Hva er definisjonen på hønemor?

i følge Wikipedia[:D]

"Hønemor beskytter hele kullet ved å bre vingene over dem. Hun klukker på mange forskjellige måter til kyllingene sine. Slik informerer hun om hvor maten finnes, når fare truer, når det er hviletid og så videre."

Hihi, er du redd du er blitt "hønemor" lille snegle..!?[:D] Jeg tenker på hønemor som en litt "overbeskyttende" mor, som alltid passer på og har full kontroll på at barnet har det bra, ikke skitne klær eller er sulten, gjerne "koker" maten selv fra bunnen av til barnet osv...MEn det er nok forskjellige oppfatninger av hva en hønemor her..

at du er hønemor?`! Haha, hva mente hun med det, var det noe spesielt som gjorde at hun kalte deg det!?[8D] Hva nok positivt ment, jeg ser på hønemor som en positiv kommentar å få[;)]

hahaha!!!:) Så søtt!!!:) Trur det er normalt å vere litt hønemor med første barnet!!:) Men du er nok ikkje overhysterisk:) Berre i ein ny situasjon :)

sa hun at du var hønemor??

Min definisjon på hønemor er en mamma som holder ett ekstra øye med babyen, stoler ikke på når andre har den.. nøye med alt og ja bare er en hønemor [:D] får ikke ut hva jeg mener nå [:D] hodet står stiiiiiillle.. hehe..

Men du er ikke no hønemor da [:)]

Hehe, ser vi ser forskjellig på det.. for jeg tar det ikke som no positivt [:D] hehe..
men veldig lett å bli det med første mann sikkert.. er kanskje litt hønemor jeg også på noen punkter [:D]

eg trur eg er litt hønemor!:P Eg har ikkje lyst at min kjære skal vere aleine med ungen.. Eg har lyst å fortelle han kvifor han sutrer når min kjære har han, men prøver å vite det i meg.. :P Det er eg glad for, for min kjære begynner å bli meir kjent med han no :) merker fortare at han er trøtt osv;)

Hehe... Andre folk trenger vel ikke bry seg om at vi er hønepønemødre i såfall [;)] Tror jeg er himla nøye ja, men det har jeg vel alltid vært[;)]

Hønemor for meg er at alt overdrives. Ingen skal passe ungen, ingenting andre gjør er bra nok, kan ikke sette bort ungen ei natt, skal ha på seg det og det, hysterisk ifht mat til ungen. Skal ikke få grøt eller middagsmat for ungen har ikke behov for det osv. Melka/drikka/badevannet skal være AKKURAT 37 grader å tjohei!

Er så glad jeg ikke har det sånn, må være fryktelig slitsomt.

Syns enkli hønepønemor hørtes litt søtt ut å være æ Lille Snegle.[:)]

båda negative og positive sider med det, men ja må innrømme at jeg skulle ønske jg klarte å senke skuldrene litt

Ej e hønemor delux versjon ej, på grensa mot overhysterisk [:D] men de trur ej kjem av att ej e sjukepleier også [:D]

En hønemor for meg er ei som er litt hysterisk, ja.....!

Ei som ikke tåler basselusker, som koker smokken om den har falt i gulvet, og, ja....sånne ting. Er glad jeg ikke er sånn, tror ikke bebistiden hadde vært max bra for meg om jeg hadde vært hønemor....tror kansje dem har det litt lettere dem som tar litt lettere på ting??? Kansje??? Eller????? Hm.....[8|] Vet ikke jeg altså[:)]

Back
Topp