Hva er dagens tema hjemme?

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Her i huset går det i nyheter fra stallen, avisa, familie og planer ;) hva er dagens tema i hjemmet deres?

Vi snakker mye om vennskap, høflighet, mobbing og familie. Det er vel de temaene som går igjen.. :)

Bhg dagen til frøkna og arbeidsdagen til mannen.

I dag blir det nok baby, lege, glukosebelastningstesten jeg tok i morges, og mannens jobb. Tror ikke vi har ork til mye prat når samboeren kommer hjem sent i kveld! :)

Mannens jobbdag og guttungens bhgdag. Sjeldent de spør hvordan min dag har vært og hva jeg har gjort.
Mannen er ikke så gira på å fortelle hva han har gjort på jobb. Blir mer sånn: Jeg: hvordan går det på jobb?
Han: Bra.
Jeg: Hva har du gjort?
Han: Ikke så mye.
Jeg: Noe spennende?
Han: Nei.
(Så finner jeg ut etterhvert at han har vært på fjelltur med den kvinnelige kollegaen hans, eller planlegger jobbreise med henne) :BangHead (Han har skjerpet seg, men vanskelig å lære en gammel hund nye ting :P )
Guttungen er sånn: Jeg: hva har du gjort i bhg? Han: Leka!
Jeg: Med hvem?
Han: (alt etter humør) ingen, eller den og den og den.
Jeg: Hva har dere lekt?
Han: Ingenting.

Arbeidsdag, skoledag og bhgdag.
Mest vanlige fra unga er "Hva er det til middag mamma?"

Ellers småsnakk om hus, oss, barna og familie/venner og nyheter vi gjerne har lest.

Mannens jobbdag og guttungens bhgdag. Sjeldent de spør hvordan min dag har vært og hva jeg har gjort.
Mannen er ikke så gira på å fortelle hva han har gjort på jobb. Blir mer sånn: Jeg: hvordan går det på jobb?
Han: Bra.
Jeg: Hva har du gjort?
Han: Ikke så mye.
Jeg: Noe spennende?
Han: Nei.
(Så finner jeg ut etterhvert at han har vært på fjelltur med den kvinnelige kollegaen hans, eller planlegger jobbreise med henne) :BangHead (Han har skjerpet seg, men vanskelig å lære en gammel hund nye ting :P )
Guttungen er sånn: Jeg: hva har du gjort i bhg? Han: Leka!
Jeg: Med hvem?
Han: (alt etter humør) ingen, eller den og den og den.
Jeg: Hva har dere lekt?
Han: Ingenting.

Haha, det hørtes ganske likt ut som hjemme hos oss xD

Finner jeg ut når guttene kommer hjem fra skolen ;)

Dagens tema med venninner på tur i dag har vært lovendringen i går, fødsel og svangerskap :P vi er tre stk, en som nettopp har født og to gravide med fire ukers mellomrom på termin ;)

Vi har kjøpt hus og diskuterer stort sett de ulike løsningene for hva vi vil gjøre med huset og hagen og hva som skal prioriteres og hvor mye penger vi skal bruke på det.

Og når vi trenger å slappe av, snakker vi om paradise hotel :P

Lamming, baby og barn,middag (den er i grunn ferdig snakka:p), planene for helga og familie forhold som ikke er så OK for tiden.

Tomter, hus, kommune, staten, guttas dag i barnehage/skole, katter:P

Søvn (eller mangel på søvn, rettere sagt), nattamming, rutiner og mitt desperate behov for å få litt tid for meg selv.

Back
Topp