil ha svar på hva som har skjedd. Man har faktisk rett på å komme inn, selv med snufsete nese..[;)]

Men vi betaler da skattepenger også!
Burde vært en selvfølge at vi får det vi betaler for i det offentlige helsevesenet også!

ORIGINAL: SiljeC

Burde vært en selvfølge at vi får det vi betaler for i det offentlige helsevesenet også!

Sign!

ORIGINAL: SiljeC

Ja, vi betaler skatt[;)] Og jeg vil påstå at du tjener på det likevel. Skulle du betalt alt dette fra egen lomme hadde det nok svidd.
Se bare på USA. Der betaler de først skatt og så må de i tillegg betale i dyre dommer for en forsikring for å få de samme type rettighetene som oss[;)]

Hentet fra europeiske.no;

I USA koster et sykehusopphold i gjennomsnitt 80.000 kroner....

- Det amerikanske helsevesenet er helt annerledes enn det vi er vant til i Norge. I USA betaler ikke staten for hjerteoperasjoner, benbrudd og fødsler. Der må hver enkelt kjøpe en sykeforsikring som dekker deler av utgiftene. - Det finnes ingen amerikansk sykeforsikring som dekker alle medisinske utgifter slik en reiseforsikring gjør, sier Sverre Kjølstad.

Så jeg vil vel kanskje påstå at vi faktisk er ganske heldige her i Norge[;)]

ORIGINAL: ynna

Skjønner at du er frustrert og bekymret, men på en måte kan jeg skjønne at du ikke får komme inn også. Det er jo ingenting de kan gjøre, og når du er såpass kort på vei...det er ikke meningen å lage en fillesak ut av dette altså, men jeg mener nå at vi er heldige som bor i et land som Norge, hvor vi faktisk har gratis oppfølging på det meste innenfor helse og utdanning. Men godt du fikk privat UL da[:)] Så slipper du å bekymre deg...

Greit nok,de kan ikke gjøre noe om jeg allerede har mistet.. DET vet jeg med tanke på at jeg har lagt flere saer bak meg og har født en dødfødt sønn.. MEN det går i det minste an og være høflig. Og det at de kan si at man kun kan ta en test om en uke når man har mistet flere ganger og har krav på bedre oppfølging,det syns jeg er sykt. Leter ikke etter noen medfølelse her inne,det hjelper ikek og jeg bryr meg ikke..Men det er snakk om og kunne berolige folk. Og som Line sier,man har krav på hjep,uansett om det kun er en rennende nese[:)]
Men er glad vi ihvertfall har private klinikker som kan hjelpe. Selvom de sikkert bare er ute etter pengene til folk så blir jeg glad for og få et svar,uansett utfall...[:)]

Back
Topp