Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så det er virkelig den eneste misjonen den har?Plage deg![]()
Må være det har jeg funnet utSå det er virkelig den eneste misjonen den har?![]()
Svette?Det var hele 7 grader og natt og jeg frøsSpiser vel svetten din, godt med salter der.
Er nok det, to dager uten dusj og jeg er fluenes favorittLukten kanskje? Altså den syns du lukter godt![]()
Jeg får gå litt i dybden på fluer når jeg kommer hjemMå være det har jeg funnet ut
Da skulle den nok varme deg.Svette?Det var hele 7 grader og natt og jeg frøs![]()

Er i Hallingdal på ei hytte. Og i to netter har ei flue surret rundt ansiktet mitt. Liksom satt seg på nesa, panna og ved øret.
Hva i alle verden vil fluer? Hadde jeg matrester i ansiktet?Trenger den kos? En samtalepartner i natten?
Jeg har tatt farvell med flua og er hjemme nå. Spent til helgen da vi skal på ny hyttetur . Kanskje jeg filmer meg selv sovende og finner ut merMyggen reagerer ihvertfall på karbondioksid som vi puster ut, så kanskje flua gjør det også?
Takk for utfyllende svar"– Hvorfor er fluer så innpåslitne og opptatt av å surre opp i fjeset på oss, og hvordan kan vi få stoppet dem?
– Stikkfluer er den eneste arten i husene våre som suger blod fra mennesker og dyr, mens de andre som setter seg på deg er ute etter å ta opp svette. Det er god mat, full av salter og proteiner, men når de surrer rundt middagsmåltidet er de nok mest opptatt av maten på bordet."