Hva er den sunneste sjokoladen?

Vesla85

Gift med forumet
Å si til meg selv at jeg skal kutte ut sjokolade, DET kan jeg bare glemme! Hehe... Derfor må jeg finne ut hva som er sunnest av alle sjokoladene [:D] Regner med det er noe sånt som mørk sjokolade med 70% kakao eller noe i den dur? Jeg er ikke så veldig begeitra for mørk sjokolade, men det er såklart bedre enn ingenting..

Men hvis man sier f.eks ren melkesjokolade vs hobby/after eight. Hva er verst/best?

Ingen som har peiling? [:)]

Får vel ta meg en runde på butikken å lese innholdsfortegnelser i morgen da [:D]

Har du testet sjokoladeprinsen? Den sjokoladen som heter frihet smaker akkurat som melkesjokolade og er sukkerfri, med et kakoinnehold på ca 40%, det er jo bra for å være melkesjokkis synes jeg [:D] Litt mindre kalorier og en liten storlek også...

Rema 1000 selger 3-4 forskjellige sukkerfrie sjokolader nå så jeg, div smaker [:)]

ellers har jeg sett en test i shape up, mener new energy kom ok ut og den er drit go [:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Rema 1000 selger 3-4 forskjellige sukkerfrie sjokolader nå så jeg, div smaker [:)]

ellers har jeg sett en test i shape up, mener new energy kom ok ut og den er drit go [:D]

Ohh!! New Energi er dritgod da! [:D]

Har du prøvd nutrilett karamell? [8D]
Synes den smaker som sjokolade jeg og den er jo "sunn".

Ellers er vel ikke mørk sjokolade så ille.

Sorry store bilder men kopierte direkte fra Nidar sine sider...

Pr 100 gram:
Melkesjokolade, Freia: 550 kcal
Hobby sjokolade, Nidar: 370 kcal
After Eight, Nestlé: 422 kcal

Nutrilettbarene samt atkinsbaren smaker alle sjokolade, atkinsen er virkelig deilig!
Atkins er jo egentlig for lavkarbo, men jeg tror den er ganske lavkalori også siden det ikke er sukker i.

jeg kjøper premium 70% eller bocca[:)] spiser ett par ruter om gangen..

ORIGINAL: xwp

Har du testet sjokoladeprinsen? Den sjokoladen som heter frihet smaker akkurat som melkesjokolade og er sukkerfri, med et kakoinnehold på ca 40%, det er jo bra for å være melkesjokkis synes jeg [:D] Litt mindre kalorier og en liten storlek også...

har sett at de seger den på kiosken,vil prøve den neste gang[:D]

Tuusen takk alle sammen! Hittil så "leder" Hobby blant de "normale" sjokoladene! [:)]

JEG tror at new energy eller troika er noe av det beste[:)] Bortsett fra mørk sjokolade seff,men husk at kcal messig kan mørk sjokolade til og med ha mer kcal enn lys[:)] Du kan godt spise lys kokesjokolade feks,de er ikke værst og heller ikke usunne i den forstand egentlig[:)]

ORIGINAL: toneany

Nutrilettbarene samt atkinsbaren smaker alle sjokolade, atkinsen er virkelig deilig!
Atkins er jo egentlig for lavkarbo, men jeg tror den er ganske lavkalori også siden det ikke er sukker i.

Det er masse sukke ri atkins,men for de på lavkarbo så taes ikke dette opp i kroppen[;)]

Back
Topp