Hva er det lurt å forberede seg på når det gjelder amming?

En ting jeg vil ta med meg frå forrige baby jeg hadde, er å ikke gi melk på flaske før ammingen er på plass. Jeg opplevde da at gutten min ville ha mat på enklest mulig måte, og det var på ingen måte et sjakktrekk Mtp. ammingen. Det stoppet opp for vår del, og han ble etter 4 mnd en flaskebaby

Jeg vil si det viktigste er at babyen får mat. Så om man trenger å gi litt ekstra, så må flaske være helt greit.

Jeg var veldig redd for det samme som skjedde deg, men her var det ikke noe problem. Jeg hadde litt treig ammestart, så ga tillegg frem til 6 uker cirka. Først i medisinbeger og deretter flaske. Fra 6 uker til 5 måneder kunne jeg fullamme og ammet deretter til 1,5 år :happy:

Anbefaler å lese om langsom flaskemating: https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating
 
Nå nærmer det seg sommerferie og da tenkte jeg at jeg skulle lese meg opp på litt ulike ting. Printe ut på jobb og lese i ferien :)

Jeg kjenner det er viktig for meg å få til ammingen, men jeg er veldig redd for å ikke få det til. Derfor tenkte jeg at amming er en ting jeg vil lese litt om. Hva tenker dere at jeg bør lese meg opp på når det gjelder amming? Det står mye på nett og på ammehjelpen, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, det er en jungel. Og er det andre ting det også er lurt å lese synes dere?Jeg tenkte å lese boka "mamma for første gang" blant annet

Anbefaler dere å kjøpe brystpumpe før babyen kommer?
Lurt å være forberedt på at det kan være ubehagelig og evt litt vondt de første ukene. Men det går seg til.
 
Vær forberedt på lekkasje :p når du ammer på den ene puppen, kommer det gjerne melk ut på den andre puppen samtidig. Og sånn ellers i hverdagen vil du høyst sannsynlig lekke litt da også fra dem begge. Ergo, ha ammeinnlegg i hus før barnet kommer. ;)
 
Jeg vil si det viktigste er at babyen får mat. Så om man trenger å gi litt ekstra, så må flaske være helt greit.

Jeg var veldig redd for det samme som skjedde deg, men her var det ikke noe problem. Jeg hadde litt treig ammestart, så ga tillegg frem til 6 uker cirka. Først i medisinbeger og deretter flaske. Fra 6 uker til 5 måneder kunne jeg fullamme og ammet deretter til 1,5 år :happy:

Anbefaler å lese om langsom flaskemating: https://ammehjelpen.no/artikkel/167/Langsom-flaskemating

Hadd samme erfaring, begynte med amming, flaske og smokk fra dag 1 med begge mine uten problemer. Desverre måtte jeg slutte å amme etter et par uker pga sugesvake barn (premature barn, de ville amme, men ble så slitne av det) og ble pumpe mamma
 
Back
Topp