Hva definerer du som ferber?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Siden det er ulik oppfatning av ferber som man kan lese i den andre tråden så starter jeg denne.
Hva mener du med ferber?

Om det er barna, regner jeg alt mer enn 37,5 som feber. Noen fanger er formen deres fin med den tempen, andre ganger er de mer syke :)

Jeg tror det er at barna bare skal gråte og gråte helt til de sovner? Lukkede dører og ingen kjærlighet eller nærhet eller forståelse..

Jeg kan da ikke bare definere noe - ferber er en bestemt metode laget av de ferber, ingenting annet.
Enig. Ferber er metoden der man legger barnet og går ut. Går inn etter så så mange minutter uten å ta opp barnet. Går ut igjen. Intervallene økes. Man går selvom barnet gråter. Og går heller ikke inn for å trøste før tiden.

Jeg definerer Ferber slik metoden er beskrevet. Det vil si at man skal legge barnet som normalt og gå ut. Begynner barnet å gråte, skal man ta tiden (det er vel tre min først og deretter økende tidsintervaller de neste gangene?) og så gå inn, berolige ved å snakke med barnet, men ikke ta barnet opp selv om h*n tydelig viser at det er det som ønskes. Fryktelig metode etter min oppfatning og noe jeg ALDRI har benyttet meg av selv om gutten min fremdeles, i en alder av drøyt 9.5 år, har store søvnproblemer. Gutten min har altså store søvnproblemer, så jeg vet faktisk ALT om hvor tøft dette er. Likevel har jeg aldri vurdert denne metoden!

Jeg kan da ikke bare definere noe - ferber er en bestemt metode laget av de ferber, ingenting annet.

Var jo veldig delte meninger om hva metoden egentlig gikk ut på i den andre tråden og flere benyttet seg vel av en mild verson selv om de i utgangspunktet var sterkt imot metoden, er vel derfor TS her ønsker å finne ut hva folk her inne egentlig mener det går utpå.

Skrikekur er skrikekur. Klarer ikke sette "mild form for " foran skrikekur.

Back
Topp