hva er deres beste tips

20082013

Betatt av forumet
Mot kvalme? Vet ikke enda om jeg er gravid, men er sinnsykt kvalm, å trenger virkelig råd. Forstyrrer dagene mine og nattesøvnen min.

Huff, vet ikke om jeg har noen gode tips. Var kvalm veldig lenge forrige gang og er det nå også. Men denne gangen prøver jeg å spise ofte selv om jeg kanskje ikke har lyst på, men det hjelper faktisk litt for meg hvertfall! Hvis det er lenge siden jeg har spist merker jeg at jeg blir mer kvalm...
Kanskje du også klarer å finne en spesiell matvare eller drikke som hjelper for deg?
Hvert å prøve? Dessuten hjelper også søvn for meg...;)

20082012 skrev:
Mot kvalme? Vet ikke enda om jeg er gravid, men er sinnsykt kvalm, å trenger virkelig råd. Forstyrrer dagene mine og nattesøvnen min.

Lakris,ingefær te,salte kjeks,eplejuice og farris blandet. Små mellom måltider skal visst også hjelpe :) God bedring!

hos meg hjalp det veldig å spise lite og ofte, unngå å bli sulten. Ble jeg sulten så spydde jeg. Kvalmen har ikke slått inn enda denne gangen, men kjenner jeg blir småkvalm om jeg er veldig sulten nå også..

Er plaget mye med kvalme dette svangerskapet også.
Sist gikk jeg til akupunktur og det hjalp veldig(skal bestille time nå) ellers så er det som flere nevner her og spise små måltider hyppig, gjerne tørre kjeks, gulerotbiter osv.. Jeg har kjøpt akupressbånd på apoteket, som hjelper en del.
Farris drikker jeg mye av og det er viktig med mye søvn og hvile, noe som ikke er så lett å gjennomføre.

Saltstenger, kan det være bra?

Kjenner jeg blir veldig kvalm når det begynner å bli en stund siden jeg har spist, også blir jeg alltid kvalm NÅR jeg har spist. Bare en liten stund mellom når jeg har spist og ikke er kvalm lenger, og før jeg begynner å bli sulten, at jeg ikke er kvalm. Plagsomt!

Ja, spise ofte. Jeg må spise annenhver time, for ellers blir jeg veldig kvalm. Jeg spiser så og si bare knekkebrød, d funker fint for meg. Og så hjelper d å drikke melk. Jeg er ikke spesielt fan av melk til vanlig, men når jeg er gravid er jeg avhengig. Smoothie har også funket godt for meg.

Sove kan jeg ikke gjør, siden jeg jobber fult. Vil ikke sykemelde meg før jeg vet om jeg er gravid. Men hater å være kvalm. eneste gang jeg ikke er kvalm er i det øyeblikket jeg spiser eller drikker og sover. men kan jo ikke gjøre det hele døgnet. Herligt å dusje då, men må er puppene litt vonde, så då er det ikke godt å dusje heller.

Back
Topp