Hva er det fineste du har strikket eller fått strikket til baby?

marno95

Betatt av forumet
har du strikket/heklet/sydd noe eller fått noe til baby som du bare elsket?

Hva er det søteste håndarbeidetsplagget/teppet/bamsen du hadde til din baby!

#inspirasjon!

Mest brukt er en gros djevellue, olives strømpebukse (uten fot) og en enkel strikket jakke (tror det er fra dale garn). Enkelt, praktisk og veldig søtt :) Strikker nok samme til nestemann.

Vi har brukt mye bukser, jakker/genser, luer (kyse og djevellue), votter (uten tommel første vinteren) og gode sokker. Strikkede shorts ble også brukt en del i sommer, mens strikkede rompere, kjoler og bodyer er blitt brukt lite. Skjørt (seleskjørt) blir mer brukt nå fremover.

Jeg liker enkle design.

Favoritter:

- Ankers serien
- Olives strømpebukse, ribbstrømpebukse og kløverstrømpebukse (Knitting for Olive)
- Baby duck jakke (drops oppskrift)
- Ellens hentesett
- Hjemsettet fra Lene Samsøe
- Gros djevellue
- Mor signe teppe
- Selekjolen
- Dahlia serien
- Saga fin genser (strikket til hun er litt eldre)

Jeg elsker at 11 åringen min senest i dag trakk på seg teppet jeg strikket til ham da jeg gikk gravid med ham. Det er lappet flere steder og godt brukt. Det er det aller første nøstebarnteppet jeg strikket, og det eneste jeg ikke har strikket på skrå. Det har blitt mange tepper siden. Til begge jentrne mine også, til tantebarna mine og ungene til forloveren min og til svigerinna mi (ikke ungene hennes. Til henne. Hun er 10) og et jeg strikket for betaling for en ukjent.

Teppene til mine tre barn ligger i bilen og en kald morgen trekker det over beina. Det luner og varmer fort.

De er ikke supernydelige, men de er godt brukt og helt herlige.

Ulldress i Mariusmønster med grønn som hovedfarge og hvit og brun (kunne gjerne vært grå, da jeg ikke er så fan av brun:p)

Og ulltepper til vogna :)

Nøstebarnteppe. Ekstremt kjekt og praktisk. Elsker det.

Syns Mariusmønster heldressen i blå er fin, og nøstebarn teppe:-)

Noe av det fineste er baby boho blanket, men det er også det mest upraktiske teppet vi har. Hun setter fast fingre og bein, og river så trådene blir veldig lange.
Tiriltunge nyfødtbody er den fineste bodyen, og også den mest brukte. Og lille sukkerspinn, men ikke så praktisk på høst/vinter. Finest når man ikke må ha strømpebukse og body innom. Høstløvdressen er fantastisk fin, og godt brukt! :)

Får snart en hjemmestrikket bunad til vesla. Den er gørfin!!! Ellers har vi masse flotte tepper, dresser, hentesett, rumpere osv! Elsker strikkeglade besteforeldre <3

Back
Topp