Hva driver jeg med?

Marianne1

Glad i forumet
Jeg er så trøtt og sliten om dagen. Tror det skal gå trill rundt for meg.. I går klarte jeg da å gjøre en kjempefeil. Jeg begynte på Orgalutran sprøyta 1 dag for tidlig!!!! [:(] Er det mulig???? Jeg var på ul i går, og fikk resept som jeg hentet. Infoen var derfor temmelig fersk, men likevel klarer jeg å rote det til...
Ble hjemme fra jobben i dag. Kan jo ikke være helt bra at kroppen er så sliten... Vondt har jeg også..
Noen som vet hva som skjer når jeg har tatt det for tidlig? Ivf avdelingen har har bare telefontid mellom 10 og 12, så har ikke fått pratet med de enda...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men nå er det kun 10min til de åpner så du får ringt de å spurt. Det går sikkert bra [:)]

Kjenner ikke til orgalutran, er det hormonsprøyte?

Jeg skulle begynne på hormoner 8.2.08 og klarte også å begynne dagen før. Ble veldig redd for å spolere forsøket, men fikk til beskjed at det ikke var noe problem. Sykepleieren lo av meg og sa at ho hadde ikke vært borti det før, bare at noen hadde begynt en dag for sent. Ho spurte også om jeg var overstimulert forrige forsøk, hadde sikkert noe med dosen å gjøre.

Jeg er ikke blitt nedregulert før hormonsprøytene, så dette er en sprøyte som skal hindre at jeg får eggløsning på egen hånd. Det jeg er mest redd for er at jeg har på noen som helst måte har ødelagt for eggene størrelse og vekst..

Ringt sykehuset og pratet med de nå. Det var heldigvis ikke farlig! Phu... Men er litt bekymret for hvordan det skal gå fremover. Noen andre som er like slitne??? Jeg står opp hver dag kl.05.45. Har en litt over en time til jobb. Jobber fra 08.00 til 16.00, og har da en time med buss hjem igjen. Så er sjelden hjemme før 17.00, 17.30.. Når jeg kommer hjem  spiser jeg middag så slokner jeg... Er fulstendig ferdig. Og det gjør dessuten vondt å sitte på den dumme busssen (oppblåst i magen, og det gjør vondt når jeg får press fra humper osv). Hva gjør jeg? Er litt fortvilet, for jeg aner ikke hva som er rett å gjøre...

ja det tærer på dette med prøvinga... godt det ikke gjorde noe at du satte den for tidlig.....er fort å gjøre feil!
veit ikke helt hva du skal gjøre, det må du nesten avgjøre selv..er det medisinene som gjør deg så trøtt?? eller er du sliten og trøtt hele tiden....er det et permanent problem ville jeg nok endra det, slik kan man jo ikke ha det, pendler selv 1 time dagen hver vei,og det sliter på...gjort det i 3 år. men er ferdig i juni..det blir digg...men er det bare for nå, kan du jo gå å snakke med legen om sykemelding eller kortere arbeidsdager?

Det var bra. Jeg sliter med samme problem som deg, er bare sinnsykt sliten. Jeg har ikke pendlevei og må heller ikke stå opp så tidlig som deg (kl 6.30), men det er ofte jeg legger med til kl 21 for å klare å stå opp dagen etter. Det er jo ikke akkurat noe liv. Jeg tror faktisk at det beste hadde vært å delvis sykemelde seg, jobbet kortere dager hvis det lar seg gjøre på jobben din. Da klarer man å gjøre litt hjemme også. Jeg jobber for svigerfar og synes dette er veldig vanskelig. Ikke har jeg noen som gjør jobben min heller hvis jeg er borte. Egentlig skulle man være litt egoist i blant, det er en veldig stor påkjenning det vi går i gjennom. Ikke at vi skal bruke det som en unnskyldning, men skal man holde ut, trenger man litt tid til å komme seg etter all påkjenning og alle skuffelser.

Har bestilt legetime til i morgen.. Må nesten prate litt om det. Er ikke vanligvis SÅ trøtt nei. Vet ikke om det bare er medisinene, men de er nok kanskje med på det. Er nok en kominasjon av stress, ingen trening (pleier å trene 2-4 dg i uka), dårlig søvn, selve "opplegget" og det det fører med seg og ikke minst endel psykisk. Hadde en dårlig opplevelse sist forsøk, så det har nok endel med det å gjøre..

Vil bare ha best mulig forutsetnig for at dette forsøket går bra!

Back
Topp