Hva er det man ikke skal spise?

snøhvit

Flørter med forumet
Jeg har jo vert gjennom dette før, men trenger en oppfriskning! Kanskje greit for ny-gravide og vite hva de ikke kan spise som gravid også:)

Det er vel spekemat, rått kjøtt, upasturiserte (?) oster.. Noe jeg har glemt?

Alkohol og tobakk selvsagt ;)

Det er så kjipt. Jeg har en åpnet brie i kjøleskapet :-( :'(

offda Lillingen, den er kjip :P du får få mannen til å spise den opp ;)

Brie er godt på pizza da, man kan sikkert spise den om den varmes opp. ;)
Det finnes en frossenpizza med brie og spekeskinke... Sist vi lagde big one la jeg strandaskinke på så den ble oppvarmet, det var kjempegodt og salt. :)

Ellers skal man ikke spise hvalkjøtt, for det kan inneholde mye kvikksølv, samme gjelder en del andre større fisker, det må man sjekke nøyere. Og brun innmat av krabbe, eller noe sånt?

Brie er godt på pizza da, man kan sikkert spise den om den varmes opp. ;)
Det finnes en frossenpizza med brie og spekeskinke... Sist vi lagde big one la jeg strandaskinke på så den ble oppvarmet, det var kjempegodt og salt. :)

Ellers skal man ikke spise hvalkjøtt, for det kan inneholde mye kvikksølv, samme gjelder en del andre større fisker, det må man sjekke nøyere. Og brun innmat av krabbe, eller noe sånt?
Ja, går ikke så mye i hval, så den skal jeg klare å holde meg borte fra!;)
Ja, stemmer det. var noe styr med størrelser på fisk. Og blåskjell, hvor de var plukket..
Hvordan går det med deg toneany? Har du testa mer?:)

Ja, går ikke så mye i hval, så den skal jeg klare å holde meg borte fra!;)
Ja, stemmer det. var noe styr med størrelser på fisk. Og blåskjell, hvor de var plukket..
Hvordan går det med deg toneany? Har du testa mer?:)

Hvalkjøtt pleier vi å grille om sommeren, så det syns jeg er litt kjipt å ikke kunne spise. Har fått bare blendahvite tester nå. Kom faktisk en ny porsjon i posten i dag, rart at det gikk raskere å bestille fra den danske siden enn fra den norske, for jeg bestilte på søndag. Så jeg tar en ny med morgenurin i morgen, men tror egentlig jeg bare skal vente på tr nå. Helt sikker på at det var en kjemisk.

Hvalkjøtt pleier vi å grille om sommeren, så det syns jeg er litt kjipt å ikke kunne spise. Har fått bare blendahvite tester nå. Kom faktisk en ny porsjon i posten i dag, rart at det gikk raskere å bestille fra den danske siden enn fra den norske, for jeg bestilte på søndag. Så jeg tar en ny med morgenurin i morgen, men tror egentlig jeg bare skal vente på tr nå. Helt sikker på at det var en kjemisk.
Hadde virkelig trua på at du kom inn her.. Håper fortsatt på at du får to streker i morgen jeg :)

Tunfisk, sverdfisk og andre eksotiske fisker.
Alle modne oster.

Matportalen har en veldig god og forståelig oversikt.
Fant forresten en veldig god brie av pasturisert melk på REMA1000 denne uken, da ble jeg glad!

Back
Topp