Hva er deres "must have" på føden?

Maarha

Flørter med forumet
Augustmødrene 2014
Jeg bare lurer på, som førstegangsfødende, hva er ditt absolutte nødvende på føden? Jeg innbiller meg at jeg ikke kommer til å klare meg uten nesesprayfor å klare å puste skikkelig. Jeg vil såå gjerne høre nettopp ditt tips!

Jeg fikk tips om å ta med dopapir fra hjemme. Sykehus-dopapiret skal visst være alt for røft rett etter en fødsel

Det som plagde meg mest at jeg glemte sist var lipsyl! Det blir mye munn-pusting ofte og sykehusklima er tørrt.

Litt flere klesskifte enn man tror man trenger, i allefall overdeler, fordi etter fødsel svetter noen som en gris for å bli kvitt overskuddsvæske i kroppen, er visst hormonellt betinget.

Egen sjampo, balsam, dusjsåpe er greit å ha med på små reiseflasker. De har ofte bare sånn all-in-one greie på sykehuset. Jeg opplevde at håret ble rart av det og huden ble tørr.

En liten notatblokk og penn kan være greit å ha, så kan man notere ting man lurer på underveis og ta opp med personalet når de først er der, amme-tåka legger seg fort tjukkt over hodet etter fødsel og man glemmer ting man lurer på :P

Jeg fikk tips om å ta med dopapir fra hjemme. Sykehus-dopapiret skal visst være alt for røft rett etter en fødsel

Lurer på om det kan være en myte, det var i alle fall helt OK papir på Riksen :P Og jeg ble klippet og sydd. Uansett så orker man vel ikke å gni papiret der nede, bare klappe forsiktig over den første tiden, og da har det jo ikke så mye å si hva slags papir det er :)

Eneste vi hadde med sist var vel klær, telefoner, kamera og ladere, pluss vanlige toalettsaker som man har med når man skal sove borte. Hvis man har noen preferanser til mat eller drikke kan det være lurt å ta med, kanskje.

Må si meg enig i det som er sagt tidligere: nesespray og lyspyl er 2 MÅ-HA på føden. Til barsel er det kjekt med nok ombyttetøy siden man svetter mye i dagene etter fødsel. Ha med store nok klær, man blir nemlig ikke tynn med en gang ;):p:D Myke, behagelige og romslige bukser er helt nødvendig etter fødsel.

Mens man føder, puster og peser.....ja jeg husker at nesa ble veldig tørr, nesespray eller saltvannssspray er sikkert kjempelurt! Jeg skal ta med dette denne gangen, og lypsyl ja. Ellers kan jeg ikke huske at jeg tenkte på noe spes, ikke annet enn å få ut ungen! Skjønner ikke at noen klarer å spise energibarer osv.... Men det er sikkert lurt å få i seg noe sånt.

Til oppholdet på barsel kan det være greit med noen ukeblader eller et eller annet lett lesestoff.

Lette sko man kan kjippe på seg. Jeg kjøpte meg ny pysjamas i forkant av begge fødslene - veldig deilig med noe mykt og nytt som kjennes godt ut på kroppen.

Under selve fødselen opplevde jeg ikke at jeg trengte så mye.. Vannflaske (med tut) er jo fint. Hadde også cola, innimellom var det ok med noe som hadde smak.

Asan intimservietter til å tørke seg helt ren etter papirbruk. (Dobesøk)
Ikke veldig godt å bruke dopapir som vanlig på sårt underliv og rumpe..

Tidsfordriv er også greit. Det blir MYE dødtid på sykehuset..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde heller ikke noe problem med å bruke dopapiret på sykehuset, man klappen forsiktig. Fikk ikke til å gå nr to på sykehuset allikvel, var så hoven og redd for at stingene skulle gå opp igjen :p

Lypsyl, vannflaske, lesestoff, kryssord eller noe annet å gjøre på etter fødselen, babyen sover jo mye.
Tøffler glemte jeg sist off. Behagelige klær som du føler deg komfortabel og litt fin i. Jeg følte meg som et dass etter fødselen sist.

Shampo, balsam, og noen gode kroppsprodukter.

Vil bare nevne at ikke alle babyer sover mye på barsel ;) hadde ikke mye tid til kryssord, ukeblader osv. Skrudde tom av telefonen,for jeg hadde ikke tid til å svare ,sende sms...

Har ikke født før, men har tenkt å ta med nesespray og leppepommade. I tillegg tar jeg med våtservietter jeg kan bruke både i ansiktet, på halsen, mellom puppene og nedentil den første tiden. Liker å være litt fresh i trynet og har hørt at svetten renner på barsel! :P

Tenker seriøst ha spekemat i fødebagen, a la ölkorv, men det er ganske veldig optimistisk av meg å tro jeg kommer til å tenke på den når jeg ligger der med babyen min. Ellers skal jeg ha med proviant til kjæresten, energidrikk og proteinshake til meg.

Nesespray, Lipsyl og vannflaske med tut (for å tisse de første dagene, vannet gjør at det ikke svir så ille)

Dopapiret var greit på Haukeland også, tok med, men brukte det ikke... Også gikk jeg stortsett rundt i sykehus skjorten jeg, så jeg trengte ikke noe mye klær... Også ville jeg stortsett sove selv når hun sov, så gidder ikke ta med noe sysselsetting utenom mobil... Folk er forskjellig :)

Men smertestillende og laktulose skal jeg ha med og kamera. Satser på å dra hjem 6 timer etter fødsel denne gang, så da trenger jeg ikke så mye.

Åh, masse tips! Begynner å glede meg ganske masse til lille kommer nå. Skal sånn smått i gang med pakking av bag. Men jeg er utstyrsfreak, så jeg kommer garantert til å overpakke!

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Må bare tipse om de fantastisk deilige buksene jeg kjøpte i går! H&M, i lett viscose, løse deilige bukser i forskjellige farger, til 149,- :) Har flytta inn i de nå, må dra og kjøpe noen fler :) Hvis man er i god form er det jo noen som ønsker besøk på sykehuset/pasienthotellet, og da er det jo litt greit å ha med noen egne klær. Tips er å velge viscose og andre lette/naturlige stoffer, for guds skyld ikke polyester og annet syntetisk. Jeg tror ALDRI jeg har vært så varm og svett og klam som i ukene etter fødsel, så denne gangen blir det kun lette plagg i naturmaterialer! :)

Liker egentlig ikke "haremsbukser" fordi jeg synes det ser ut som man har på seg bleie eller noe, men disse var faktisk veldig fine på :) http://www.hm.com/no/product/12888?article=12888-D

Må bare tipse om de fantastisk deilige buksene jeg kjøpte i går! H&M, i lett viscose, løse deilige bukser i forskjellige farger, til 149,- :) Har flytta inn i de nå, må dra og kjøpe noen fler :) Hvis man er i god form er det jo noen som ønsker besøk på sykehuset/pasienthotellet, og da er det jo litt greit å ha med noen egne klær. Tips er å velge viscose og andre lette/naturlige stoffer, for guds skyld ikke polyester og annet syntetisk. Jeg tror ALDRI jeg har vært så varm og svett og klam som i ukene etter fødsel, så denne gangen blir det kun lette plagg i naturmaterialer! :)

Liker egentlig ikke "haremsbukser" fordi jeg synes det ser ut som man har på seg bleie eller noe, men disse var faktisk veldig fine på :) http://www.hm.com/no/product/12888?article=12888-D
Eg har kjøpt noe liggende bukser fra Cubus. Tenkte at de måtte være utrolig deilig å gå i etter fødselen

Det smarteste jeg hadde med sist var litt store og behagelige klær, og innesko! Kjedelig å måtte bruke en evighet på å ta på joggesko e.l. hver gang man skal ut av rommet. Lurt å ha noen sko du bare kan kippe på :)
Og denne gangen skal jeg også ha med meg egen shampo og balsam.

Er strikketøy noe vits å ha med? I stedet for ukeblad? :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp