Hva er det flua vil?

Boblefrua

Forumet er livet
Er i Hallingdal på ei hytte. Og i to netter har ei flue surret rundt ansiktet mitt. Liksom satt seg på nesa, panna og ved øret.

Hva i alle verden vil fluer? Hadde jeg matrester i ansiktet?Trenger den kos? En samtalepartner i natten?

Spiser vel svetten din, godt med salter der.

Har det sånn men det er med veps! Av alle ting klarer de forbanna krekene å karre seg inn til meg, uansett hvor liten den sprekken i døra er. Hva er det de vil!!

Hihi, nrk får lage en serie med "fluenes liv-minutt for minutt " så vi får svar på hva den vil

"– Hvorfor er fluer så innpåslitne og opptatt av å surre opp i fjeset på oss, og hvordan kan vi få stoppet dem?

– Stikkfluer er den eneste arten i husene våre som suger blod fra mennesker og dyr, mens de andre som setter seg på deg er ute etter å ta opp svette. Det er god mat, full av salter og proteiner, men når de surrer rundt middagsmåltidet er de nok mest opptatt av maten på bordet."

Er i Hallingdal på ei hytte. Og i to netter har ei flue surret rundt ansiktet mitt. Liksom satt seg på nesa, panna og ved øret.

Hva i alle verden vil fluer? Hadde jeg matrester i ansiktet?Trenger den kos? En samtalepartner i natten?

Myggen reagerer ihvertfall på karbondioksid som vi puster ut, så kanskje flua gjør det også?

Myggen reagerer ihvertfall på karbondioksid som vi puster ut, så kanskje flua gjør det også?
Jeg har tatt farvell med flua og er hjemme nå. Spent til helgen da vi skal på ny hyttetur . Kanskje jeg filmer meg selv sovende og finner ut mer :D

"– Hvorfor er fluer så innpåslitne og opptatt av å surre opp i fjeset på oss, og hvordan kan vi få stoppet dem?

– Stikkfluer er den eneste arten i husene våre som suger blod fra mennesker og dyr, mens de andre som setter seg på deg er ute etter å ta opp svette. Det er god mat, full av salter og proteiner, men når de surrer rundt middagsmåltidet er de nok mest opptatt av maten på bordet."
Takk for utfyllende svar :D

Hahahaha!!!! Herlig spørsmål! Ja kanskje den vil ha kos - prøv å gi den en klem den når den lander på kinnet ditt!! :D :D

Flua spiser det som skal forsvinne, råtten mat og bæsj og sånn. Den spiser bæsj, svette, spytt, ørevoks, øyevåg og andre kroppsvæsker. Altså kroppens avfallstoffer.. Derfor surrer den rundt øyne, ører, munn og rompehull (på dyr, siden mennesker bruker truse).

Back
Topp