Hva er best av plasma og LCD?

Ctina

Elsker forumet
Vi har nettopp kjøpt LCD tv... Vi fikk høre at det var best..[8|] Har ikke mye peiling på sånt må jeg innrømme.. 

Jeg har heller ikke peiling, men har blitt fortalt at LCD tv er best. Plasma TV er har visst en tendens til å få "fastfryst" bilder.... Eks TV2 logoen oppe i hjørnet blir værende i bakgrunnen selv om du skifter kanal...
NB!!! Dette har jeg blitt fortalt [;)]

ORIGINAL: maiblomst

Jeg har heller ikke peiling, men har blitt fortalt at LCD tv er best. Plasma TV er har visst en tendens til å få "fastfryst" bilder.... Eks TV2 logoen oppe i hjørnet blir værende i bakgrunnen selv om du skifter kanal...
NB!!! Dette har jeg blitt fortalt [;)]

Det har jeg også hørt!! Og det at LCD ofte har bedre oppløsninger enn plasma[&:][&:] Men jeg er jaggu ikke sikker altså

vi kjøpte nettopp, å til oss sa de at en vanlig familie, med vanlig bruk av tv og film osv..  gjør det ingen stor forsjell hva man velger..

det man skal tenke på er:

1: visst man har mye lys inn mot tv`n, som vi har takvinduer osv..
så bør man velge LCD..

2. visst man ikke har så mye lys osv, som i en kjeller osv, bør man ha plasma..

dette hadde visst noe med gjennskinnet i tvn..

Vertfall det vi fikk info om når vi kjøpte[:D]

Det er så smak og behag,noen sverger til plasma mens andre syns LCD er best.
Plasma har den ulempen at bildet kan brenne fast i skjermen,det skjer ikke med LCD.
Vi har LCD,men det er fordi det mediacenteret (tv og pc i ett) gubben absolutt ville ha kom i LCD,ett fett for meg hva jeg ser på[8D][:D]
Ellers må man bare kjøpe etter lyst,smak og lommebok[;)]

ORIGINAL: Daizee

Det er så smak og behag,noen sverger til plasma mens andre syns LCD er best.
Plasma har den ulempen at bildet kan brenne fast i skjermen,det skjer ikke med LCD.
Vi har LCD,men det er fordi det mediacenteret (tv og pc i ett) gubben absolutt ville ha kom i LCD,ett fett for meg hva jeg ser på[8D][:D]
Ellers må man bare kjøpe etter lyst,smak og lommebok[;)]

Her ville også gubben ha LCD.. så egentlig var det akkurat det samme for meg[;)] Jeg opplevde at LCD faktisk var dyrere enn plasmaen vi kikka på[:-]

Plasma er best, ihvertfall på store format.

Lcd skal være best sies det[:D]

Back
Topp