Hva definerer ung mor?

Mama.bear

Blir kjent med forumet
jeg selv rekker å bli 23 år, er dette innenfor «vanlig tid å bli gravid» eller vil jeg beregnes som ung mor?

Andre unge mødre her?
 
Jeg var 21 når jeg ble gravid med første, og jeg vil si jeg var ung da. Nå er jeg 33 og prøver på nr 2. Og føler meg "gammel" :laughing002
 
Jeg var 19 da gutten min ble født, da var jeg ung! Nå er jeg 31... Vet ikke helt om jeg er her der at jeg er en "eldre" mor, men ung er jeg ikke lengre :p

Jeg synes du har en perfekt alder jeg!
 
Hei! :)
Jeg tror det er litt ulike definisjoner på hva som er en ung mor, avhengig av hvor man bor.
Jeg var 23 år da jeg ble mor :) Men jeg har vokst opp og bor på bygda, og her er det mange som er rundt 22/23 år når de får sitt første barn. Men i byer så tror jeg at man er litt eldre når man får sitt første barn.
Men jeg synes at 23 år er en flott alder å få barn på, såfremt man har kommet dit at man har en stabil inntekt ;)
 
Skulle gjerne blitt mor selv da jeg var 23, men da var jeg fortsatt student, og ikke sammen med han jeg er sammen med nå :rolleyes: Fikk første da jeg var 27, og prøver på andre nå (28 år). Føler meg gammel og at jeg kom i gang alt for sent :hilarious:Så jeg synes også 23 år virker som en superfin alder å bli mor :happy:
 
Kommer an på hvem du spør. Noen sier at er du under 25 år er du en ung mor.

Fikk første som 17 åring, andre som 24 åring. (og venter tvillinger som 26 åring) Var ung med første, synes ikke jeg var så ung med nr 2.
 
Gjennomsnittlig alder på førstegangsfødende i Norge er vel tett oppunder 30 år så i den forstand er du en ung mor tenker jeg, men det er vel bare fint :)
 
Her i byen er jeg ung mor, var 25 da sønnen min ble født :hilarious:
Men føler ikke at jeg var spesielt ung selv da.
 
Jeg var 19 når jeg fikk første, 24 like etter at andre ble født. Nå skal vi prøve på min tredje (hans første) og jeg er 29. Var ung da, føler meg fortsatt ung mtp at jeg har en sønn på straks 10, men er jo ikke ung for et barn nå :)
 
jeg selv rekker å bli 23 år, er dette innenfor «vanlig tid å bli gravid» eller vil jeg beregnes som ung mor?

Andre unge mødre her?
Jeg ser ikke på de som får sin første når de er 23 år som unge mødre. Helt vanlig alder å få barn. Er selv 26 og venter min første, etterlengtet, og føler meg gammel. Skulle gjerne fått mye tidligere.
 
Du er ung som 23, ift gjennomsnittsalder på når kvinner får sitt første barn idag. Jeg ville ikke sagt du er ung, men så hadde jeg to barn når jeg fylte 20 ;)
 
Jeg var 16 år og gravid. Venta i 13 år til neste, ville leve livet. Han vart kun 3 år og jeg vart gravid samme mnd han døde. Tøft svangerskap og 15 mnd etter ein ny gutt nr 4. Nr 5 kom ca 6 år etter. Har prøvd sidan 2014 ute hel og stopper neste mnd med all prøving.
 
Jeg var 25 da jeg fikk min første, og da bodde vi på et lite sted. Jeg var en av de eldste i barselgruppa. Så flyttet vi tilbake til Oslo, og da var jeg plutselig betydelig yngre enn de andre foreldrene i barnehagen. Nå er jeg nesten ti år eldre og tenker at man er ung mor når man er 23, men jeg følte meg jo gammel selv da jeg fikk min første.
 
Jeg var 23 år, og syns det var en fin alder.. Men jeg følte meg ung etterhvert fordi jeg var den yngste mamman i barnehagen/skole ol. Det var litt vanskelig å passe inn i det sosiale foreldrene hadde da. (De fleste var 10 eldre enn meg)

Men man får ofte et veldig godt bånd til barna og er ikke for gammel. Nå er min eldste 12 år og jeg er jo «bare» 35, det er litt kult å bli spurt om leg på polet, og ha en sønn på 12 år :cool05
 
Jeg var 21 da eldste kom til verden. Vil si jeg var ung mor da :)
Nå er jeg 33 og fikk nr 2 for 4 mnd siden. Føler meg Fortsatt som en ung mor:hilarious:
 
Herlig! Takk for svar og erfaringer! Jeg var 18 første gangen, så foskjellen på da og nå vil nok være mye!
 
Jeg var 23 når jeg fikk første, vil være 24 når jeg får nummer 2.

Jeg syns dette er en vanlig tid å få barn. Jeg er jo ferdig utdanna og har fast jobb, kjøpt hus, har mann.. altså hva skal man vente på :yuck:
 
Back
Topp