Hva er deres erfaring med ull på baby?

SunnyAtmosphere

Blir kjent med forumet
Har hørt fra flere som har hatt babyer som ikke har tålt ull som innerste plagg.
Tenker dere å handle inn ull å bruke det de første mnd?
 
Nei, jeg kommer ikke til å handle inn ull som skal på kroppen. Mine 3 har og har hatt atopisk eksem, så med den lille som kommer så tar jeg ikke atter en sjangs på det:-) minste på 1år tåler fortsatt ikke ull, og kan være plaget i flere dager etter han har hatt ull rett på kroppen.
 
Dette er min første, så har ingen erfaring, men handler inn litt ull ja. Alle andre små barn i familien har ull innerst, så tipper det går greit. Men kommer ikke til å handle store mengder, i fall vi ikke får brukt det.
 
Jeg brukte en del ull på storesøster (hun er født i desember), men hun var/er veldig varm av seg så jeg måtte droppe det helt i begynnelsen da jeg ammet mye og det var mye kroppskontakt. Men hun har aldri reagert på ull.
 
Vi har en mars-jente fra før, brukte ull fra innerst til ytterst den første tiden på henne og kommer i hvert fall til å gjøre det på en februar-baby denne gangen også :) robust hud uten noe allergier eller eksem eller noen ting i både min og samboers familie så anser det som veldig liten risiko for at nye babyen ikke skal tåle det :) bruker mest Lillelam da jeg synes det er det beste :)
 
Vi bruler ikke ull innerst på noen av guttene , eldstemann fikk eksem da han var rundt 2mnd gamme, har enda litt eksem og yngste har atopisk eksem.
 
Med guttungen som var født i november brukte vi ikke ull innerst før han begynte i barnehagen og var mye ute. Han var altfor varm til å bruke ull når han var baby, og kokte bort selvom alle sa at ull skal regulere varmen [emoji85]
 
Last edited:
Jeg har jobbet i barnehage med 0-3 år gamle barn, og der fikk mange av barna med ull rødprikkete utslett på huden. Jeg vil nok ha bambus innerst - mye av pusteegnskapene til ull, men uten irritasjonen [emoji4] vil bruke ull som ytterplagg da - er jo veldig fint [emoji7]
 
Må legge til at vi hadde bilstolpose, så vi trengte ikke kle mye på han når vi dro ut. Og vi brukte lillelam sin ulldress dress ytterst, den er veldig fin og praktisk [emoji7]
 
Elsker ull og har brukt det myye til storebror [emoji7] han har da aldri reagert [emoji4][emoji1376]
 
Storebror brukte ull men ikke lillesøster som har atopisk eksem. brukte lite ull første vinteren.
 
Eldste har eksem, lillebror ikke. Så han har brukt mye ull. Kommer til å kjøpe silkeull til februarfrøet å prøve:)
 
Back
Topp