Hva er det egentlig med kaffe når man er gravid?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Altså, jeg har hørt veldig mange som er avhengig av kaffe si at det første tegnet på graviditeten var at kaffen smakte forferdelig.

Jeg er helt morsatt, jeg drikker til vanlig ikke kaffe, men når jeg er gravid derimot....

Hihi.. Det er mange som mener at det som er potensielt skadelig for fosteret er ting mor får avsmak for ved graviditet, men det gjelder nok ikke alle. :p

Lurt å huske at man burde holde seg til ganske lite koffein per dag (kaffe, te, cola, pepsi), dersom man plutselig får smaken for koffein nå.

*Taster på app på mobilen*

Last edited:
Sist klarte eg ikkje kaffi men no drikker eg som vanlig;)

Æ drikk en kopp hver dag på jobb, merke itj nå forskjell når æ e gravid :)

Til vanlig drikker jeg noen kopper pr dag, men nå klarer jeg såvidt en halv kopp før den blir kald.

Huff, jeg spyr av lukta jeg. Det er krise. Og jeg misbruker kaffe til vanlig!!

Jeg syns fremdeles det lukter godt av en nyåpna kaffepose, men selve kaffen frister overhodet ikke. Var sånn forrige svangerskap også. Denne gangen starta det allerede en halv uke før ikm, før jeg i det hele hadde tenkt tanken å teste. Nesten mer mistenkelig at jeg takker nei til kaffe enn vin, huff, men klarer alltids å nippe litt til kaffen for syns skyld ;-)

Hehe, at kaffen smakte pyyton var det aller aller første symptomet på graviditet hos meg! Og det va ca 6 dpo eller noe - det var rett og slett fryktelig :p

Jeg liker ikke kaffe når jeg er gravid :-) men ellers er det gull :-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg sluttet også å like kaffi når jeg ble gravid, men tidligere denne gang en sist :(

Jeg sluttet også å like kaffi når jeg ble gravid, men tidligere denne gang en sist :(
Sniker litt..

Det er jo kjempefint at du ikke har lyst på kaffe da!!!! :-) Da slipper du risikoen for de potensielle skadene koffeinen har på lille spiren!!! :-) Vær glad for det. Jeg måtte virkelig filleriste meg selv for å klare å holde inntaket nede i mitt sv.skap. :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hehe, for gjort. Hormoner er noe rart!
Kaffe som smaker urgh har vært første tegnet hos meg i alle graviditetene mine. Det har gitt seg etter hvert i løpet av andre trimester, men da har jeg allerede vennet meg til å drikke grønn te :p

Back
Topp