hva er bortskjemt??

louis22

Elsker forumet
min samboer har en jente på 7 frafør som er sånn typisk enebarn litt finere klær og litt flere dukker en de andre osv,.,. hun er eneste barnebarnet på alle kanter og har jo 3 par besteforeldre ... hun har blitt veldig bortskjemt men er ingen drittunge bare merker at hun ikke sette pris på ting som andre barn gjør det er blitt litt for mye en selvfølge!! vi har blitt enige om og ro det ned litt med kjøping osv og det har blitt bedre men nå som vi får en til så blir jo også dette nesten et enebarn da vi kun har datteren annenhver helg og 1 dag i uken,,, jeg ønsker og gi barnet mitt så mange muligheter som mulig men vil ikke ha en bortskjemt liten dritt... som hyler og skråler hvis ikke ting går hennes vei...
hva er egentlig definisjonen på bortskjemt ,,,,

Jeg tror også det er veldig viktig, at man lærer seg allerede fra barnsben av at ting ikke er gratis, at man må jobbe for å skaffe seg ting. Kjærlighet og omsorg derimot, er viktigere at et barn får enn materielle ting...

Tror kanskje louis tenker rett når dere tenker på å "dabbe litt av" med godene til datteren hans.. Nå er det liksom en til hun må dele med, og det kan komme ganske brått på når babyen er født. Dattera til en venninne av mamma hadde vært enebarn i 15 år, og fikk som regel det som hun ville og masse oppmerksomhet. Når lillesøsteren hennes ble født ble hun sjalu, sint og umulig å ha med å gjøre.
Hun var jo vant med å være alene om oppmerksomheten og goder, og hun var liksom ikke blitt "avvent" før søstera kom til verden..

Kanskje best å forberede henne, for deres egen skyld og hennes.

Håper det var til LITT hjelp da. [;)]

Jeg synes at definisjonen på bortskjemt er når ungene ikke tar et nei for et nei!
De som fortsetter å mase i det uendelige etter at man har svart, og som pørver ulike teknikker. Eks grining, sutring, raseri. I tillegg merker man at bortskjemte barn ikke blir så glad for ting som andre. Det skal mer til for at de skal bli fornøyde, og i tillegg varer gleden veldig kort. De setter liksom ikke skikkelig pris på noe, for de er vant med å få så mye.

Vet ikke om andre er enige, men jeg føler i allefall at barn som er sånn er bortskjemte.

Du gjør sikkert rett i å innskrenke litt på gavefronten FØR babyen kommer, sånn at sjokket ikke blir så stort.

M

Back
Topp