Hva er best...

Mayb31

Elsker forumet
...når man får en beskjed som Jannicke nå har fått. Hva er da best, å måtte gå igjennom en fødsel eller å få ta keisersnitt?
Vet at der er mange argumenter for og imot.
Men i Jannicke sin situvasjon satt barnet fast i bekkenet, vet at dersom det er liv så blir man tatt med keisersnitt.
Har hørt om et par tilfeller her opp hvor et barn satt fast og ble hjerneskadd...som noen år sendere førte til at det døde.
Samme moren når hun fikk nr. 2 ble da tatt med planlagt keisersnitt.

Vet ikke jeg da, men når barnet sitter fast i bekkenet så må det da gjøre utrolig vondt å måtte føde på vanlig måte? Både fysisk og psykisk...ivertfall for noen?

Eller????

Bare tanker dette her......

En av grunnene til at jeg skal ha ks denne gangen er fordi jeg har trangt bekken. Spesialisten på ullevål sa at det er ikke bra for mor eller barn med slik belastning, derfor er ks best. Men det er jo ikke alltid man møter på velvillige leger dessverre.

Vettu jeg klarer ikke sette meg inn i situasjonen hennes. Tror det er umulig hvis man ikke har mistet selv.....off får vondt i magen når jeg tenkerv på det.Har to hvite lys tent i vinduet i dag også jeg. Sikkert ikke "normalt" men jeg følte for det.

Jeg synes det hørtes helt grusomt ut for jannicke....................Det måtte vel vært bedre å lagt henne i narkose og når hun våknet var det over. Man bruker jo lenger tid å komme seg på etter keisersnitt men jeg vil nå tro at det hadde vært bedre for henne jeg da..........
Dette her har virkelig satt meg helt ut av spill...Tenker omtrent ikke på noe annet jeg.Hva har sjedd,hva kunne vært gjort etc.......

Altså jeg må da tro at det er best å ta keisersnitt... og jeg tror faktisk helt ærlig at hadde dette skjedd meg og jeg hadde visst at jeg måtte føde et dødt barn så hadde jeg valgt keisersnitt..

ORIGINAL: panterinnen

Altså jeg må da tro at det er best å ta keisersnitt... og jeg tror faktisk helt ærlig at hadde dette skjedd meg og jeg hadde visst at jeg måtte føde et dødt barn så hadde jeg valgt keisersnitt..

Enig!

Jeg har en venninne som også mistet barnet sitt mens hun ennå bar på det, det var selvfølgelig noe tidligere. Det døde tre mnd før terminen. Hun måtte uansett da føde det på normal måte, for det er vel bare når de vet de kan berge barnet at de tar hastekeisersnitt. Var iallefall det hun fikk beskjed om.

Syns egentlig det er helt forferdelig. Tenk å ligge der å skal føde å vite at barnet er dødt.. Helt grusomt.
Burde vært sånn at man har krav på KS da.

man får faktisk ikke velge om man vil ha keisersnitt... svigerinna mi lå i nesten to døgn hu og hun hadde igjen 1 dag til terminen[:(] samme med søstra mi men hun var 8 mnd på vei og lå ikke så lenge men de måtte føde på vanlig måte.... hvem har krefter igjen når man får vite at barnet er dødt og må presse da... huff nei det syns jeg skulle vært opp til pasienten og avgjøre hva man ville

ORIGINAL: EserehT

man får faktisk ikke velge om man vil ha keisersnitt... svigerinna mi lå i nesten to døgn hu og hun hadde igjen 1 dag til terminen[:(] samme med søstra mi men hun var 8 mnd på vei og lå ikke så lenge men de måtte føde på vanlig måte.... hvem har krefter igjen når man får vite at barnet er dødt og må presse da... huff nei det syns jeg skulle vært opp til pasienten og avgjøre hva man ville

Kjenner du 2 stykker som har måtte føde et dødt barn???[:(] Huff det var ille.

Vet du hva som skjedde siden barna døde??

ja, søstra til samboern min når hun hadde igjen en dag av terminen og min egen søster[:(] babyen til søstra mi hadde knute på navlestrengen så han døde når hun var 8 mnd på vei... og de fant ingen forklaring på ungen til svigerinna mi... bare at hun ikke var "klar" for den store verden

Min venninne mistet sønnen sin 10 dgr på overtid i maven. Hun måtte også føde normalt.
De fortalte henne i ettertid at det er lettere og bearbeide i ettertid. De måtte ogsdå ha gutten på rommet i noen timer for og få et forhold til ham.

ORIGINAL: Eva

De måtte ogsdå ha gutten på rommet i noen timer for og få et forhold til ham.

Det har jeg faktisk sett et program om en gang.. Noen som mistet, også hadde de han på rommet i over et døgn etterpå.. Stelte han, og badet og alt mulig. Ble nesten litt voldsomt og grotesk for min del, men det er vel en måte å bearbeide sorgen på det også sikkert..

ja det er det, og for meg når jeg var å så på søstra mi sin unge så det ut som han bare sov.. for henne var jo han den nydligste babyen i verden selv om han var død.... syns ikke det er grotesk jeg.... er jo bare en måte å bli kjent med den før den skal videre[:(]

Det så jeg oxo. De hadde han med seg hjem. MAan kan jo aldr vite hva man ville gjort i en slik situasjon..

men......hvordan kan man finne ut om man har for trangt bekken før man føder da?
kansje ett dumt spørsmål.......[:(]

Det var ikke dumt i det hele tatt.. Eneste måten å finne det ut på før er ved hjelp av røntgen, men det må være en god grunn til at man får denne røntgen, som at barnet ligge i seteleie.. Jeg får den fordi vi har trange bekken i familien og det har endt med mange hastekeisersnitt..

Back
Topp