Hva er deres 18. Mai tradisjon?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Vi har to barnehagebarn som går i tog lokalt. Vi møter 9:45 og toget går ned til sentrum hvor det blir underholdning og taler.

En tur bort på barneskolen med leker is og pølser før familien samles hos oss til 17. Mai koldt bord og hygge.

Gleder meg til familie kos!!

Hva skl dere?

Vi pleier og dra til hjembygda vår og feire 17 mai. Der begynner feiringa 13.00 med toget,så er det tale,leker og salg av pølser,lapskaus og kaker... Her vi bor nå begynner toget og gå kl 10,men vi pleier aldri og nå det..
Etter selve feiringen pleier alle i familien og samles hos svigermor der alle har med seg hver sin rett :)

Vi har ingen tradisjon ennå... siste årene har eg bakt kake å tatt med opp til svigermor og spist på ettermiddagen bare...:P
Kjenner litt på savnet etter å gå i tog då eg spilte i skolekorps og marsjerte kver 17 mai i 15 år ellerno :P

Vi har ingen tradisjon ennå... siste årene har eg bakt kake å tatt med opp til svigermor og spist på ettermiddagen bare...:P
Kjenner litt på savnet etter å gå i tog då eg spilte i skolekorps og marsjerte kver 17 mai i 15 år ellerno :P
Om et par år blir det barnetoget og mye morro! Bare gled deg!

Her har det gått i eksamenslesing, og så gjøre noe kjekt på ettermiddagen. Middag sammen med venner eller så. Noen år har vi laga 17.maifrokost - det er skikkelig kjekt - så det har jeg lyst å lage tradisjon av! Kjekt å pynte seg i finstasen og spise god og laaang frokost sammen ;-)

Har ikke feira 17 mai siden 2004...
Men jeg har bare gode minner fra barndommen og akter å lage egne tradisjoner når jeg bosetter meg fast i Norge :)

Vi startet dagen med å gå i morgenprosisjon (skrev det sikkert feil, men sånn tog i 6-7 tiden med speidere og sånn som starter selve feiringen med salutt og greier).
Deretter var det barnetog og så vandring i gatene og hilse på kjente.

Etterpå var vi på skolen og på kvelden så grillet vi i nabolaget. Det var koselig det!

Elsker 17 mai jeg :D

Vi har jo alltid gått i barnehagetoget 16. mai, fram til hun begynte på skolen.
Da ble det først tidlig opp for markering + frokost i regi av en speidergruppe og musikkkorps.
Deretter er det barnetoget i byen, fulgt av pølsespising, is, sukkerspinn, tivoli og russetog.
Varierer hvor lenge vi har orket den store folkemassen da.
I år blir det tog et annet sted, pga. skolebytte. Men blir nok bra! :-)
Bare litt usikker på om jeg orker det med tanke på lavt blodtrykk, svimmel og stikk/nedpress...

Back
Topp