Hva er det beste? Og det verste?

Nullenusken

Forumet er livet
Hva var/er det beste/koseligste og det verste med å gå gravid syn(t)es du?

Gleder meg sååå til å komme igang med IVF!!!

Det beste: Kjenne liv, kjenne gleden ved å skulle bli mamma. Forventningene.

Det værste: Bekymringene for at noe skulle være galt, bekkenløsning, og svangerskapsforgifting.

det beste: kjenne spark
det verste: kvalmen og all spyingen som varte og rakk og ikke gav seg før bebis var ute, den kraftige bekkenløsningen, svangerskapsmigrenen, svangerskapsforgiftningen, fødselsangsten. halsbrannen ble nesten bare koselig i forhold[&:] men jeg liker ikke å gå gravid da. synes det er ganske tøft, for å være ærlig...!

Det beste var forventningene, spark og bevegelser og spenningen når fødselen satte i gang.
Det verste: Jeg har nesten glemt det negative, men jeg slet med bekkenløsning, kunne knapt gå. I tillegg til halsbrann, ryggsmerter, hodepine og så videre. Men jeg husker ikke hvor vondt det var, husker bare de fine tingene med å være gravid og håper jeg får oppleve det igjen!

Det verste:

-tissing til alle døgnets tider og minst en million ganger i døgnet
-bekkenløsning
-alle rare vondter og greier som kan oppstå som er heeeelt normalt, blodtrykksfall f.eks.
-kynnere
-halsbrann
-kvalme
-svangerskapsmigrene
-soppinfeksjoner
-UVI
-tap av nattesøvn pga ovvenevnte faktorer (som egentlig er kroppens lure måte å forberede oss på nattevåk på)
-fødselen

Det beste:

-tanken på at man har skapt et nytt, lite menneske
-å bygge rede med å finne navn, ordne klart..
-sparkene
-forventningene og spenningen
-mannen som syns jeg er så fin med kul på magen og sier så mange fine ting til meg [:)]
-økt sexlyst (blir rene kaninen.. Selv om kroppen ikke alltid er så samarbeidsvillig. [8D])
-fødselen

Selv om jeg har listet flere "verst" enn "best", så syns jeg de beste teller mye mer enn de verste uansett. [:)]

Merkelig følelse og lese alt dette,og samtidig glede seg til at man kanskje får oppleve det[:)]

Lett si nå ja[8D][8D]

Syntes dere er tøffe dere som har hatt grusomme svangerskap,som tørr og satse på nytt, sier mye om hvor stor premien er til slutt[:)]

ORIGINAL: Sicily

Det verste:

-tissing til alle døgnets tider og minst en million ganger i døgnet
-bekkenløsning
-alle rare vondter og greier som kan oppstå som er heeeelt normalt, blodtrykksfall f.eks.
-kynnere
-halsbrann
-kvalme
-svangerskapsmigrene
-tap av nattesøvn pga ovvenevnte faktorer (som egentlig er kroppens lure måte å forberede oss på nattevåk på)
-fødselen

Det beste:

-tanken på at man har skapt et nytt, lite menneske
-å bygge rede med å finne navn, ordne klart..
-sparkene
-forventningene og spenningen

-fødselen

Selv om jeg har listet flere "verst" enn "best", så syns jeg de beste teller mye mer enn de verste uansett. [:)]

jeg kan signere på de uthevede der også! særlig for mitt første svangerskap. ting er noe overskygget denne gangen pga svangerskapsdepresjon osv. men jeg håper det kommer seg litt:)

lykke til med ivf! håper dere lykkes i en feiderei!!

ORIGINAL: MilliVanilli

Merkelig følelse og lese alt dette,og samtidig glede seg til at man kanskje får oppleve det[:)]

Lett si nå ja[8D][8D]

Syntes dere er tøffe dere som har hatt grusomme svangerskap,som tørr og satse på nytt, sier mye om hvor stor premien er til slutt[:)]

Selv om jeg har opplevd alt det jeg skrev, har faktisk mine svangerskap vært helt normale og egentlig bare piece of cake i forhold til f.eks lykkeligemeg sine. [:)] Jeg er frisk som en fisk og i full jobb, jeg.

Det beste var resultatet, og det verste var jente-svangerskapene med hhv 7 og 9 mnd oppkast til stort sett alle døgnets tider.

beste var å se magen vokse, føle sparkene og dagdrømmene om barnet [:)]
verste er ulempene [8D] bekkenløsning, oppstøt, hormoner i full sving og vektoppgang

Lett si nå ja[8D][8D]

ja, du har masse masse å se fram til, uansett om svangerskapet ikke blir helt som forventet (som i mitt tilfelle[X(])... vi hadde faktisk tenkt helt seriøst å stoppe etter den første. men plutselig hoppet vi visst i det igjen. hehe. så trangen kan jo faktisk overskygge det faktum at det å gå gravid har vært det tøffeste jeg har opplevd omtrent. foruten det første året etter hun ble født da, som var fullt av sykehusbesøk osv. men det er jo en helt annen sak![:)]
synes det å gå gravid ikke er særlig idyllisk, for min del, men det er likevel noe større enn man klarer å forestille seg,og jeg blir stadig vekk slått av det mellom "nedturene" ! jeg mekker jo faktisk et lite menneske inni her!!
etter det lille jeg var inne på før svangerskapet må jeg si jeg har all respekt for dere som skal igang med ivf og som har prøvd lenge, og likevel holder motet og humøret oppe! det står så enorm respekt av det at du aner ikke!!!! måtte felle noen tårer innimellom der inne faktisk! for noen damer! DET er bein i nesa det!

Lett si nå ja[8D][8D]

Selv om jeg har opplevd alt det jeg skrev, har faktisk mine svangerskap vært helt normale og egentlig bare piece of cake i forhold til f.eks lykkeligemeg sine. [:)] Jeg er frisk som en fisk og i full jobb, jeg.

Så heldig du er[:)] Skulle vært sånn for alle![:)]
Syntes det er tøft gjort jeg, av lykkeligemeg å gå gjennom det engang til jeg, hvis ho har hatt ett vanskelig svangerskap med første, tar av meg hatten for det, selv om jeg ikke aner hvordan det er[:)]
Men kan tenke meg det er mange følelser man skal jobbe seg gjennom.

Lett si nå ja[8D][8D]

Syntes det er tøft gjort jeg, av lykkeligemeg å gå gjennom det engang til jeg, hvis ho har hatt ett vanskelig svangerskap med første, tar av meg hatten for det, selv om jeg ikke aner hvordan det er[:)]

Vi var sladrevenner med min nummer to og hennes nummer 1, så jeg har fått med meg mye av det, og ja, jeg er nesegrus av beundring for alt hun har gått gjennom. Og fortsatt tar hun sjansen en gang til. [:)]

Så du det, lykkeligemeg? Du er knalltøff! [:D]

Lett si nå ja[8D][8D]

nå skal jo ikke dette bli en tråd om meg, men for meg som sliter med alle de tøffe følelsene daglig for tiden, så må jeg si at dette var som et diiiigert plaster på såret. bare det at noen ser at det koster. begynte å grine her igjen jeg, som den slitne hormonklumpen jeg er! haha. men nok om det! hihi. jeg håper iallefall for dere som skal igang med ivf eller som prøver iherdig "på egenhånd" enda lykkes i pose og sekk! så mange poser og sekker dere bare orker![:)][:)] og at det skal lykkes UMIDDELBART! krysser fingrene for det:) det har dere så absolutt fortjent:)

Koselig at man kjenner livet der inne og prøver å forestille seg hvem som er der og hvordan livet skal bli. Dessuten er det jo gøy når folk ser magen og kanskje vil prate, mange er ekstra hjelpsomme når man står der med magen osv. [8D]

Det værste for meg var nok halsbrannen. Bekkenløsning var ikke så kult det heller, men halsbrann var PYTON!

Lett si nå ja[8D][8D]

Vi var sladrevenner med min nummer to og hennes nummer 1, så jeg har fått med meg mye av det, og ja, jeg er nesegrus av beundring for alt hun har gått gjennom. Og fortsatt tar hun sjansen en gang til. [:)]

Så du det, lykkeligemeg? Du er knalltøff! [:D]

å hjelp, nå kupper jeg tråden her!!![8|][8|][:D] men vet du, det betyr helt ekstremt mye for meg å høre det. ganske mye mer enn du aner! i noen år nå har jeg følt på de syke forventningene til å få flere og da underforstått at folk virkelig ikke har skjønt at det har vært tøft både under og etter svangerskap. så det å få høre dette her nå, klokka halv to inne på et babyforum, betyr så masse for meg at jeg strigråter her jeg sitter (ligger;)) ! tusen takk!!!!!
men heretter er det stopp! hehe[:)]

Hormonell som man er,så blir jammen meg jeg også rørt over lykkeligemeg uten at jeg vet særlig mye annet en hva ho skriver over her, så jeg syntes også du er tøff[:)]
Og når man ser det nydelige resultatet du har i avataren din, så forstår jeg at du gjerne vil ha en til[:)]

Hormonell som man er,så blir jammen meg jeg også rørt over lykkeligemeg uten at jeg vet særlig mye annet en hva ho skriver over her, så jeg syntes også du er tøff[:)]
Og når man ser det nydelige resultatet du har i avataren din, så forstår jeg at du gjerne vil ha en til[:)]

wæææ, dette blir for mye å ta! haha. tusen hjertelig takk! har ikke grini så masse på lenge! helt siden i forigårds! hihi (ja, griner forferdelig mye for tiden[:D]) ja, hun er så nydelig at det gjør vondt nesten altså:)
når er ivf igang? gruer du deg eller bare gleder du deg? jeg vet så altfor lite om det, vet bare at jeg virkelig inderlig beundrer alle som går gjennom det! det SKAL lykkes for dere!!!

Rosa: milde tid. tusen takk for så altfor gode ord:) kan igrunn bare si ditto og mene det av hele mitt hjerte!!![:)][:)][:)] er ordentlig stolt av å kjenne en så tøff person som deg! få mennesker har gitt meg så masse!!

MilliVanilli: jeg kjenner jo ikke deg heller, men har lagt merke til deg på før svangerskapet, og ikke bare én gang! er ganske stum av beundring faktisk (og jeg er sjeldent stum!) ! du gjorde ordentlig inntrykk. husker jeg tenkte at hvis det skulle ta meg lang tid å bli gravid, så ville jeg ikke taklet det halvparten så bra engang. regner ikke med at dagene dine er bare rosenrøde og fantastiske altså, regner med det er forferdelig mange av de tøffe dagene, altfor mange, men det noe med måten du bryr deg og viser omsorg gjennom ordene dine her på bv! en fantastisk egenskap!:D de som kjenner deg er heldige!:)
nå fikk jeg lyst til å komme og drikke kakao med deg! haha

Det beste : Gleden av å skulle bli mor å møte denne lille jenta og sparkene.

Det værste : Å ikke få forståelse fra barnefaren, ekstrem bekkenløsning, kvalme og oppkast store deler av svangerskapet, smerter i ribbeina, å måtte slutte å ri mens jeg var gravid, å legge på meg 25 kg, å få bilyd på hjerte å bli skremt vettet av legen som sendte meg på hjerte UL, Bekymringene for at barnet skulle ha det bra/Være i live/være velskapt (der var så mange tilfeller i nær vennekrets av forferdelige tragedier), det enorme savnet/lengselen etter å treffe barnet. Likte ikke å være gravid.. Har altid vært treningsnarkoman og dette var helt umulig for meg med bekkenløsningen, og fikk kjøttsår på beina så fort jeg prøvde å gå turer eller liknende..Våknet uten følelser i armene/verking..Sopp, sopp og atter sopp, Og sist av alt, enorme smerter i magen de 5 dagene før hun kom, det var så veldig at jeg ikke engang visste at riene var godt igang når jeg var oppe for 5 dagen på rad for å sjekke at der var liv da hun ikke lengre ga livstegn.. Var mye bekymret.. Men det var absolutt verdt det etterpå.. Håper du slipper disse tingene når du blir gravid.. :)

ORIGINAL: lykkeligemeg

wæææ, dette blir for mye å ta! haha. tusen hjertelig takk! har ikke grini så masse på lenge! helt siden i forigårds! hihi (ja, griner forferdelig mye for tiden[:D]) ja, hun er så nydelig at det gjør vondt nesten altså:)
når er ivf igang? gruer du deg eller bare gleder du deg? jeg vet så altfor lite om det, vet bare at jeg virkelig inderlig beundrer alle som går gjennom det! det SKAL lykkes for dere!!!

Rosa: milde tid. tusen takk for så altfor gode ord:) kan igrunn bare si ditto og mene det av hele mitt hjerte!!![:)][:)][:)] er ordentlig stolt av å kjenne en så tøff person som deg! få mennesker har gitt meg så masse!!

MilliVanilli: jeg kjenner jo ikke deg heller, men har lagt merke til deg på før svangerskapet, og ikke bare én gang! er ganske stum av beundring faktisk (og jeg er sjeldent stum!) ! du gjorde ordentlig inntrykk. husker jeg tenkte at hvis det skulle ta meg lang tid å bli gravid, så ville jeg ikke taklet det halvparten så bra engang. regner ikke med at dagene dine er bare rosenrøde og fantastiske altså, regner med det er forferdelig mange av de tøffe dagene, altfor mange, men det noe med måten du bryr deg og viser omsorg gjennom ordene dine her på bv! en fantastisk egenskap!:D de som kjenner deg er heldige!:)
nå fikk jeg lyst til å komme og drikke kakao med deg! haha

Flott,nå griner jeg også, og jeg hadde akkurat dryppa øyendråpene mine[:D]
Men tusen takk,tenk at jeg har gjort inntrykk på noen her inne da[:)]
Ikke bare når det gjelder prøvinga,men mye anna som foregår i livet mitt med sykdom så har jeg lært at man bare må takle det,og det og grave seg ned i selvmedlidenhet og bitterhet,gjør livet umulig og leve for både meg selv og de som står nær meg! Og sånn kan vi jo ikke ha noe av, jeg er 22 år, for tidlig og bli bitter og sur,hehe[:)]
Mye av styrken henter jeg også i Nullenusken,som er helt fantastisk og alltid har oppløftende ord og komme med[:)]
Jeg bryr meg veldig mye, til tider for mye når jeg sitter og gråter over masse rart på bv, men sånn er jeg nå bare , jeg vil at folk skal ha det bra[:)] jeg har hatt noen tøffe år, men jeg har masse og være takknemlig for! Og som jeg prøver og overbevise meg selv om når dagene er grusomme, at hadde jeg ikke slitt med og bli gravid og brukt så lang tid som det har tatt til nå,ville jeg kanskje sett anderledes på ting, og tatt mange ting mer for gitt, så man blir jo noen erfaringer rikere,og jeg har lært meg og kjenne mange sider av meg selv gjennom dette!
Og du, om du tar med dine 400 interiørblad skal jeg lage litervis på kakao![:)] Skal til å med låne deg en stikkontakt til slettetanga di[:)] Jeg er sånn ca heller aldri stum, så vi får bare prate i munnen på hverandre[:)]

Ehm,ja skjelden stum,prater mye,skriver mye[X(]

Back
Topp