Hva er dere forsiktige med?

Jeg holder meg unna alkohol.Men jeg har visst om det i 2 dager nå,så har ikke endra så veldig mye på ting.Veit det er en del man skal holde seg unna,men jeg er så dårlig nå at det ikke er noe som frister..går i salt kjeks her om dagen...

Jeg unngår spekemat og visse oster og noen fisk - ikke minst rå fisk ;)
Også spiser jeg sunn mat, unngår all snop og brus.
Tenker det er greit at babyen ikke blir større enn nødvendig ;)
Gjorde det med de to andre også, går helt fint å klare seg uten noen mnd :)

Husk at det har kommet nye retningslinjer i forhold til rå fisk - sushi er friskmeldt som gravidmat. :)
Matportalen anbefaler nå bare at gravide følger de samme retningslinjene som den øvrige befolkningen; rå fisk bør fryses i et døgn først (hvis man er usikker på ferskheten) og kan deretter nytes med god samvittighet. (bortsett fra tunfisk da)

Jeg unngår spekemat, røket ørret/laks, noen oster, blodig biff og selvfølgelig alkohol.

Går også på folat for å forhindre ryggmargsbrokk.

Husk at det har kommet nye retningslinjer i forhold til rå fisk - sushi er friskmeldt som gravidmat. :)
Matportalen anbefaler nå bare at gravide følger de samme retningslinjene som den øvrige befolkningen; rå fisk bør fryses i et døgn først (hvis man er usikker på ferskheten) og kan deretter nytes med god samvittighet. (bortsett fra tunfisk da)
Jeg er fortsatt veldig skeptisk til sushi, er blitt så mange steder som selger sushi, og kvaliteten er ikke alltid like bra, så jeg holder meg unna sushi nå, selv hos Alex, eller House of sushi spiser jeg ikke nå., og der skal det jo være veldig trygt, men tar bare ikke sjansen.

Det har ingen sammenheng med om du spiser snop eller drikker brus og hvor stor babyen er.. Det viktigste er alt med måte og trening. Jeg var godt trent før første svangerskap, men har alltid vært en godterigris og spiste en del usunt i svangerskapet, men babyen veiet rett under 3kg en uke på overtid ;)

Jeg lever som vanlig, drikker kaffe og Pepsi Max. Holder meg selvfølgelig unna spekemat og blodig biff. Men er veldig avslappet og overhode ikke hysterisk på dette i motsetning til mitt første svangerskap, da tror jeg det er ganske vanlig å være hysterisk på alt og ikke tenke på annet enn svangerskapet ol.

Det har ingen sammenheng med om du spiser snop eller drikker brus og hvor stor babyen er.. Det viktigste er alt med måte og trening. Jeg var godt trent før første svangerskap, men har alltid vært en godterigris og spiste en del usunt i svangerskapet, men babyen veiet rett under 3kg en uke på overtid ;)
Jeg tror både trening og sukker har en påvirkning på fødselsvekten, for meg er det lettere å spise sunnere enn å trene :P

Jeg er fortsatt veldig skeptisk til sushi, er blitt så mange steder som selger sushi, og kvaliteten er ikke alltid like bra, så jeg holder meg unna sushi nå, selv hos Alex, eller House of sushi spiser jeg ikke nå., og der skal det jo være veldig trygt, men tar bare ikke sjansen.

Jeg lager egen sushi, jeg. Namski!!
Da smaker den aller best og er garantert trygg. :)

jeg klarer bare ikke kaffe lenger, jeg vil spy av lukten:happy3

Ikke noe alkohol, ikke snus (SUKK), ikke rakfisk (SNUFS), ikke salami, ikke spekemat, ikke roastbiff og noen typer oster holder jeg meg unna. ++

leve normalt men holde meg unna det de annbefale¨å holda seg unna og vakse frukt og grønnskaer godt.....men eg elske FENALÅR så d blir nok et savn i julå men får koma sterkt tilbake neste jul....:-) e nå bare 8-9 raske mnd me ska holda ut ...å d greie me vel...??eg har truå!!!! :-)

Holder meg også til matportalens råd (men putter dessverre i meg for mye søtt). Er ekstra nøye med mathygienen.

Back
Topp