Hva dyne

Hva dyne bruker dere nå?
Min sønn på 5 mnd er lang, og bruker fremdeles den dyna som er 65x80?? Den minste iallefall!

Er så redd han skal dra dyna over seg om han bruker en større...men den han har nå er litt kort ...

Bruker 80x100, den som er større enn du bruker. Måtte bytte da den lille ble for lett og hun fikk den lettere over seg. En større dyne er tyngre og vanskeligere å få over seg for henne :) Ikke opplevd at hun har sparket den opp eller dratt den over ansiktet. Derimot den lille gjorde hun dette med. Er 5 mnd 2 feb

Har brukt 80×100 siden starten av desember. Så når han var litt over 3 måneder.

Bytta først fordi jeg glemte den mindre dyna igjen når vi var på besøk hos mine foreldre, men så oppdaga jeg at den større var bedre størrelse for han uansett. Bruker den minste i vogna nå.

Jeg måtte bytte til større dyne fordi den minste ble for lett og han spente den over hodet når han løftet beina.
Nå bruker vi den juniorstørrelsen (husker ikke målene) og har til nå ikke opplevd at han har fått dynen over hodet.

Vi bruker samme som du. Hun sparker den over hode, men det klarer hun med 80x100 også så da føler jeg det er tryggere med 65x80. Hun sparker den opp så den legger seg på tvers, men med ullpysj holder hun seg varm. Hun klarer også å sparke den bort hvis hun vil (det er vanskeligere med en større dyne). Storebror gjorde akkurat det samme. Husker jeg var livredd for at han ikke skulle få puste, men han la seg på en finurlig måte slik at det kom luft til under dyna (har sprinkelseng uten sengekant) :p ser lillesøster gjør akkurat det samme så litt roligere denne gangen.

Vi bruker samme som du. Hun sparker den over hode, men det klarer hun med 80x100 også så da føler jeg det er tryggere med 65x80. Hun sparker den opp så den legger seg på tvers, men med ullpysj holder hun seg varm. Hun klarer også å sparke den bort hvis hun vil (det er vanskeligere med en større dyne). Storebror gjorde akkurat det samme. Husker jeg var livredd for at han ikke skulle få puste, men han la seg på en finurlig måte slik at det kom luft til under dyna (har sprinkelseng uten sengekant) [emoji14] ser lillesøster gjør akkurat det samme så litt roligere denne gangen.
Her har jeg kjøpt en tynn sovepose som hun ligger i, da klarer hun ikke å sparke av dyna[emoji4]

Den minste dyna. Hun har dratt den litt over hodet. Så har satt på sånne klipps. Da sitter den veldig godt :-)

Vi har Brukt nest minste i senga hele tida :happy:
Den minste brukte vi kun i vogna, men gikk over til pose der.

Back
Topp