Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg unngår spekemat og visse oster og noen fisk - ikke minst rå fisk
Også spiser jeg sunn mat, unngår all snop og brus.
Tenker det er greit at babyen ikke blir større enn nødvendig
Gjorde det med de to andre også, går helt fint å klare seg uten noen mnd
Holder meg selvsagt til Matportalens retningslinjer her:
http://www.matportalen.no/rad_til_s...779.ece/BINARY/Lev+sunt+i+svangerskapet+(PDF)
I tillegg styrer jeg unna kunstig søtningsstoffer og koffein. Tar ingen sjanser, synes ikke det er verdt å risikere noe.
Jeg er fortsatt veldig skeptisk til sushi, er blitt så mange steder som selger sushi, og kvaliteten er ikke alltid like bra, så jeg holder meg unna sushi nå, selv hos Alex, eller House of sushi spiser jeg ikke nå., og der skal det jo være veldig trygt, men tar bare ikke sjansen.Husk at det har kommet nye retningslinjer i forhold til rå fisk - sushi er friskmeldt som gravidmat.
Matportalen anbefaler nå bare at gravide følger de samme retningslinjene som den øvrige befolkningen; rå fisk bør fryses i et døgn først (hvis man er usikker på ferskheten) og kan deretter nytes med god samvittighet. (bortsett fra tunfisk da)
Jeg unngår spekemat og visse oster og noen fisk - ikke minst rå fisk
Også spiser jeg sunn mat, unngår all snop og brus.
Tenker det er greit at babyen ikke blir større enn nødvendig
Gjorde det med de to andre også, går helt fint å klare seg uten noen mnd
Jeg tror både trening og sukker har en påvirkning på fødselsvekten, for meg er det lettere å spise sunnere enn å treneDet har ingen sammenheng med om du spiser snop eller drikker brus og hvor stor babyen er.. Det viktigste er alt med måte og trening. Jeg var godt trent før første svangerskap, men har alltid vært en godterigris og spiste en del usunt i svangerskapet, men babyen veiet rett under 3kg en uke på overtid
Jeg er fortsatt veldig skeptisk til sushi, er blitt så mange steder som selger sushi, og kvaliteten er ikke alltid like bra, så jeg holder meg unna sushi nå, selv hos Alex, eller House of sushi spiser jeg ikke nå., og der skal det jo være veldig trygt, men tar bare ikke sjansen.
Holder meg selvsagt til Matportalens retningslinjer her:
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/article779.ece/BINARY/Lev sunt i svangerskapet (PDF)
I tillegg styrer jeg unna kunstig søtningsstoffer og koffein. Tar ingen sjanser, synes ikke det er verdt å risikere noe.