Hva definerer ung mor?

Jeg var 17 år når jeg fikk første, 24 år når jeg fikk andre og nå er jeg 30 år å prøver på tredje.
Synes selv at jeg var ung men veldig moden som 17 åring, og vi har klart oss toppers! :happy:
 
Jeg ble gravid som 15-åring og 19-åring, og har en 4.klassing og 5-åring nå :Heartred "Ung mor" er vanskelig å definere, synes jeg. I mine øyne vil jo ikke f.eks en 21-åring være _ung_ mor :laughing002 Tjaa, til og med 23 år da kanskje? :dance008:D
 
Under 25 ser jeg på som ungt, i og med at gjennomsnittet for førstegangsfødende ligger nærmere 30. Mye positivt ved å være ung forelder, og også positive sider ved å vente lenger. Ingen klar fasit på hva som er best, så her må man bare se an seg selv :)

Barn i tenårene, særlig før man er myndig, kommer i en annen kategori slik jeg ser det.
 
Var 24, følte meg ikke ung eller gammel. 4,5 år i fast forhold og hadde jobb, leilighet, bil og hund. Men ikke ferdig med studiene og heller ikke i fullt arbeid. Men det var mer situasjonen, ikke alderen.

Ung ung mor er for meg de under 20 år.
 
Over 20 vil jeg si er helt normalt. Jeg rakk såvidt å fylle sytten, det er ungt. Hadde fire unger det året jeg fylte 24.
 
Fikk første da jeg var 28 og følte meg som ung mor. Var en av de yngste i barsel gruppen og ser ung ut for alderen, så fikk en del spørsmål om hvor gammel jeg var, spesielt når jeg hadde to barn. Vanskelig å definere hva som er ung mor, men vet at gjennomsnittet for førstegangsfødende er rundt 30 år i dag. Er man yngre enn det så er man jo yngre enn gjennomsnittet.
 
Back
Topp