Hva er det du absolutt ikke takler?

Live2Learn

Elsker forumet
Jeg er ikke kvalm lenger, puuh! 

Men.. Det er noen ting som får meg til å vrenge magen! 

Verst av verst er karbonader.. Lukten, utseende og smaken får meg til å kaste opp! 

På annen plass kommer lukten av ånden til barna når de har spist makrell i tomat, som uheldigvis er favoritten deres! :P

og på 3 plass kommer bæsjebleiene til småen! 

Ja, jeg tar heller bæsjebleie enn å håndtere karbonader! 

Men gud, jeg eeelsker lukten av skyllemiddel, jif skurekrem og garasjelukt! :P herregud! 

Live2Learn skrev:

Men gud, jeg eeelsker lukten av skyllemiddel, jif skurekrem og garasjelukt! :P herregud! 

Haha =) Ikke fått noe spesielt sært enda jeg.. Men jeg kjenner jeg for tiden er ekstra grinete på voksne folk som jeg oppfatter som stakkarslige og sippete.. Tålmod er en dyd..

Jeg klarer ikke lukten av en bestemt kokesjokolade! Når mannen min har spist av den og kommer inn i samme rom som meg så brekker jeg meg. helt grusomt!!!

Og varme pølser, salami, leverpostei og hvitløk takler jeg fryktelig dårlig. Da er det bare å løpe ut på terrassen og trekke frisk luft før jeg spyr. Helt forferdelig!!!

Av god-lukter har jeg ikke så kjempemange som jeg har reagert på. Men vi var på middag her en dag og da drakk noen en karamell-likør. Heldigvis vet de at jeg er gravid så jeg kunne sitte med glasset opp under nesen så mye jeg ville, he he!!! Følte jeg sniffet hele kvelden, ha ha!!!!!

Haha, jaa! Er desverre et overflod av de! 

"ungdom nå til dags" PØH!! Pensjonister nå til dags! ;) 

Muligens skrev:
Jeg klarer ikke lukten av en bestemt kokesjokolade! Når mannen min har spist av den og kommer inn i samme rom som meg så brekker jeg meg. helt grusomt!!!

Og varme pølser, salami, leverpostei og hvitløk takler jeg fryktelig dårlig. Da er det bare å løpe ut på terrassen og trekke frisk luft før jeg spyr. Helt forferdelig!!!

Av god-lukter har jeg ikke så kjempemange som jeg har reagert på. Men vi var på middag her en dag og da drakk noen en karamell-likør. Heldigvis vet de at jeg er gravid så jeg kunne sitte med glasset opp under nesen så mye jeg ville, he he!!! Følte jeg sniffet hele kvelden, ha ha!!!!!

Hahahah, herlig! :D 
Sånn var jeg med rødvin forrige svangerskap.. Drømte om rødvin! Så gale at jeg måtte ta EN dråpe på tungen slik at jeg kunne klare å sove.. var høygravid da.. Håper ikke du får det like gale! 

Men ja, de luktene du har sagt er også brekkmiddel! Utrolig synd for jeg elsker (elsket???) hvitløk! :(

Hvitløk MÅÅÅ jeg ha i maten min! Men sånn som det r nå er det jo lettere tvilsomt at det blir noe hvitløk på meg med det første! :( Snufs!! 

Jeg håper det stopper snart altså!! He he he!!!

Kaviar oppdaget jeg plutselig en dag at var helt pyton! Lukta altså. Datra mi på 5 lurte på om jeg var allergisk mot kaviar, for reaksjonen var nok relativt tydelig og høylydt. :-)
Ellers er lukta i skapet med søppelbøttene noe av det jeg mestrer minst nå, så den må ofte bæres ut flere ganger om dagen. Ellers er luktesansen veldig forsterket på det meste, selv om jeg er tett i bihulene akkurat nå

Huff ja, det værste er lukta av blomster blandet med rått/fuktig lukt som møter meg hver dag på jobb det værste!!! Kanskje ikke så heldig :-p SÅ første halvtimen må jeg puste med munnen til jeg blir vant. Det bli verre for hver dag føler jeg, så er jammen godt jeg har noen dager fri i påska nå :-p 

Dreiv å vaska badet her en dag, så hadde jege noe med klor i, i toalettet. Og DET lukta herlig :-p Rare greier, huffameg ;-)

Det er ingenting jeg ikke takler foreløpig, men sist så klarte jeg ikke spise laks :(

Bare jeg så folk spiste laks kasta jeg opp :p 

Det tok sånn ca 6 måneder etter fødsel før jeg klarte og spise det igjen :p

å NEI!!! karbonader! jeg blir kvalm!!!!!
jeg husker i starten av svangerskapet.. uke 6-7 tror jeg.. så fikk jeg så lyst på karbonade, tagletelle og sånn dolmino tomatsaus.. jeg å venta heeele dagen på at vi skulle lage middag, så middagen ble kl 3.. åh det var deilig! fikk nesten abstinenser for at jeg ikke fikk det fort nok.. kaldsvetta å greier.. men dagen etter og resten av tiden takler jeg verken lukta av karbonadene eller tomatsausen! blir kvalm av tanken!! æsj!

ellers er jeg lik på makrell i tomat.. har aldri lika lukta, men merker den ekstra godt nå!
hvitløksdressing elska jeg før.. er blæææ nå :(
fiskeburgere.. og generelt rå fisk lukt..
vaske middel som jif og sånne vaske ting klarer jeg heller ikke...
generelt parfymer og deo til menn gjør meg kvalm!

men jeg ELSKER fiskeboller <3 maule de fra boksen, eller i hvitsaus med karry! Mmmm :)
winerpølser som jeg dypper i pomfrikrydder er digg
leverpostei :)

Tanken på taco!!! Og jeg som egentlig elsker taco.. Måtte gå ut av kjøkkenet sist vi lagde noe med kjøttdeig!! Og grønn comfort skyllemiddel brekker jeg meg av, måtte på butikken og kjøpe ny i blå. Kjøpte også et pledd på IKEA forrige uke og brakk meg fordi pleddet luktet nytt! Og gutte parfyme lukter alt for sterkt. Og hundeånde, fysj! Det lukter vell generelt ikke godt, men nå er det ekstremt.. Jeg har i noen mnd lest faste blogger, men blir kvalm av å tenke på de så orker ikke og gå inn på de lenger. Bestilte også en pakke fra favoritt nettbutikken min for en mnd siden, den ligger på Kiwi og har ikke lyst til å hente den ut - blir litt uvel av tanken på å bruke penger på unødvendige ting nå så kommer til å sende den tilbake :p mye rart her ja.. Ellers så elsker jeg lollipop, og caprisonne drikke! Tvinger faktisk med samboeren til svinesund i påsken kun for å kjøpe det..

jeg klarer ikke tanken eller lukten på indisk mat og det er et STORT problem for jeg jobber på en indisk resturan.. bare jeg skriver om det nå gjør meg kvalm.!
har også problemer med røyklukt og sean paul parfymen til menn ÆSJ!!

har vel egentlig ikke fått dilla på noe lukter ennå, men jeg er utrolig glad i å fylle bensin :) den lukta er HÆRLIG 

Jeg klarer ikke lukta av kjøttdeig eller kjøtt som er rått/skal stekes. Sånn var jeg sist også. Gikk lang tid før jeg orka tanken på det igjen...

Men nå fyser jeg på fisk, grønnsaker og pasta! Og appelsinjucie.... Nam nam :-)

Jeg har ikke hatt problemer med noen lukter før i dag... Da kom det kasta over meg! Jeg fikser ikke lukten av berlinerboller (frityr fettet, BLÆ), hvis noe har svidd seg i ovnen!?, søppel, og kylling som er vakumpakket :(

Men elsker lukten av rosa softlan skyllmiddel :) Og lukten av svarte doc halslinser:)

Hehehehe, fantastisk morsom lesing :)

Jeg har da litt problemer med min kjæres parfyme :s

Back
Topp