Hva er deres must have ?

*Pink Sugar*

Betatt av forumet
Tenker på i forbindelse med graviditeten , samt når barnet kommer ? Tenker i form av utstyr /hjelpemiddel. Hva er kjekt æ ha ?:angelic:

Denne gangen skal jeg unne meg en gravidpute:cat:

Bæresjal, bæresele og babycall. Og masse gulpekluter :p og gravidbukser! Både før og etter fødsel ;)

Forrige gang måtte jeg ha ammeinnlegg og til baby var en babygym en livredder. Sønnen min elsket å være i den og han ble fort sterk :)

Bbhugme [emoji813]️ Bæresjal å bæresele, babycall, å som det å står lenger opp hær. Masse gulpekluter. Å da snakke vi 30-40stk
Polan å pyret pledd til baby. Helsepleddene fikk ligge fordi vi kun brukt pop sitt.

Denne gangen skal jeg ha smokken og evt mme klar fra dag 1!! Med første strevde vi veldig med amminga i starten (hun bare sovnet når hun fikk puppen i munn og skrek ellers), og jeg fikk tydelig beskjed av alle fagpersonene om ikke å bruke smokk før ammingen var ordentlig etablert. Minst 6 uker, og for oss ble det mer. Denne gangen tenker jeg at vi heller får ta den sjansen med smokk og evt mme fremfor at jeg skal bli utslitt og deprimert igjen av å slite så fælt med amming, pumping og konstant skriking. Særlig hvis tiden etter fødsel blir tøff fysisk i tillegg..

Kan forresten anbefale å pakke bæresjal i fødebagen! Det var så utrolig koselig å ha med mini i sjal ned til frokost på barselhotellet under frokosten (ikke under middag, for vil jo ikke søle varmmat i hodet på knøttet :P )

Denne gangen skal jeg ha smokken og evt mme klar fra dag 1!! Med første strevde vi veldig med amminga i starten (hun bare sovnet når hun fikk puppen i munn og skrek ellers), og jeg fikk tydelig beskjed av alle fagpersonene om ikke å bruke smokk før ammingen var ordentlig etablert. Minst 6 uker, og for oss ble det mer. Denne gangen tenker jeg at vi heller får ta den sjansen med smokk og evt mme fremfor at jeg skal bli utslitt og deprimert igjen av å slite så fælt med amming, pumping og konstant skriking. Særlig hvis tiden etter fødsel blir tøff fysisk i tillegg..
Samme her! Første jenta vår var 2600 gram da hun ble født og vi ble fortalt at hun skulle over en viss velt før hun fikk smokk og flaske. Greit nok det, men hun tok aldri noen av delene.. andremann (normal vekt) fikk smokk på klinikken og alt ble mye lettere for hele familien når hun tok både flaske og tutt :)

Sikkert litt "obvious", men ingen andre har nevnt det...bilstol.. vi har det meste etter førstemann, men hvis det er ei jente så blir det litt mer feminine farger som tilbehør til vogn osv.. Lurer litt på å skaffe meg et gravidsmykke,men var ikke så flink til å bruke det forrige gang.. babynestet blir nok vasket og gjort klart. Sikler etter BBhugme, men klarer ikke rettferdiggjøre pengebruken...

Einaste utstyret utenom bilstol eg virkelig hadde bruk for va bæretøy! Baby hata vogn fra dag 1... og ein god ammestol, min e nå utslitt etter 2 år så eg ska ha ny denne gong. Den blei ødelagt ein gong og eg såg mørkt på livet, heldigvis kunne onkelen min fikse sånn at den funka igjen :-p og så ønske eg meg bb hugme denne gongen i håp om å få litt søvn mot slutten :-) og så ska eg ha vugge for da savna eg sist...

Back
Topp