Hva er det dummeste du har hørt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
6. Babyen din er lei seg fordi du er lei deg. (Helt sikker på at det ikke er motsatt?)

7. Du kan vel ta litt vare på deg selv også selv om du har blitt mamma?

8. Babyer er egentlig ganske stygge å se på.

9. Kanskje babyen er sulten? (Å ja, visste det var noe jeg hadde glemt!)

10. La babyen gråte litt, det styrker lungene.

http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Familie/50-ting-ingen-modre-onsker-a-hore/

Hva er det dummeste du har hørt etter du ble mamma, eller som gravid?

Like etter fødselen stakk naboen hodet inn i vogna og sa til babyen: "stakkars deg som er født inn i denne fæle verden".
Godt jeg ikke hadde fødselsdrpresjon, jeg kunne jo blitt helt knust.
Jeg kjente at den kommentaren stakk litt.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Var forøvrig en annen mor som sa til meg "et mett barn er et fornøyd barn". Skjønner ikke hvorfor hun sa det, følte det var en unødvendig kommentar.
Akkurat som om hvis hun får nok mat, så gråter hun aldri?

9. Kanskje babyen er sulten? (Å ja, visste det var noe jeg hadde glemt!)

10. La babyen gråte litt, det styrker lungene.

har hørt de to..

også at jeg skjemmer han bort slik jeg holder på... Da jeg sørger for at gråten ikke eskalerer til hylgråting og han blir utrøstelig lenge.. (men alle andre kjenner ungen min bedre, siden de har hatt barn før..)

Åh, folk sier så mye dumt! Jeg har ingen problemer med at andre skal leke med mini, men når han sier at han vil ha mat og jeg sier han er sulten, og får "nei, jeg tror ikke han er sulten heller" til svar.. DA begynner jeg virkelig å lure..

De første ukene spiste mini med maks to timer mellom hvert måltid, sjelden med enn 1,5t. Ei venninne av meg kunne passe han, han var sikkert ikke sulten hver gang han ville ha mat..

Sent from my iPhone using BV Forum

Like etter fødselen stakk naboen hodet inn i vogna og sa til babyen: "stakkars deg som er født inn i denne fæle verden".
Godt jeg ikke hadde fødselsdrpresjon, jeg kunne jo blitt helt knust.
Jeg kjente at den kommentaren stakk litt.

Det har mamma sagt til alle sine barnebarn...

At han/hun ikke kan være sulten etter bare 1,5 time.
At hun ikke er mett siden hun bare bruker 10 min på å spise (skal jeg tvangsfore henne mer da når hun ikke vil ha mer?)
At man bare kan ta opp å kose med små babyer, for de våkner ikke. Og hvis de gjør det så sovner de bare igjen hvis de vil det. (Jaha? Mine unger kan du nesten ikke se på uten at de våkner. Og hun sovner ikke av seg selv. Og nei du trenger ikke vekke babyen min når den eneste måten å få henne til å sove på er å amme henne og brystvortene mine er åpne kjøttsår).

"La han skrike, det er bra for lungene"....

"Det er sånn med brysternærte barn, de sover ikke om natten".. (Jaha, hvorfor sov han hele natta tidligere da? Og er begynt å sove om natten igjen nå?....)

Februar-14 mamma <3

"Fødselen din kommer til å gå så fort og så bra, akuratt som mammaen din hadde det" .. Yeah right !! Tok meg 2 (!) døgn og endte med keisersnitt.

"Du skjemmer henne bort med å kose så mye med henne, de har godt av å ligge litt alene ". Ehh joda enig i at de også skal ligge å leke litt alene, men har aldri hørt om en baby som har dødd av koseoverdose !!

Min lille pike ❤️

Ser at han er født før tiden, han har et prematurt preg i ansiktet! (Er ikke enig i det da..)

Glad jeg ikke er deg som har to så tette + en til. (Tsss, vi koser osd faktisk masse vi! :D)

Det er fortsatt håp/kjangs på å få en jente.. (Har 3 flotte gutter! <3)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: BMC
Ser at han er født før tiden, han har et prematurt preg i ansiktet! (Er ikke enig i det da..)

Glad jeg ikke er deg som har to så tette + en til. (Tsss, vi koser osd faktisk masse vi! :D)

Det er fortsatt håp/kjangs på å få en jente.. (Har 3 flotte gutter! <3)

Hva er greia med at man liksom bare MÅÅÅÅÅÅ ha av begge kjønn??? Aldri skjønt d jeg....

Februar-14 mamma <3

Ammet i 10 min og holder fortsatt på sier svigerfar: ER han ikke ferdig enda!

(Spiser du middagen din på 10 min da?)

Februar -14 mamma <3

Hva er greia med at man liksom bare MÅÅÅÅÅÅ ha av begge kjønn??? Aldri skjønt d jeg....

Februar-14 mamma <3
Ifølge pappa lager gode elskere bare jenter. Ikke rart han sier det når han har tre jenter, haha. Snakk om å lage ordtak som passer til seg selv!

Herregud, eter han no igjen? (ikkje min skyld at eg nesten mistet melken og måtte bruke 2-3 mnd på å få opp produksjonen igjen....)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Februar-14 mamma <3

Hehe, det lurer jeg også på :p

Det er mange som har slengt ut den kommentaren der til meg.. Skjønner ikke helt poenget.

Over halvparten av de kommentarene har jeg hørt! Har funnet ut at frøkna er oversensitiv for alt av løk, har kolikk og låsninger :(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Det har jeg også hørt.. ;)

Mannen min fikk servert av farn sin at "det er bare tullekuker som lager tuller med øyner blå."
Jeg har ofte hørt at jeg skjemmer henne bort når jeg koser med henne.
"Stakkar! Er de så slem med dag? Slår de deg? Kom, så skal vi ringe barneværnet." Skal sies at jeg ble virkelig pisst off. Ba vedkommende om å raise en viss plass med ei kanne diesel.

Du må ikke finne på å gi babyen din smokk eller flaske før hun er minst 6 uker!!
Resultatet er jo nå en baby som nekter begge deler..

"Huff, er mamman din så dum?!", til baby som så vidt gråter (når jeg åpenbart gjør alt jeg makter for at hun skal ha det bra).

Back
Topp