Hva er deres erfaring med sommerbarn?

Mammy

Betatt av forumet
Jeg har alltid tenkt at det er best å ikke få barn på sommeren. Hva er deres erfaring?
Var det noe pes/slit å ikke få badet pga renselse? Tenker det er fortvilende å gå å svette i denne varmen og ikke føle en kan gå for lettkledd, ikke føle en kan gå i bikini fordi man akkurat har født? Varmt for både mor og barn?
Vil jo gjerne begynne å prøve på baby men nå står juni,Juli og aug for tur. Lurer på å vente til vi bikker august.

Poden er født i august å jeg synes det var helt supert. Null problem å ha sommerbaby synes jeg, han lå i kortermet heldrakt i vognen.

Sønnen min er født i juni og vi synes det var helt supert :)

Født 30 juli, helt greit! :) det verste var å gå høygravid i varmen, ble sittende inne det meste av sommeren for jeg klarte ikke varmen :p

Fikk nå i juli, og det var jo rekordvarmt. Var utrolig slitsomt å gå gravid på slutten grunnet varmen, men ikke ofte det er så varmt over så lang tid som i år. Ja, det var varmt for både baby og oss, men han lå og koste seg i bare bleia og vi avkjølte han innimellom med en klut. Det eneste som var kjipt var at vi nesten ikke fikk brukt noen av de minste klærne fordi han bare lå i bleia. :p Nå bader jeg aldri i Norge, så det var ikke noe problem for meg. Renselse er aldri moro uansett årstid, jeg spradet ikke rundt i bikini de ukene jeg blødde, men gikk da i luftige kjoler og skjørt. :) Jeg ser ikke noe negativt med å få sommerbarn, lite klær og man kan ut og trille og kose seg med en gang. Jeg vil gjerne ha sommerbarn neste gang å, selv om alle mnd. selvfølgelig er bra å få barn i. :D

Bedre med baby som er født på sommeren enn å være gravid på sommeren. Tenk så fælt å være høygravid i verste varmen.

To av mine gutter er født i juni, og jeg synes det var helt perfekt:D

Jeg har gått ganske gravid 6-9 mnd i varmen(nord-afrika vel og merke med gj.temp på 43-45 g i skyggen) ... unner ikke min verste fiende det hehe.. ville heller født i juni/juli :-D

jeg har en som er født 1.juni.. syns det var greit, kunne bli litt for varmt å trille midt på dagen, men holde seg mest i skyggen så går det bra :) jeg bader heller så å si aldri på stranda så det var heller ikke noe problem.. renselse er pyton uansett.. i år var jeg så heldig å være høygravid i denne tropevarmen! har termin om 3dager... Syns det har vært forferdelig egentlig, men så lenge jeg og barna var i hagen i skyggen og de spruta meg ned med hageslangen (2åringen) så gikk det greit det også.. ellers så holdt jeg meg ofte inne foran aircondition ;p

Jeg har aldri gått høygravid på sommeren så klarer liksom ikke helt forestille meg hvor slitsomt det er...
Men om man får sommerbarn -er det nesten ikke vits i å handle inn klær da? Handle kun inn lette klær og bare et par bodyer som er langarmet og et par sparkebukse? Billig start da om de ligger mest i bleia :-p

29.mai her og det har Vært noe herk!!! Hva mer kan man kle av en liten stakkar som gråter av varmer når han er naken? :( får ikke særlig mye ut av sommeren når lille må holdes i skygge og denne sommeren var jo virkelig kokende så det var ikke mye annet som funka enn å sitte inne med gardinene dratt for og viftene på!

Fikk i september med første og det var perfekt!!!! Den første tiden med baby passer best som innetid, så fikk Vært inne hjemme, på kjøpesenter og baeseltreff hele vinteren og når sommeren kom var lille gammel nok til å vare med på alle moroa :D

Fødte i 2. halvdel av mai og det var håpløst å amme så mye i rekordvarmen.. Skulle gjerne fått baby 1 mnd eller 2 tidligere på året. Baby lå bare i bleien og jeg kjølte ned med fuktige kluter, livredd for overoppheting der han lå og badet i svette inne som ute i skyggen. Synes hele sommeren gikk bort i bare bekymringer og innetid...

Sent from my iPhone using BV Forum

Fødte 28. juni, og er glad jeg slapp å gå gravid i ekstremvarmen vi hadde. Med 30 grader i skyggen i flere uker i strekk hadde vi ikke gjort noe utendørs uansett, så da var det faktisk like greit å ha en baby slik at jeg hadde en "unnskyldning" for å sitte inne. ;)

Jeg ønsker meg ikke et vinterbarn. Mye pes å kle på et spedbarn så mye. Høygravid, bekkenløsning og is på bakken ser jeg heller ikke lyst på, så nestemann kommer jeg til å prøve å planlegge til mai/juni.

Hvis jeg kunne valgt, ville det blitt tidlig sommer. Jeg fikk i august. Høygravid i intens sommervarme var fælt, selvom jeg elsker varme til vanlig. Var selvfølgelig overlevbart, men helst ikke :p

Fødte førstemann midt i juli, og syns det var heilt supert:)
Minste er født i januar, og det syns eg var mykje meir styr. Masse kle, glatt og ukoselig å gå tur osv

Vi fikk i slutten av juli, det var varmt så han kunne godt kommet noen uker før:) Bading tenkte jeg ikke på i det hele tatt, tok en dusj!
Så sommerbarn anbefales!

Min ble født nå i juni - da det var på det varmeste.. Helt håpløst syntes jeg! Vanskelig å kle, da de små ikke greier temperere seg selv

Back
Topp