Hva er det med besteforeldre og oppdragelse

mammas3gullunger

Elsker forumet
svigers kom i går, hun er utrolig søt dame, men tviler på at hun husker så veldig godt hvordan barna hennes var som små..

For hun spurte om vesla sov hele natten.. Nei sa jeg hun får mat kl 22 og 03 og evnt 06-08.. Nei du må slutte å gi henne mat om natten, hennes barn hadde ikke fått mat SÅ lenge.. Så klapper hun mini på magen å sa.. Huff har magen din vendt seg til å få mat om natten den da...
hello hun er 2mnd gammel de sover ikke fra 19-07 ennå..

Nei barna hennes hadde ikke fått mat om natten og når de var våkne på dagen så lå de i sengen sin, de hadde ikke tid til å kose å dulle sånn som vi gjorde hehe. Jeg må jo le da.. Men seriøst gjør vi alle feil vi da??[:'(]

hehe, gjett om jeg har hørt det samme flere ganger!! [:D] Storebroren her nattammet tli han var ca 9-10 mnd, men måtte slutte å si det til slutt for alle "gamle" fikk jo hakeslepp da! [:D]

Og en gang da storebror var liten baby hadde jeg han på armen mens jeg bar ut søpla. En gammel dame som er nabo i rekkehuset utbrøt: "Åå, nå blir han bra bortskjemt ja, som blir bært på hele tiden!" Halloooo liksom, da fikk jeg hakeslepp!! [:D]

Måtte jo være veldig enkelt å være mamma før i tiden da, om babyene bare lå i senga og skrek for seg selv. Ikke var de våkne på natta og ikke fikk de pupp når de ville..... jaja... [8D]

ORIGINAL: mettemor!

hehe, gjett om jeg har hørt det samme flere ganger!! [:D] Storebroren her nattammet tli han var ca 9-10 mnd, men måtte slutte å si det til slutt for alle "gamle" fikk jo hakeslepp da! [:D]

Og en gang da storebror var liten baby hadde jeg han på armen mens jeg bar ut søpla. En gammel dame som er nabo i rekkehuset utbrøt: "Åå, nå blir han bra bortskjemt ja, som blir bært på hele tiden!" Halloooo liksom, da fikk jeg hakeslepp!! [:D]

Måtte jo være veldig enkelt å være mamma før i tiden da, om babyene bare lå i senga og skrek for seg selv. Ikke var de våkne på natta og ikke fikk de pupp når de ville..... jaja... [8D]

hahahahaa

de lukket vel døren til barnerommet så de slapp å høre på skrikingen, da slutter de nok å mase om mat om natten hehe. Men de skal ha mat til de er rundt 5 mnd og starter med fast føde.. Nr 2 hos oss skulle ha melk fast kl 02 til han var 10 mnd.. en natt orket jeg ikke å stå opp, og han skreik og skreik, så ble det stille og jeg spratt opp.. han lå og sov og etter det sov han endelig hele natten.. Men da var han 10 mnd og ikke 2 mnd hehe

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

ORIGINAL: mettemor!

hahahahaa

så du spurte ikke for eks: men hva når barna dine gråt da og var sulten om natten= Du bare lot dem gråte du da??
Så det at leger sier i dag at sånn og sånn er det også viser det seg at sånn er det virkelig,,lyver de da??
SLike spørsmål bør man nesten stille slike mennesker.
Herregud...blir så provosert av "bedrevitere"

Å neida FØR i tiden da var alle babyer så snille og velopdragene at dem IKKE spiste på natten før en liten baby fikk det for seg at :kan vel ikke skade å prøve meg på og få litt pupp vel?? Og da startet he**ete,nå vil så og si alle barn ha pupp på natten men IKKE for 50 år siden såklart da ALT var annerledes:)

ORIGINAL: sas

så du spurte ikke for eks: men hva når barna dine gråt da og var sulten om natten= Du bare lot dem gråte du da??
Så det at leger sier i dag at sånn og sånn er det også viser det seg at sånn er det virkelig,,lyver de da??
SLike spørsmål bør man nesten stille slike mennesker.
Herregud...blir så provosert av "bedrevitere"

Jeg tror de brukte soviro i ørene hehe.

Jeg tenker at det er faktisk da vår generasjon som lå å var lei seg og ikke fikk mat så jeg vil bare si :
Stakkars oss da!!!!

Trur nok ikke det er helt sant at mammaene våres ikke tok oss opp,det er vel heller at de har glemt litt hvordan det var!

Jeg tror det rett og slett kommer ann på barna.. Ingen av mine har fått mat om natta etter de var 2 uker, ikke fordi jeg ikke vil gi altså.. Men de vil ikke ha[:)]
Hender junior våknet i 6tiden å skal ha litt flaske, men ikke ellers..

Han sover fra 8 til alt mellom 8-11[:D]

ORIGINAL: rockdoll

Å neida FØR i tiden da var alle babyer så snille og velopdragene at dem IKKE spiste på natten før en liten baby fikk det for seg at :kan vel ikke skade å prøve meg på og få litt pupp vel?? Og da startet he**ete,nå vil så og si alle barn ha pupp på natten men IKKE for 50 år siden såklart da ALT var annerledes:)

Hehe! :p

Det er klart hun må få mat på natta [:)] Hva ellers mente hun du skulle gjøre? la henne bare skrike til hun sovner igjen..

Den generasjonen (mamma) er kun opptatt av ..

Hvor mye de sover.. Hvor mye de veier.. Hvor mye de spiser .. bla bla bla [8D][:-][8|]
Det beste er selvsagt mest mulig av alt!! Ha ha..

Er heldig med min mor på dette..hun sier "Min kunnskap om barn er gått ut på dato den, dette vet dere mye bedre enn meg!"
Puh..kjenner jeg er glad i den holdningen..

(pipen er litt annerledes på andre siden men...)

ORIGINAL: Ugla med julegullet

Er heldig med min mor på dette..hun sier "Min kunnskap om barn er gått ut på dato den, dette vet dere mye bedre enn meg!"
Puh..kjenner jeg er glad i den holdningen..

(pipen er litt annerledes på andre siden men...)

Klok mamma du har.[:)]

Jeg synes av og til det kan være litt forfriskende å snakke med oldemødre eller tippoldemødre. I motsetning til mange i besteforeldregenerasjonen, så er mange av de eldste fra en generasjon som leste babyer bedre, husker at de nattammet, og som lyktes med ammingen selv. Mange er helt oppgitt over de dumme døtrene sine som spolerte ammingen med sjeldne matinger og forsøk på nattavvenning.

Back
Topp