Hva er aldersforskjellen?

Har en gutt født i august fra før, så her blir det ganske nøyaktig 5 år. Vi ønsket egentlig 2-3 år mellom, men ting går ikke alltid etter planen men er jo både ulemper og fordeler med alt tenker jeg, og er jo veldig takknemlig for at jeg endelig er gravid etter lang prøvetid
 
Vi har en gutt fra før, det blir 2 år og 5 mnd mellom de når forhåpentligvis neste blir født august neste år:love017
 
2 år og 4 måneder mellom de to første, også blir det 2 år og 8 måneder fra mellomste til den lille augustspiren :love2 Eldste blir 5 i august neste år, så da blir det tre barn på ganske nøyaktig 5 år :happy093
 
Nesten to år, ca 1 år og 8 måneder. Vi kastes oss rett på føler jeg :hilarious:
 
det blir nesten 4 år, skulle gjerne hatt de tettere men samtidig har vi kost oss masse som 1-barnsforeldre :Heartpink
 
Storebrødrene er fem og syv nå. Det er 22 måneder mellom de.
Så blir en attpåklatt hvis alt går bra! ❤️
 
Her blir det akkurat 2 år mellom, da termin blir få dager til/fra bursdag til vår første :Heartred
 
Barna er født i 2016, 2018, 2020, 2022 og 2024 om de går bra! Aldersforskjellen blir fra 17 mnd på de tetteste til 2 år og 3 mnd :)
 
Har ikke barn, men jeg har fire søsken totalt (halvsøsken alle).
Jeg er yngste

to søstre med 8-9 år aldersforskjell
en søster 16 år aldersforskjell
en bror 28 år aldersforskjell. (Kjenner dessverre ikke pga forelder som ikke ville ha barnet/kontakt)

Jeg liker godt aldersforskjellen, og fikk mye hjelp, lek og kjærlighet fra søstrene mine under oppveksten og vi har god relasjon. Vil til og med si at jeg preferer aldersforskjell enn at vi skulle være tettere aldersvis. Det er så godt å vende til erfaring til søstrene mine når jeg trenger råd mtp at de har mer livserfaring enn meg :love017
Det at det blir litt aldersforskjell betyr ikke nødvendigvis noe dårlig, jeg ville ikke hatt det annerledes. Tenker også at man kan prøve å vende noe positivt i det også i at det blir lettere å være med baby når første barnet er noe større/eldre enn at begge barna er spedbarn/småbarn. Ikke ment som negativt for de som har barn tett aldersmessig, men bare ment at det er fint å se ulemper og fordeler og gjøre beste ut av det.
 
Her blir det
9 år mellom største og lille i magen
6,5 år mellom mellomste og lille i magen
3 år mellom minste og lille i magen ❤️
 
2år og 3 uker blir det mellom våre to :love7

Gikk over sist så var 2timer fra å bli augustbarn det også :happy:
 
Back
Topp