Hva er den lukten????

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Heisann!! Jeg må bare få det ut.

Når jeg ammer lukter det rett og slett svette. Det lukter ikke av melken og ikke av babymunnen, men ide jeg ammer lukter det sykt sur/stram svette. Akkurat som puppen og spytt ikke kommer overens :p
Er det noen som opplever det samme, eller har opplevd dette?? Hvordan blir j kvitt lukten.? Opplevde ikke dette når jeg ammet førsteman. Det er kjempe irriterende. Har prøvd å spørre helsesøster og jordmor, de har ikke hørt om det før og gjettet at det kunne være hormoner.
Merkelig.
[emoji848]
 
Akkurat samme problemet her[emoji85] opplever ofte lukten viss ammeinnleggene er fulle[emoji848]
 
Jeg luktet enormt svett fra puppene de første 4 ukene. Tenker det var hormoner.
Måtte bare bytte BH hver dag og dusje ofte.
 
Såååå betryggende å høre at jeg ikke er alene om det! Jeg ringte føden å hu sa hu aldri hadde hørt eller fått spm om det på sine 25år som jordmor. Prøvd å Google men finner ikke mye om det. Synes det er litt rart egentlig. Først var jeg bekymra for at det var noe galt, men siden det ikke er info noen sted tenker jeg at det ikke er noe galt. Får tro på at det er hormoner da og at det går over etterhvert. :)
 
Opplever det samme!

Husker jeg satt å skulle amme når jeg hadde besøk. Da var jeg nydusja, med nye klær (og ammeinnlegg). Trodde først at - "Åherregud, svett så fort?!" :confused:

Men denne lukten er KUN når man ammer. Ble jo skikkelig var på lukten, siden jeg hadde besøk, så tenkte jeg måtte bytte genser - fordi svettlukta måtte komme fra armhulene. Men da jeg stakk på badet for å skifte, tok jeg meg en real snifferunde både på genseren, toppen, BH og ammeinnlegg - men nada lukt.

Har til tider opplevd lukten akkurat i det jeg ammer. Spesielt på kveldstid, når jeg ammer på senga.
Kveldsrutinen er slik at far ordner seg først, så steller jeg ungen, gir ungen til far, som oppholder baby mens jeg dusjer og ordner meg for kvelden. Så det er ikke faktisk svettlukt, men minner om det ja!
 
Opplever det samme!

Husker jeg satt å skulle amme når jeg hadde besøk. Da var jeg nydusja, med nye klær (og ammeinnlegg). Trodde først at - "Åherregud, svett så fort?!" :confused:

Men denne lukten er KUN når man ammer. Ble jo skikkelig var på lukten, siden jeg hadde besøk, så tenkte jeg måtte bytte genser - fordi svettlukta måtte komme fra armhulene. Men da jeg stakk på badet for å skifte, tok jeg meg en real snifferunde både på genseren, toppen, BH og ammeinnlegg - men nada lukt.

Har til tider opplevd lukten akkurat i det jeg ammer. Spesielt på kveldstid, når jeg ammer på senga.
Kveldsrutinen er slik at far ordner seg først, så steller jeg ungen, gir ungen til far, som oppholder baby mens jeg dusjer og ordner meg for kvelden. Så det er ikke faktisk svettlukt, men minner om det ja!

Har det helt likt!
Bra at vi tør å skravle om det her da. Har tenkt at det er noe rart med meg siden jordmor og helsesøster ++ ikke hadde hørt om det!!
 
Er overbevist om at det må være hormoner. For far kan sitte med baby mens jeg gjør andre ting - og med en gang jeg kommer inn i rommet blir baby urolig/lager lokkelyder og setter i gang puppene :happy090

Men om jeg er nydusjet med nye klær o.l, tar det lengre tid før baby oppdager at jeg er i rommet :laughing002
 
Back
Topp