Hva er dere gjør....

Anjarasoa

Glad i forumet
Her er lille gutten så trøtt kl 17.30 at han er så sutrete. Har prøvd å legge han den tida ( kl. 17.30 eller 18) tidligere men våkner igjen etter 1 eller 2 timer [:@][:@][:@] slitsomt!

Han hviler 2 ganger om dagen: i 11 tida og 15 tida.

Hva gjør dere for å holde de våken når de er så trøtte om kvelden?

Takk for all svar[:)]

har du prøvd å drøye siste luren litt da?? så kan du kanskje legge i 19-tiden?

Har prøvd å drøye det tidligere...da blir det feil om kvelden. Det tar tid før han sovner igjen[:@]

..slitsomt at han våkner etter bare 2 timer igjen, er han helt lys våken da? hjelper det å gi han feks kveldsgrøt før han sovner så tidlig?

her gir vi henne kveldsgrøt og legger henne hvis hun gnir seg i øynene og er sutrete på den tiden.. da sover hun gjerne i 6-7 timer og når hun våkner igjen får hun mme.. passer bra det, for det er på den tiden jeg legger meg[;)] .. og så sover hun videre til neste morgen..

Det er slitsomt ja....vi er heldige når han er våken etter 1-2 timer. Av og til så er han også våken etter 30 mn [:@][:@][:@][:@][:@] Jeg pleier å gi han god natt grøt....men han er våken for det [:@][:@][:@][:@][:@]

Han pleier å være lysvåken ja. Nå vi legger ham igjen så tar det lange tid før han roer seg ned igjen... inn og ut av rommet for han begynner å bli urolig. Det har vært en urolig søvn siden januar 2011, tidligere gikk legging veldig bra. La han i 19 og sovna med en gang...sov i 5-6 timer i strekk og når han er våken fikk han pupp og sovna igjen men nå er det veldig urolig som jeg har skrevet tidligere.

Hvilken type grøt er dere gir til de små? Jeg gir den der "nestle god night". Jeg gir også to måltider om dagen ( grøt og middag)...utenom mm ( morsmelk).

Gi han en ekstra blund før selve natten. Lillingen her er også trøtt i 17 tiden, så derfor har vi lagt det som en vane at hun får sove litt da. Hun sover da en halv time før hun er oppe igjen, og da duller vi, spiser og kanskje bader...også i seng kl 19.30 - 20.00.

BTW: søvn avler søvn...husk det. Det betyr at et barn som ikke får nok søvn og blir overtrøtt, klarer ikke helt å roe seg nok til å sove godt.

ORIGINAL: lillelise

Gi han en ekstra blund før selve natten. Lillingen her er også trøtt i 17 tiden, så derfor har vi lagt det som en vane at hun får sove litt da. Hun sover da en halv time før hun er oppe igjen, og da duller vi, spiser og kanskje bader...også i seng kl 19.30 - 20.00.

BTW: søvn avler søvn...husk det. Det betyr at et barn som ikke får nok søvn og blir overtrøtt, klarer ikke helt å roe seg nok til å sove godt.

Omtrent sånn jeg skulle svare også! [;)]
Ikke hver kveld han trenger den duppen, men viss han er trøtt så.

Back
Topp