Hva er best og bære babyen i?

dolly duck

Elsker forumet

Har ikke peiling på dette med bæretøy, men ser nå når vi venter nr 4 tror jeg nesten det blir ett must:)

Noen som vil anbefale noe å bære babyen i? legg gjerne ved en linkemoticon

liker best sjal, vevd eller elastisk til små babyer. Liker Manduca til ryggbæring av litt eldre babyer. Liker ringslynge til kjapp bæring, som inn og ut av bil.

Andre liker meitai veldig godt, men jeg ha aldri funnet en god meitai til meg selv.

her lå begge gutta i sjal når de var ferske, og etter at de bikket 4 mnd ca ble det beco butterfly II.

:)

hadde Sino sjal siden jeg bar mye inne, og sino sjalet er veldig tynt og lett. (med førstemann hadde jeg først tricot slen - men det ble altfor tykt... )

Til nyfødt anbefaler jeg elastisk sjal,
 formsydd bæresele eller meitai til litt større baby og toddler =) 

Dersom du bor i en by med bæreutstyrsforretning vil jeg anbefale det, for jeg hører at folk har forskjellige preferanser. Selv bar jeg nyfødt og frem til noen måneder i elastisk sjal og i vevet sjal, siden har jeg båret i meitai, noe jeg synes er helt perfekt å bære i - jeg kan bære ettåringen og fireåringen i samme sjalet (jeg bærer ikke fireåringen, men jeg slang henne på ryggen i høst, rett rundt fireårsdagen, da vi var på langtur og hun ble sliten)

Personleg synest eg elastisk sjal er uovertruffent til bæring av nyfødd/baby. Brukte det til minste vår frå vi var på klinikken og fram til ho var 9-10 mnd og ca 9 kg. Då var ho såpass tung at det ikkje var støtte nok i sjalet.

Storebroren bar eg mykje frå han var ca 5 mnd, då i Ergo sele. Først på magen, på ryggen frå ca 12 mnd. Bar han på ryggen sist då han var ca 4 år og 16 kg. Lillesøster har ikkje vore like glad i Ergo'en, så ho har eg brukt mei tai til.

Back
Topp