Hva er det beste med å være gravid?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Hva synes du er det beste?

Å hva er det du kunne ha vært foruten?
 
At jeg bærer på et lite menneske, alle plager jeg har fått ved denne graviditeten [emoji85]
 
Her kommer et veldig negativt ladet svar fra meg: Graviditet er for meg svært oppskrytt og en tilstand jeg ikke trives i. I begge mine svangerskap har jeg hatt ekstrem svangerskapskvalme, og i første svangerskap var jeg stort sett sengeliggende eller hjemmeværende fra uke 5 frem til fødsel 2 uker etter termindato. Jeg utviklet også svangerskapsdepresjon i dette svangerskapet. Nå ser det dessverre ut til at historien gjentar seg. For meg er det beste med graviditeten vissheten om at det kommer en tid etterpå hvor jeg får være mammaen til et unikt lite menneske :-) Jeg stortrives i morsrollen, og gleder meg til å treffe det lille gullet vårt i februar!
 
Det beste er å vite at vår fremtidige sønn ligger inni der :Heartblue Det verste er kvalmen og trøttheten!
 
Det beste ved å være gravid er drømmene og forventningene om det som skal komme. Denne gangen ser jeg på graviditeten på en annen måte, for jeg vet jo litt mer hva jeg går til siden jeg har en fra før av. Og når jeg ser inn i øynene til sønnen min, blir jeg så glad for å få et til barn. Venter ei jente denne gangen. Her en ettermiddag drømte jeg at det lå en liten jentebaby ved siden av meg i en vugge, og hun var så nydelig og rolig. Hadde en veldig travel barselsperiode sist gang, og håper det blir litt roligere denne gangen. Formen har ikke vært den beste denne gangen, men er allikevel glad for å merke at jeg er gravid.

Det verste ved å være gravid er tanken på fødsel. Syns det er umenneskelig smertefullt å føde. Men tenker at det kan jo være fødselen denne gangen blir annerledes enn sist.
 
Synes lenge det å være gravid var oppskrytt [emoji85] var dårlig og hadde mye vondt, men i det øyeblikket jeg begynte å kjenne sparkene hennes var alt bare verdt det [emoji173]️ elsker å kjenne bevegelsene hennes, og vi synes det var fantastisk da pappaen også kunne kjenne de [emoji1]
 
Det beste er å vite at jeg bærer min sønn i magen, og kjenne sparkene hans [emoji173]️ ellers synes jeg og det verste er å måtte føde, og den ekstra vekta man bæret på slutten som gjør det vanskelig å bevege seg normalt/sove godt [emoji85]
 
Back
Topp