Hva er det dere tenker er helt nødvendig å ha til en baby?

Dere som har hatt lekegrind, sover babyen i denne på dagtid eller har dere vugge i stua i tillegg?
Vi hadde vugge i stua som hun sov i til hun ble for stor. Kjøpte lekegrind for at hun skulle ha en plass å sove når vugga ble for liten, men endte med at hun ble lagt i senga på soverommet på dagen i stedet, så lekegrinda har ikke blitt sovet i her :) Men er glad for at vi har den så vi kan ha hendene fri til f.eks matlaging og slikt uten å springe rundt å passe på hele tiden, spessielt med en hund som blir litt ivrig av og til ;)
 
Nesesuger er jeg veldig glad for at vi hadde til førstemann, så lettvint og greit når lille er tett i nesa!
 
For meg er det ett must å ha babynest, bæresele, bedside crib og vogn. Og klær :p
 
Jeg kjøpte endel unødvendig sist. Men også mye jeg ikke ville vært foruten.

Det vi skal ha til mini
-ammepute (must)
-babynest (som jeg vant )
-bæresjal
-bæresele
-Vippestol
-gymmatte og babygym
-bilstol med base
-Bilstolpose
-Vi har 3 vogner, med tilbehør, voksi pose osv.
- lammeskinn med kort pels var er et must for min del, hadde fra nøstebarn.
-Babycall
-seng, dyne, sengkant, overmadrass med tisseskydd.
- stellebord uten badebalje
- badebalje
- madrassbeskytter til dobbeltseng
-stelleveske

Ellers greit å ha i hus før baby
-klær i 50 og 56
-bleier str 1 og 2
-hentesett
-luer
-sokker
- mesoft kluter
- babyolje
-klorhexidin
-bepathen
-inotyol (must)
-ammeinnlegg
-brystskjell
-bind
-smokk
- naproxen og pacet
- nesesuger
- gulpekluter

Det jeg kom på i farta :)


Skulle til å skrive inotyol her, men tenkte skrolle ned for å se om noen andre hadde det. er helt enig - must for skikkelig såre stumper, vi hadde ikke noe hell med zinksalve.
 
Da vi kom hjem fra sykehuset sist, hadde mannen ordnet bleier (vi trengte ekstra små, og det hadde vi ikke kjøpt inn på forhånd).
Vi hadde nesten ikke klær i str 50, fordi mange vokser jo ut av dette ganske raskt, men vår brukte tre måneder på å virkelig passe 50..
Lille var for liten til å die, han ble utslitt, så jeg ble veldig glad for pumpen jeg hadde kjøpt i forkant, just in case. Men hadde jeg gått til fulltid hadde jeg kanskje ikke trengt den likevel.
 
Skulle til å skrive inotyol her, men tenkte skrolle ned for å se om noen andre hadde det. er helt enig - must for skikkelig såre stumper, vi hadde ikke noe hell med zinksalve.
Den er virkelig en lifesaver for såre stumper, virket med en gang.
 
Back
Topp