Hva er deres særeste greier??

Polly84

Gift med forumet
jentene i juni13
Novemberfnuggene 2023
Må dere ha dopapiret et viss vei?? Åssen er det i oppvaskmaskinen? Jeg er veldig der at jeg haaater at folk skrukker til duken, Kjenner det i hele kroppen at jeg blir irritert. Anyone else?

Dopapiret med flippen over ikke under!

Ingen andre kan brette mine klær. (Jeg har tellekanter på trusene og sokkene mine/våre)

Jeg setter alltid punktum så strek (ikke motsatt) når jeg skriver utropstegn. Rart for lærerkolleger!

Dopapiret skal selvfølgelig være med fliken ut :p
Vi har bestikkskuff øverst i oppvaskmaskin,og for at det ikke skal ta en evighet å tømme ser jeg helst at gafler ligger sammen osv.
Men så vil jeg helst ha enda mer system da. Innerst til venstre er kniver, ytterst til venstre plastbestikk til junior.
Innerst til høyre er gafler,så kommer spiseskjeer og så teskjeer.
Mannen har skjønt at jeg vil ha det samla,men han gjør det alltid litt annerledes enn meg. Gafler er med gafler og kniver med kniver,men ikke der hvor jeg vil ha de. Jada,jeg er sær.
Og så vil jeg helst ha det ryddig i klesskapet. Det er jeg som vasker,bretteså og legger på plass klær.. og når mannen min finner fram en t skjorte i mørket,for så å ombestemme seg og stappe den krølla sammen tilbake igjen... åå.........

Men om det går under mine særeste greier,det vet jeg ikke. Ok det med oppvaskmaskina er vel på topp 5,men jeg har nok værre ting. He he

Jeg skal ha orden i smørboksen, ingen dype hull her altså! :-P Får fnatt når sambo eller besøk graver kniven ned midt i.. :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg skal ha orden i smørboksen, ingen dype hull her altså! :p Får fnatt når sambo eller besøk graver kniven ned midt i.. :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum
Ja, det å. :P

Jeg må bruke sokker på vranga:P Ellers så kommer den søm fliken borti lilletåa, får fnatt!:P Har begynt å samle på Hello Kitty sokker fra H&M, de har ikke den fliken, dessuten er de for fine til å snu på vranga;)

Jeg må bruke sokker på vranga:P Ellers så kommer den søm fliken borti lilletåa, får fnatt!:P Har begynt å samle på Hello Kitty sokker fra H&M, de har ikke den fliken, dessuten er de for fine til å snu på vranga;)

Det irriterer meg veldig på penstrømpebukser! Driver alltid og drar i de og flytter rundt på tådelen.

Kommer alltid på noe mer.
Hvis jeg skriver handleliste sånn som nå,og plutselig kommer på at det er noen ting jeg ikke trenger allikevel. Da streker jeg over det,greit nok. Men da må jeg helst skrive ny liste fordi det blir rotete..

Dytter på denne jeg.
Er det ikke flere som har sære greier?
Føler meg nesten litt ensom i særheten min her :p

Ja....lurer litt på det sjøl. Kan jo og spørre om det er noe forskjell på før og etter at dere ble gravide av de sære tingen??

Jeg har også en ting for plasseringa i oppvaskmaskinen, til mannens store fortvilelse.. :p Han er storfornøyd med å ha studd den full, og jeg sukker inni meg for det er jo så mye som står "galt" der inne.... ;) Men har lært meg at det ikke hjelper å si noe til han, for da gidder han jo selvsagt ikke å gjøre det heller, hehe :)

Da jeg gikk gravid med forrige, fikk jeg også noen sæææære ideer... Når jeg steiker kjøttdeig (noe jeg endelig har klart å gjøre igjen uten å bli kvalm av lukta), står jeg og piller vekk de ekle bruskbitene. De er enkle å oppdage for et trent øye, haha!! ;) ;) Knekker jeg egg til eggerøre, omelett, pensling el.l. hvor man ser gulfargen, skal det hvite greia ved siden av eggeplomma vekk.. Ekkel sak det der... :p Samme med det hvite på klementiner og appelsiner, bort med det ;)
Har ikke klart å legge fra meg den uvanen der etter forrige svangerskap heller, for jeg synes jo i grunnen de tingene er ganske kjasne uansett.. :p

På tørkesnora liker jeg helst at et plagg har samme farge på klesklypene, og det skal gjerne sorteres etter størrelse. Lillemor sine plagg i str. 98/104 kan liksom ikke henge sammen med mannens gensere i XXL.. :p
Vær så snill å fortelle meg at dette bedrer seg med årene..?! ;D Jeg har nok en haug til av sære vaner/uvaner, men det var disse som dukka opp i hodet mitt først da jeg begynte å tenke etter, hehe..

Jeg har også en ting for plasseringa i oppvaskmaskinen, til mannens store fortvilelse.. :p Han er storfornøyd med å ha studd den full, og jeg sukker inni meg for det er jo så mye som står "galt" der inne.... ;) Men har lært meg at det ikke hjelper å si noe til han, for da gidder han jo selvsagt ikke å gjøre det heller, hehe :)

Da jeg gikk gravid med forrige, fikk jeg også noen sæææære ideer... Når jeg steiker kjøttdeig (noe jeg endelig har klart å gjøre igjen uten å bli kvalm av lukta), står jeg og piller vekk de ekle bruskbitene. De er enkle å oppdage for et trent øye, haha!! ;) ;) Knekker jeg egg til eggerøre, omelett, pensling el.l. hvor man ser gulfargen, skal det hvite greia ved siden av eggeplomma vekk.. Ekkel sak det der... :p Samme med det hvite på klementiner og appelsiner, bort med det ;)
Har ikke klart å legge fra meg den uvanen der etter forrige svangerskap heller, for jeg synes jo i grunnen de tingene er ganske kjasne uansett.. :p

På tørkesnora liker jeg helst at et plagg har samme farge på klesklypa, og det skal gjerne sorteres etter størrelse. Lillemor sine plagg i str. 98/104 kan liksom ikke henge sammen med mannens gensere i XXL.. :p
Vær så snill å fortelle meg at dette bedrer seg med årene..?! ;D Jeg har nok en haug til av sære vaner/uvaner, men det var disse som dukka opp i hodet mitt først da jeg begynte å tenke etter, hehe..
Det var ikke litt eller det :P Men jeg er og litt sånn med oppvaskmaskinen, at det skal være organisert inni der :P Og det og henge opp klær, ikke sååååå ille med å ha samme farge på klærne og klesklype, men at jeg har de minste klærne innerst, og største klærne ytterst :P

Haha, nei jeg ser jo nå når jeg leser at jeg høres himla sær ut!! :P Men heldigvis er det ikke så mange av de tingene som "alle" får se da, hihi.. ;) Godt å høre vi er litt flere som vil ha ting på en spesiell måte i hvertfall!! :D

Skal jo forresten nevnes at ei gang mannen var så snill og hang opp klærne, ble jeg så sprø av alle de "usynkroniserte" fargene på klesklypene og "rotet" hans der at jeg bare måtte gjøre det på nytt igjen....... :smiley-angelic002 Det der erter han meg for enda, selv om det er noen år siden nå.. :D

Jeg sorterer klær til vasking i riktig farge, dvs svart for seg, rød+lilla+mørkerosa sammen, mørkeblå+grønn+mørkgrå sammen, lyseblå+lysegrønn+lysegrå sammen, hvitt for seg. Det var bare klær. Så har jeg hvit kokvask, mørk kokvask og farget kokvask for seg, ullvask (naturligvis en mørk og en lys) og "annet" for seg. Det blir noen hauger når jeg sorterer!

På snora/stativet henger jeg sønnen sitt for seg, sammen med sokker (fordi de er "kortere" og mitt og mannen sitt for seg for de er lang. Alt ristes godt og henges opp "ordentlig". Mannen gjør det feil, så jeg må gjøre det selv!

Jeg har vel alle de tingene som er nevnt over pluss litt til, jeg kan ikke la andre gjøre ting, som å henge opp klær, sette k oppvaskmaskin osv fordi DET MÅ VÆRE PÅ MIN MÅTE:)
Vet det er sprøtt men henge opp klær må gjøres på en spesiell måte å skjer ikke det må jec gjøre om igjen, samme med brette klær:/ blitt verre nå når jeg er gravid:O

På tørkesnora liker jeg helst at et plagg har samme farge på klesklypene, og det skal gjerne sorteres etter størrelse. Lillemor sine plagg i str. 98/104 kan liksom ikke henge sammen med mannens gensere i XXL.. :p

Høres likt ut som meg det det. Mannen setter mye "rart" inn i maskinen. Når jeg er ferdig å "rydde opp" etter han er det som regel plass til mer ;)
Og halloo.. små og store asjetter om hverandre?? NEi nei..
Har ikke sett noe brusk i kjøttdeig, men det hvite fra eggehviten skal bort ja. Men bare hvis jeg skal bake :p
Er ikke så nøye med farge på klpee, men har to forskjellige typer, og den ene skal brukes opp først. Kan ikke henge opp me en av hver klype : O
Og selvfølgelig skal klærne henge etter størrelse. Praktisk det ;)

Jeg sorterer klær til vasking i riktig farge, dvs svart for seg, rød+lilla+mørkerosa sammen, mørkeblå+grønn+mørkgrå sammen, lyseblå+lysegrønn+lysegrå sammen, hvitt for seg. Det var bare klær. Så har jeg hvit kokvask, mørk kokvask og farget kokvask for seg, ullvask (naturligvis en mørk og en lys) og "annet" for seg. Det blir noen hauger når jeg sorterer!

På snora/stativet henger jeg sønnen sitt for seg, sammen med sokker (fordi de er "kortere" og mitt og mannen sitt for seg for de er lang. Alt ristes godt og henges opp "ordentlig". Mannen gjør det feil, så jeg må gjøre det selv!

Sånn holdt jeg på før også med farger til vask, men ga opp for jeg fikk aldri nok til en full maskin med de forskjellige fargene. Så nå er det farga og hvitt, 2 kategorier, enkelt og greit. Og selvføgelig 40, 60 og ull da.
Henger også opp sokker i par, de like ved siden av hverandre, så det er lettere å matche når jeg legger sammen tøyet.
Og jeg HATER når mannen henger opp klær, for han henger ikke opp, han slenger. Er ikke så farlig om en genser er halvvesi bretta, neida han bare slenger den over snora. Der syns jeg ikke jeg er så veldig sær, for hvis han ikke henger det ordentlig opp så tørker det jo saktere.

Back
Topp