Hva er det egentlig man trenger?

Myth

Forelsket i forumet
Til dere som har barn fra før - hvilke ting er dere glade i og som dere har brukt - og hva kunne dere har greid dere uten?

Hadde vært morsomt å høre deres forskjellige erfaringer :)

- Myth -

Kunne klart oss uten vippestol, lekegrinden blir ikke brukt så veldig mye... han følger jo etter meg rundt omkring i leiligheten[;)] skal skrive mer når jeg kommer på[:)]

Ammepute er en genial ting[:D]

Vippestolen kunne ikke vi klart oss uten, har baby bjørn sin som vipper når barnet rører på seg,funka bra hos oss!! Brukte baby bjørn en del også,veldig kjekk på korte turer i butikken o.l[:)]
Kommer ikke på noe som har vært helt ubrukelig, men kjøpte ikke inn så veldig masse utstyr heller. Er vel ganske mye til salgs der ute som vi egentlig ikke trenger[8D]

Bleiebøtter? Ammemaskiner? Alt mulig dill?

Stellebord?

- Myth -

Hadde IKKE klart meg uten Bleiebøtte !! Det er så deilig å bare fylle opp den, uten at det lukter, så tømme når den er full [:D]

Hadde heller ikke klart meg uten lekegrind, lille tassen her har så mye energi, å han går seriøst ALDRI tom ! Det finnes bare en av/på knapp på han, og av knappen bruker han kun når han sover [8|] Bruker ikke lekegrinda nå da, som han er blitt så stor, men var deilig tidligere [:)]

Syns vi har hatt veldig god nytte av
-lekegrind
-vippestol
-stellekommode med integrert badekar
-babycall
-elektrisk brystpumpe (hadde ei manuell, solgte den ubrukt)
-lammeskinn, har flere
-vugge (i stua, syns det var greit å skille mellom dag- og nattsoving fra starten)
-babybjörn
-bleiebøtte (har angel care, fikk den gratis på Reflex-butikk, refillene er dessverre ikke akkurat gratis, men syns den var uunnværlig de første månedene)
-trappegrind
-vognpose
-stelleveske

Kunne klart meg fint uten ammepute, syns vanlig hodepute fungerte bedre... Og sånn badekarstol, aldri brukt den...

Det var det jeg kom på i farta [;)]

Det er så sinnsykt mye de sier man trenger til en lite barn, og når man ikke vet bedre så kjøper man jo alt mulig.
Har man en vogn, en soveplass med dyne og tilbehør, en stelleplass med det man trenger, et sted å bade den lille, gulpekluter, lammeskinn, vognpose og klær, så kan man jo heller se an hva man syns etterhvert.

- Bleiebøtte syns jeg var veldig kjekt, men flere som syns det var like greit å kaste i søpla
- Badestolen likte jeg veldig godt + balja vi etterhvert kjøpte (istarten brukte jeg den som fulgte med stellebordet... Men da måtte jeg jo fjerne ungen og alt fra stellebordet, fylle med vann, bade, så ungen på gulvet igjen mens jeg lukket og ordnet klart bordet osv. Veldig styrete)
- Bæretøy er supert. Fins sinnsykt mye å velge i!
- Syns lekegrinda var veldig trygg.

-vippestolen ble lite brukt, samme med brystpumpa. Kommer ikke på mer, men er sikkert mye mer[:D]

- AMMEPUTE <3 den var til goood hjelp, når jeg brukte vanlige puter fikk jeg vondt i ryggen.
- Pumpen var veldig grei å ha hvis det kom en periode der jeg hadde litt lite melk, eller hvis puppen var så sprengt at hun ikke fikk tak i brystvorten.
- vippestol var velig grei å ha når vi skulle spise middag.
- stellebag
- krem for såre brystvorter!!

Det var det jeg kom på så langt [:D]

Jeg hadd veldig god nytte av ammepute, badekarstol, vippestol, stelleveske som var litt stor og når han ble litt større hadde vi en treningsmatte som han kunne ligge å rulle på så mye han orket uten å slå seg i golvet.

Av de mer unyttige tingene kjøpte vi bæresele. Ikke at det ikke er en genial ting, men jeg fikk problemer med ryggen, så kunne ikke bære han sånn.. [8D]

Hatt brukt for:
Lekegrind
Manduca
Babycall
Vippestol
Brystpumpe
Bilsete
Vogn

Ikke hatt brukt for:
Vuggen- ble solgt etter 4 uker
Bleiebøtten- er fremdeles uåpnet
Stellebord, stellermatte funker like greit

Vogn, bilstol og seng er et åpenlyste[:D]
Vi hadde ellers bruk for:
-stellebord
- en hel haug med kluter
-gulpekluter
- helsetepper 0g mange andre tepper
- en god og varm vognpose
- krem for såre brystvorter
- babyolje og zinksalve
- bleiebøtte
- babybjørn ( grei å ha dersom man feks er på kjøpesenter og den lille blir litt sutrete og trenger nærkontakt)
- ammepute
- lekematte ( de selger noen geniale på nille med tall og bokstaver)

var det jeg kom på i farten.. [:)]

Det er egentlig ikke så mye man trenger i begynnelsen, bedre å kjøpe etter babyen gar kommet, for da finner man ut hvilke behov du/babyen har.

Det vi hadde klart var:

Sprinkelseng
Vogn
Bilstol
Babytøy
Stellebord

Etterhvert var det kjekt med:

Brystpumpe
Flasker
Smukker
Vippestol
Ammeinnlegg
Brukte reisesengen som lekegrind til å legge babyen i dersom jeg måtte på do etc.

* Vippestolen var absolutt gull.
* gulpekluter... Han gulpet ekstremt mye til tider..
* siklesmekker... enda godt i bruk[8D]
* helstetepper.. de er koseteppene hans nå så de MÅÅ han ha[;)]

Back
Topp