Hva er deres erfaring med sommerbarn?

Fikk baby i juli. Det var fælt å være høygravid i den verste hetebølgen, men det var verdt det likevel;) så kunne gjerne hatt sommerbarn igjen jeg

Har en som er født i mai 09 og det var varmt det året og men var heldig som ikke gikk høygravid noen mnd senere for var ikke mye jeg orka gitt. Fordelen var jo lite klær og teppe i vogna :) har en som er født i desember og, var ikke så langt på vei den sommeren men var ille nok, for satt og spraya meg med vannflaske. Var mer stress når det gjaldt påkledning.

Jeg fikk barn 5. Juli i fjor og hun lå også mye i bare bleia pga varme. Veldig deilig denne sommeren når hun tok sine først skritt og sånn. Husk at du ikke har krav på barnehageplass om barnet er født senere enn siste dato i august.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Fødte i starten av juli for 4 år siden.. Har også en født i november.. Jeg synes november var bedre enn juli..

Jeg vet ikke om jeg får bidratt mest med de to jeg har med eller uten mage? Gubben er ikke hjemme fra jobb før halv seks hver dag

Jeg har termin nå i sept.og med den varmen som var nå var jeg veldig glad jeg fikk bada ;) Synes det var pes nok for mini på litt over året med den varmen, så glad jeg ikke hadde en bitteliten i tillegg...da kan det hende jeg hadde gått på veggen ;)

Vet ikke om jeg hadde ønsket å tre på meg bikini heller rett etter fødsel, så det hadde ikke plaget meg ;)

TuMmY LoVe

Førstemann her er født i juni. Slet med å være høygravid de siste ukene for da var det varmt. Men jeg syns det var topp med baby på sommeren. Han lå mye i bare bleien og koste seg i varmen :-) Vi bodde i ei kjølig kjellerleilighet da, så vi kunne bare gå inn dersom det ble for varmt. Passet også på å få i ham masse væske, så det ble litt sukkervann i tillegg til amminga :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde termin 24.juli, men gikk over tiden, så lillegutt kom 2.august :) Det var litt slitsomt å gå høygravid midt på sommeren, men syns det var helt topp å få baby på den tiden :) Slapp å stresse med masse klær og sånn på lille når vi skulle ut. Det er også utrolig greit å kunne ha uteselskap i hagen på bursdagene hans, sånn som vi har gjort nå alle 3 årene ;)

Fikk i juni i fjord, den beste sommeren jeg kan huske på Vær fronten.
Men det å få barn på sommeren gjorde meg ikke noe :)
Renselsen tenkte jeg ikke over engang, den var der og ikke noe å gjøre med det, badet ikke, men gjør ikke det ellers heller :) varmt var det, men svettet ikke noe mer enn noen andre gjorde når det var 30+++ ute. Og siden ungen var såpass ny så unngikk vi å være ute på de dagene det var kjempe varmt.
Vil si at sommeren er den beste tiden å få barn på (synes jeg) når ungen gen blir eldre å feirer bursdag med masse barn så kan man ha ute bursdag.

Jeg har jo flere barn som ønsker å bade på solfylte dager i ferien sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal få organisert det med en nyfødt som ikke bør være så mye ute i alt for varmt vær. Jeg må jo være med å bade med de eldre ungene. Blir jo mye lettere med mage istede. Da er det ingen å ta hensyn til og jeg kan rette fokuset mitt på de eldre barna mine som har ferie og ønsker at det skal bades mye

Jeg har jo flere barn som ønsker å bade på solfylte dager i ferien sin. Vet ikke helt hvordan jeg skal få organisert det med en nyfødt som ikke bør være så mye ute i alt for varmt vær. Jeg må jo være med å bade med de eldre ungene. Blir jo mye lettere med mage istede. Da er det ingen å ta hensyn til og jeg kan rette fokuset mitt på de eldre barna mine som har ferie og ønsker at det skal bades mye
Her har vi løst det med basseng og vannsklie på plena :-) Har gått veldig bra :-) Kanskje noen andre som kan ta med de andre på stranda en gang i blandt?

Ja kanskje ikke noe problem om vi invisterer i et basseng med litt størrelse på. Jeg har jo fri hele sommeren mens andre bare har en 2-3 uker. Og da skal de gjerne bort. Så hjelp på sommeren er det dårlig med

Hva trenger man av klær når man har sommerbarn da? Er vel ikke mye bukser/langarmet bodyer som trengs når man får midt på sommeren?

Jentungen er født i juli og jeg syns det var helt topp.

Guttungen er født i oktober og jeg syns det var litt mer ork. Måtte kle på han så voldsomt helt fra starten av. Han bar så tynn og liten, så syns det var litt små ekkelt, Hehe.

Altså, begge de månedene er greie. Vi ble jo fort vandt med å kle på han masse klær fra starten, men syns sommeren var deiligst.

Førstemann kom midt i juli..det var grusomt..forferdelig tid å være høygravid på, og etterpå, med renselse, nattesvette, og en kropp man ikke akkurat ville vise frem lettkledd...nei takke meg til januar :)

Hva trenger man av klær når man har sommerbarn da? Er vel ikke mye bukser/langarmet bodyer som trengs når man får midt på sommeren?
Det kommer selvsagt ann på temperaturene... Min unge lå mye i bleie på dagen og de varmeste nettene. Noen ganger i kortarmet body og shorts, noen ganger i langarmet body og tynn sparkebukse. Hadde ingen tykke bukser i str 50, det trengtes ikke. Min er født i starten av juli.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Jeg var på stranda hver dag selv med renselse og baby!
Babyen lå i baggen i skyggen, jeg satt på en herlig Strandstol i solen, så ammet jeg når babyen hadde behov for det. Ingenting er jo enklere enn baby på sommeren, med sol, lite klær og kun amming på planen :)

Back
Topp